vågade inte göra inlägget längre då datorn kan få för sig frysa ihop ibland
jodå, mycket trevliga ställen ska det allt börja rosta på
å under bakljusen i karosserikittet hade det börja "wasa" sönder.
men sen var det inte mycket mer med rosten. längs med tröskel vid golvbrunnarna bak
hade det rötat lite å ovan domkrafts fästena båda sidor fram men det har jag inga kort
på som tur är

så då svetsa vi bort massa skruvhål å snygga till motorrummet som
sen fick sig en sväng med käftsmälls orange färg
ja den är från biltema
nödvändigt? ja vet it men coooolt
morotsbalk
glömde jag berätta om rosorna? jo det blev endel finspacklande å slipande.
hittar fortfarande vita kusar i näsan
sedan blev det ett ventiltätnings byte eftersom Kvalitets fabrikatet Elwis blev till plast efter 3-400mil?!?!?
så då smidde jag fram ett verktyg av en rörstump, en gammal borr & en m8 insex 70mmlång.
motållet var 2st m10 mutter och en bit plattjärn som träddes över och låstes med m8 på toppens pinnbult!
ventiltätningarna tänkte jag köpa på volvo men när han berättar att dom kostar 29sek st kasta ja kölappen på han och sprang till auto ojanperä som sålde mig Elring tätningar för 8.43st
sen blev det nya leder å k-stag
sen åkte motorn upp med balkar å låda monterad
ett tak fick färg. gjorde det i omgångar, svårt lacka hela bilen i ett svep när man lurkar runt i ett lortigt garage
sen fick jag mig nya kjolar i plåt bockade! tack Daniel
inpassning mot dörrar å skärm för att svetsas för att sedan delas från dörrspringan å ner för att få lös skärmen
å så slipa förståss........
skärmen moddades för en snyggare övergång mot kjolen
sen fick denna sida ett lager grund, lugn bara. fanns visst 2 sidor
sen kom larre förbi lagomt till fruset skyfall så han fick ratta värsting traktorn så det går komma fram på uppfarten

ser småfrusen ut?
nåväl kommer fler bilder i färg här nåndag då arslet vaknat efter kökstolsmaraton på 2 timmar!