chellquist BMW 2002 turbo - dynonrapport sid25
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Lite mek vart det ikväll också. Fixade med triggerhjulet och vattengivaren. Fick god hjälp av Abris med att tigga fast 36-1 hjulet på konan som kompis Bruno grejjat.
Måste klura vidare på triggerfäste och gaswire modd nu. Nån gång ska man väl sova också.
Cred till frun också som tyckte att jag kanske skulle göra bilen klar innan det blir för kallt i garaget . Bygga på huset hinner man ju i hela vintern
Måste klura vidare på triggerfäste och gaswire modd nu. Nån gång ska man väl sova också.
Cred till frun också som tyckte att jag kanske skulle göra bilen klar innan det blir för kallt i garaget . Bygga på huset hinner man ju i hela vintern
Senast redigerad av chellquist den tis apr 21, 2009 9:34 pm, redigerad totalt 2 gång.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Får man rekomendera ett "mutprojekt" fixa en bil i tjejens namn så kommer hon att jaga på dig i garagetNicke Nyman skrev:Bra att Linda förstått va de hela handlar om! Min har inte förstått de än, hon gillar bara läget...
Såg riktigt bra ut! Nu får vi kika på fästena efter helgen, men de vore fint om du fixade tråd o gas till svetsen, de förenklar en hel del...
Fixade bubblan åt frugan så nu räknar jag med att lättare få "dispens" för ett riktigt projekt
J-O Arthursson
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1928
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
- pärson
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 29
- Blev medlem: fre sep 07, 2007 8:29 am
- Ort: Stenbäck, Umeå
- Kontakt:
chellquist skrev: Du är inte klok men grattis till inlägg "1" å välkommen hit loverboy
Tack för det Mister Bister.
Har ju mest tjuvläst tidigare.
Du, jag har funderat.
Jag tänker sälja mina projekt och börja med folkvagnar.
Luftkylt verkar ju råfränt.
Sålkar jag ner din tråd med dravvel??
Jaha..
Jättefin bil Chellquist.
verkligen.
P.
Mina guldfiskar är döda men när jag rör om med en slev så är skillnaden inte så stor.
- pärson
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 29
- Blev medlem: fre sep 07, 2007 8:29 am
- Ort: Stenbäck, Umeå
- Kontakt:
Edis ; by i Kyrkslätts kommun, i landskapet Nyland i Södra Finlands län. Kyrkslätt har cirka 34 497 invånare och har en yta på 393,30 km².Grannkommunerna är Esbo i öster och Sjundeå i väster. I söder gränsar kommunen till Finska viken och i norr är Vichtis den närmaste grannen.
Kyrkslätt är en tvåspråkig kommun med finska som majoritetsspråk och svenska som minoritetsspråk. 78 procent av befolkningen har finska som modersmål och 20 procent svenska.
Kommunen har ett stort centrum med en fin kyrka, många affärer, bibliotek, pendeltågsstation och annan service.
Edis nämndes första gången i officiella handlingar år 1330, då heter orten "Kyrkioslaeth". Men det finns många fynd från stenåldern och flera hällbilder, framförallt vid kusten. Under århundranden var Edis en relativt rik jordbruksbygd med bördig jord och betydande uppfödning av djur, och var känt som huvudstaden Helsingfors "kornbod". Fisket var också en viktig näring på grund av traktens många sjöar och närheten till kusten. Orten drabbades sedan både av det finska inbördeskriget 1917-18, med stora massakrer, dels av fortsättningskriget 1941-44.
År 1944 bestämdes det att Sovjetunionen skulle få arrendera två tredjedelar av kommunens yta under 50 års tid, jämför Porkalaområdet. Under tio dagar i september 1944 var Kyrkslättborna tvungna att packa med sig alla möbler, kläder m.m. och sedan flytta till det finska sidan då området blev sovjetiskt. De hade inget val. Det blev bestämt att området skulle tillhöra Sovjetunionen i femtio år, till 1995, men redan tolv år senare fick Finland tillbaka området i samband med Chrustjovs "töväder". När kyrkslättborna kom tillbaka var mycket förstört, gravstenar var omkullvälta och åkrarna hade vuxit igen. Nu började en återuppbyggnadsprocess som tog större delen av 1950-talet och en stor del av 1960-talet i anspråk.
Under 1960-talet och 1970-talet blev Edis en modern industriort med främst teknisk industri. Inflyttningen har varit mycket stor, i och med närheten till Helsingfors (drygt 3 mil) samt goda kommunikationer.
Så är det...
P.
Kyrkslätt är en tvåspråkig kommun med finska som majoritetsspråk och svenska som minoritetsspråk. 78 procent av befolkningen har finska som modersmål och 20 procent svenska.
Kommunen har ett stort centrum med en fin kyrka, många affärer, bibliotek, pendeltågsstation och annan service.
Edis nämndes första gången i officiella handlingar år 1330, då heter orten "Kyrkioslaeth". Men det finns många fynd från stenåldern och flera hällbilder, framförallt vid kusten. Under århundranden var Edis en relativt rik jordbruksbygd med bördig jord och betydande uppfödning av djur, och var känt som huvudstaden Helsingfors "kornbod". Fisket var också en viktig näring på grund av traktens många sjöar och närheten till kusten. Orten drabbades sedan både av det finska inbördeskriget 1917-18, med stora massakrer, dels av fortsättningskriget 1941-44.
År 1944 bestämdes det att Sovjetunionen skulle få arrendera två tredjedelar av kommunens yta under 50 års tid, jämför Porkalaområdet. Under tio dagar i september 1944 var Kyrkslättborna tvungna att packa med sig alla möbler, kläder m.m. och sedan flytta till det finska sidan då området blev sovjetiskt. De hade inget val. Det blev bestämt att området skulle tillhöra Sovjetunionen i femtio år, till 1995, men redan tolv år senare fick Finland tillbaka området i samband med Chrustjovs "töväder". När kyrkslättborna kom tillbaka var mycket förstört, gravstenar var omkullvälta och åkrarna hade vuxit igen. Nu började en återuppbyggnadsprocess som tog större delen av 1950-talet och en stor del av 1960-talet i anspråk.
Under 1960-talet och 1970-talet blev Edis en modern industriort med främst teknisk industri. Inflyttningen har varit mycket stor, i och med närheten till Helsingfors (drygt 3 mil) samt goda kommunikationer.
Så är det...
P.
Mina guldfiskar är döda men när jag rör om med en slev så är skillnaden inte så stor.
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
härligt!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Jo ideen med att bryta ner projektet i små förändringar och komma ut på gatan lite oftare är grymt smart å stimulerande. Blir så mycket lättare å tidsuppskatta också när man ska klara av husbyggen å familj ocksåJens Gustavsson skrev:härligt!
Planen nu är att mappa för att lära sej ms och ediset för att sen lyfta i och köra in turbomotorn lite kontrollerat. Sen bara till grenröret
- pärson
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 29
- Blev medlem: fre sep 07, 2007 8:29 am
- Ort: Stenbäck, Umeå
- Kontakt:
Den här tråden är ju helt fel plats - jag vet - men som den egyptiske hovmannen sade till Filippos: "Här finns det vatten, vad hindrar att jag döpes?".chellquist skrev: Jo ideen med att bryta ner projektet i små förändringar och komma ut på gatan lite oftare är grymt smart å stimulerande. Blir så mycket lättare å tidsuppskatta också när man ska klara av husbyggen å familj också
Planen nu är att mappa för att lära sej ms och ediset för att sen lyfta i och köra in turbomotorn lite kontrollerat.
Jag känner att jag - precis som Chellquist precis gjort - också måste få be hela sävarturbo om ursäkt för att jag kör sugmotor.
Jo, det är sant !!
Som berättelsen om Filippos och den egyptiske hovmannen fortsätter:
"Han lät stanna vagnen och de stego båda ner i vattnet."
Välkommen ut ur garderoben Chellquist!
P.
Mina guldfiskar är döda men när jag rör om med en slev så är skillnaden inte så stor.
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Du är mer än lovligt sjukihuvvet Bakom varje lyckad turbomotor finns ett stort sugpärson skrev:Den här tråden är ju helt fel plats - jag vet - men som den egyptiske hovmannen sade till Filippos: "Här finns det vatten, vad hindrar att jag döpes?".chellquist skrev: Jo ideen med att bryta ner projektet i små förändringar och komma ut på gatan lite oftare är grymt smart å stimulerande. Blir så mycket lättare å tidsuppskatta också när man ska klara av husbyggen å familj också
Planen nu är att mappa för att lära sej ms och ediset för att sen lyfta i och köra in turbomotorn lite kontrollerat.
Jag känner att jag - precis som Chellquist precis gjort - också måste få be hela sävarturbo om ursäkt för att jag kör sugmotor.
Jo, det är sant !!
Som berättelsen om Filippos och den egyptiske hovmannen fortsätter:
"Han lät stanna vagnen och de stego båda ner i vattnet."
Välkommen ut ur garderoben Chellquist!
P.
BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist
Som jag alltid har sagt, det är lika bra att de får lära sig att suga ordentligt innan det blir något trycka på.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836