chellquist BMW 2002 turbo - dynonrapport sid25

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Lite mek vart det ikväll också. Fixade med triggerhjulet och vattengivaren. Fick god hjälp av Abris med att tigga fast 36-1 hjulet på konan som kompis Bruno grejjat.
Bild
Bild
Bild
Bild

Måste klura vidare på triggerfäste och gaswire modd nu. Nån gång ska man väl sova också.
Cred till frun också som tyckte att jag kanske skulle göra bilen klar innan det blir för kallt i garaget :thumbright:. Bygga på huset hinner man ju i hela vintern
Senast redigerad av chellquist den tis apr 21, 2009 9:34 pm, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Bra att Linda förstått va de hela handlar om! ;) Min har inte förstått de än, hon gillar bara läget... 8) :hihi:

Såg riktigt bra ut! Nu får vi kika på fästena efter helgen, men de vore fint om du fixade tråd o gas till svetsen, de förenklar en hel del... ;)
Användarvisningsbild
Whiplash
För mycket laddtryck
Inlägg: 319
Blev medlem: fre aug 17, 2007 9:00 pm
Ort: Malå
Kontakt:

Inlägg av Whiplash »

Nicke Nyman skrev:Bra att Linda förstått va de hela handlar om! ;) Min har inte förstått de än, hon gillar bara läget... 8) :hihi:

Såg riktigt bra ut! Nu får vi kika på fästena efter helgen, men de vore fint om du fixade tråd o gas till svetsen, de förenklar en hel del... ;)
Får man rekomendera ett "mutprojekt" fixa en bil i tjejens namn så kommer hon att jaga på dig i garaget :lol: :wink:

Fixade bubblan åt frugan så nu räknar jag med att lättare få "dispens" för ett riktigt projekt :wink:
J-O Arthursson

PV 444 -53 CSB projekt

Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå

http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)



Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1928
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

bra jobbat :thumbright: se till at hårdsatsa innan hon ångrar sig :wink:
Bild
Användarvisningsbild
pärson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: fre sep 07, 2007 8:29 am
Ort: Stenbäck, Umeå
Kontakt:

Inlägg av pärson »

Det är en nolltvåa va..?
BMW?

Har sedan länge avbeställt shootout2007-dekalerna på grund
av bristande intresse men nu vädrar redaktionen morgonluft!!

Förstå när den där får schmaka ladd...

P.
Mina guldfiskar är döda men när jag rör om med en slev så är skillnaden inte så stor.
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

pärson skrev:Det är en nolltvåa va..?
BMW?

Har sedan länge avbeställt shootout2007-dekalerna på grund
av bristande intresse men nu vädrar redaktionen morgonluft!!

Förstå när den där får schmaka ladd...

P.
Du är inte klok men grattis till inlägg "1" å välkommen hit loverboy
Användarvisningsbild
pärson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: fre sep 07, 2007 8:29 am
Ort: Stenbäck, Umeå
Kontakt:

Inlägg av pärson »

chellquist skrev: Du är inte klok men grattis till inlägg "1" å välkommen hit loverboy

Tack för det Mister Bister.
Har ju mest tjuvläst tidigare.

Du, jag har funderat.
Jag tänker sälja mina projekt och börja med folkvagnar.
Luftkylt verkar ju råfränt.

Sålkar jag ner din tråd med dravvel??
Jaha..

Jättefin bil Chellquist.
verkligen.

P.
Mina guldfiskar är döda men när jag rör om med en slev så är skillnaden inte så stor.
Användarvisningsbild
pärson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: fre sep 07, 2007 8:29 am
Ort: Stenbäck, Umeå
Kontakt:

Inlägg av pärson »

Edis ; by i Kyrkslätts kommun, i landskapet Nyland i Södra Finlands län. Kyrkslätt har cirka 34 497 invånare och har en yta på 393,30 km².Grannkommunerna är Esbo i öster och Sjundeå i väster. I söder gränsar kommunen till Finska viken och i norr är Vichtis den närmaste grannen.

Kyrkslätt är en tvåspråkig kommun med finska som majoritetsspråk och svenska som minoritetsspråk. 78 procent av befolkningen har finska som modersmål och 20 procent svenska.

Kommunen har ett stort centrum med en fin kyrka, många affärer, bibliotek, pendeltågsstation och annan service.

Edis nämndes första gången i officiella handlingar år 1330, då heter orten "Kyrkioslaeth". Men det finns många fynd från stenåldern och flera hällbilder, framförallt vid kusten. Under århundranden var Edis en relativt rik jordbruksbygd med bördig jord och betydande uppfödning av djur, och var känt som huvudstaden Helsingfors "kornbod". Fisket var också en viktig näring på grund av traktens många sjöar och närheten till kusten. Orten drabbades sedan både av det finska inbördeskriget 1917-18, med stora massakrer, dels av fortsättningskriget 1941-44.

År 1944 bestämdes det att Sovjetunionen skulle få arrendera två tredjedelar av kommunens yta under 50 års tid, jämför Porkalaområdet. Under tio dagar i september 1944 var Kyrkslättborna tvungna att packa med sig alla möbler, kläder m.m. och sedan flytta till det finska sidan då området blev sovjetiskt. De hade inget val. Det blev bestämt att området skulle tillhöra Sovjetunionen i femtio år, till 1995, men redan tolv år senare fick Finland tillbaka området i samband med Chrustjovs "töväder". När kyrkslättborna kom tillbaka var mycket förstört, gravstenar var omkullvälta och åkrarna hade vuxit igen. Nu började en återuppbyggnadsprocess som tog större delen av 1950-talet och en stor del av 1960-talet i anspråk.

Under 1960-talet och 1970-talet blev Edis en modern industriort med främst teknisk industri. Inflyttningen har varit mycket stor, i och med närheten till Helsingfors (drygt 3 mil) samt goda kommunikationer.

Så är det...

P.
Mina guldfiskar är döda men när jag rör om med en slev så är skillnaden inte så stor.
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Jaja det får vara hur som helst med dendära byn. Edisen rockar efter vi fastnat på ett dokumentationsfel i den annars utsökta msedis dokumentationen.
Uppstartad det känns fruktansvärt bra :!:
Långlunch = :thumbright:

Återstår att ansluta bredbandslamdan och börja sugmotormappningen
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

De gick ju som smort! :thumbright: Efter lite felsökning så... :roll: :hihi:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

härligt!
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Jens Gustavsson skrev:härligt!
Jo ideen med att bryta ner projektet i små förändringar och komma ut på gatan lite oftare är grymt smart å stimulerande. Blir så mycket lättare å tidsuppskatta också när man ska klara av husbyggen å familj också

Planen nu är att mappa för att lära sej ms och ediset för att sen lyfta i och köra in turbomotorn lite kontrollerat. Sen bara :alcoholic: till grenröret
Användarvisningsbild
pärson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: fre sep 07, 2007 8:29 am
Ort: Stenbäck, Umeå
Kontakt:

Inlägg av pärson »

chellquist skrev: Jo ideen med att bryta ner projektet i små förändringar och komma ut på gatan lite oftare är grymt smart å stimulerande. Blir så mycket lättare å tidsuppskatta också när man ska klara av husbyggen å familj också

Planen nu är att mappa för att lära sej ms och ediset för att sen lyfta i och köra in turbomotorn lite kontrollerat.
Den här tråden är ju helt fel plats - jag vet - men som den egyptiske hovmannen sade till Filippos: "Här finns det vatten, vad hindrar att jag döpes?".
Jag känner att jag - precis som Chellquist precis gjort - också måste få be hela sävarturbo om ursäkt för att jag kör sugmotor.
Jo, det är sant !!
Som berättelsen om Filippos och den egyptiske hovmannen fortsätter:
"Han lät stanna vagnen och de stego båda ner i vattnet."

Välkommen ut ur garderoben Chellquist!

P.
Mina guldfiskar är döda men när jag rör om med en slev så är skillnaden inte så stor.
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

pärson skrev:
chellquist skrev: Jo ideen med att bryta ner projektet i små förändringar och komma ut på gatan lite oftare är grymt smart å stimulerande. Blir så mycket lättare å tidsuppskatta också när man ska klara av husbyggen å familj också

Planen nu är att mappa för att lära sej ms och ediset för att sen lyfta i och köra in turbomotorn lite kontrollerat.
Den här tråden är ju helt fel plats - jag vet - men som den egyptiske hovmannen sade till Filippos: "Här finns det vatten, vad hindrar att jag döpes?".
Jag känner att jag - precis som Chellquist precis gjort - också måste få be hela sävarturbo om ursäkt för att jag kör sugmotor.
Jo, det är sant !!
Som berättelsen om Filippos och den egyptiske hovmannen fortsätter:
"Han lät stanna vagnen och de stego båda ner i vattnet."

Välkommen ut ur garderoben Chellquist!

P.
Du är mer än lovligt sjukihuvvet Bakom varje lyckad turbomotor finns ett stort sug
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Som jag alltid har sagt, det är lika bra att de får lära sig att suga ordentligt innan det blir något trycka på. :roll:
Skriv svar