chellquist BMW 2002 turbo - dynonrapport sid25

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1928
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

mattias skrev:Tyvärr åkte min sista E28 till skroten i veckan som gick..
men 528 armaturen då?
Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jonas Ohlsson skrev:
mattias skrev:Tyvärr åkte min sista E28 till skroten i veckan som gick..
men 528 armaturen då?
Det vete tusan.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Jag skaffade en armatur från e23 735 som enl etk heter foer-pump men den hade då ingen pump.
Dessverre så är den 3cm för lång för std 2002 tanken. Om jag fattat detta rätt så passar armaturen från e23 till 2002tii-tanken och från e28 till 2002.

Jag får leta vidare efter en e28 armatur...
Om nån med tii tank behöver en e23 så har jag en för mycket :doh:
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag kan ta en titt på den, jag kan behöva den i min E3 !
Jag har på känn att den pumplösa pickupen från E28an gör att jag behöver köra med minst 10 extra liter i tanken.. :)
Lite för kort mao.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Garagekväll hos Hellquist har resulterat i påbörjad härva till sprutet, spjällhusen är i stort sett klara för montering, o ja, motorn sitter ju där, en gammal förgasarrova som ska få sig insprutning. Kvällen avslutades med O'boy!! :D Som alltid! :thumbright:

Lite bilder slänger ja in..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

TPS-fästet blev helt sjukt bra alltså! :D Christer tyckte nästan de va "FÖR" seriöst... 8)
Ljudet lär bli trevligt iaf... Den ska ju gå som sugis först o tanken är att få igång den innan snön faller! Ja tror de kommer gå galant! :thumbright:

MVH // Nicke Nyman 8)
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

sälj insugen till mig :)
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

robban skrev:sälj insugen till mig :)
Nejje. Nån ska ju köra dellorto :hihi:
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Nicke Nyman skrev:Garagekväll hos Hellquist har resulterat i påbörjad härva till........ Den ska ju gå som sugis först o tanken är att få igång den innan snön faller!,

MVH // Nicke Nyman 8)
Men ååh det här projektet skulle ju smygas ut i det dolda... Nu blir det ju press :roll:
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

chellquist skrev:
robban skrev:sälj insugen till mig :)
Nejje. Nån ska ju köra dellorto :hihi:
de gör jag redan på e21:an ... blir andra bullar till 02:an
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Nu är du ju på G, :) Bara slutputsningen kvar :thumbright:
Riktigt snygga spjäll.
mvh
Niclas
Användarvisningsbild
Whiplash
För mycket laddtryck
Inlägg: 319
Blev medlem: fre aug 17, 2007 9:00 pm
Ort: Malå
Kontakt:

Inlägg av Whiplash »

02 an ser misstänkt lik min förstabil :?: den hamnade i norrbotten :roll: regnumret började på HLH kan det vara den :?: :wink:
J-O Arthursson

PV 444 -53 CSB projekt

Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå

http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)



Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Whiplash skrev:02 an ser misstänkt lik min förstabil :?: den hamnade i norrbotten :roll: regnumret började på HLH kan det vara den :?: :wink:
Jasså det var intressant. Jag köpte denna från en Tony i hortlax/piteå. Jag vet inte om han hade haft den så länge.
Denna har hlh123 och är lackfixad nångång på 90talet annars orginal och ganska välbevarad. Jag har bara tänkt fixa motor/väghållning

Vad vet du om bilen? Vart har den gått? motorer/rost? skador eller trevliga minnen :lol:

/C
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

chellquist skrev: Men ååh det här projektet skulle ju smygas ut i det dolda... Nu blir det ju press :roll:
De är precis va du behöver! :thumbright: 8)
Användarvisningsbild
Whiplash
För mycket laddtryck
Inlägg: 319
Blev medlem: fre aug 17, 2007 9:00 pm
Ort: Malå
Kontakt:

Inlägg av Whiplash »

chellquist skrev:
Whiplash skrev:02 an ser misstänkt lik min förstabil :?: den hamnade i norrbotten :roll: regnumret började på HLH kan det vara den :?: :wink:
Jasså det var intressant. Jag köpte denna från en Tony i hortlax/piteå. Jag vet inte om han hade haft den så länge.
Denna har hlh123 och är lackfixad nångång på 90talet annars orginal och ganska välbevarad. Jag har bara tänkt fixa motor/väghållning

Vad vet du om bilen? Vart har den gått? motorer/rost? skador eller trevliga minnen :lol:

/C
Japp det är min 18 årsbil som jag köpte som 17 åring 1983 då hade den 9200 mil på mätarn. Har många gånger funderat på att jaga fatt på den för det var en körglad bil :D Hade ur motorn bytte ringar och lager och den fick sig en 284 graders Schrick kam (om jag minns rätt) lättare portmatchning och Weber 45 or :doh: Måste leta bland bilder från tiden före digitalkameran och se vad jag hittar :wink: Vad jag kan minnas så var en bakskärm omlackad och jag lackade om bakluckan när jag sålde den 86-87 till en kompis(pedant). Han hade kvar den några år innan den hamnade i Piteå (gissningsvis början av 90 talet)

Då jag köpte den hade den rödmålade hjulhus :doh: :thumbdown: som jag skrapade bort :wink: I luftintaget framför framrutan monterade jag orange porrljus :D

Verkar ha kommit i rätta händer nu :thumbright:
J-O Arthursson

PV 444 -53 CSB projekt

Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå

http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)



Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Whiplash skrev:
Japp det är min 18 årsbil som jag köpte som 17 åring 1983 då hade den 9200 mil på mätarn. Har många gånger funderat på att jaga fatt på den för det var en körglad bil :D Hade ur motorn bytte ringar och lager och den fick sig en 284 graders Schrick kam (om jag minns rätt) lättare portmatchning och Weber 45 or :doh: Måste leta bland bilder från tiden före digitalkameran och se vad jag hittar :wink: Vad jag kan minnas så var en bakskärm omlackad och jag lackade om bakluckan när jag sålde den 86-87 till en kompis(pedant). Han hade kvar den några år innan den hamnade i Piteå (gissningsvis början av 90 talet)

Då jag köpte den hade den rödmålade hjulhus :doh: :thumbdown: som jag skrapade bort :wink: I luftintaget framför framrutan monterade jag orange porrljus :D

Verkar ha kommit i rätta händer nu :thumbright:
Vad kul med lite historia nu ska jag kolla upp gamla besiktningpapper så kanske man hittar om den gått 15000 eller 25000 mil. Lite rött kan man hitta i skärmen fortfarande :hihi:.
Weber 45or och shrick284 måste ha varit en kungligt bil vid den tiden. Gick det att hänga av volvo240turbo och 900turbosar? :P

Det vore väldigt kul om du hittade några gamla bilder.

mvh
/C
Skriv svar