Motor har bra vridkurva, ingen tvekan om det.
Det som är bra är att man kan på efterhand göra modifieringar till alla mätningar, tex: sätta in motorns inre inertia osv. och kan se hur mycket det påverkas.. om man har sparats de.. file>save as
Kan ändra och kalibrera allting själv hur man vill, det är inte möjligt på alla dynosoftware..
1/8 mile och 1/4 mile simuleringsprogram finns också i den. preference> performance estimates..
Bromsbänk är bra när man har program.bar sprutan och tändningen men om man vill få papper för effektmätning blir det svårt utan automatstyrning, därför jag sålde min bromsbänk och byggde inertiabänk istället som är snabbare att använda, vemsomhelst klarar det att trycka gasen i botten, även jag. Om det finns att köpa bra sweepstyrning för vatten till bra pris så jag ska bygga vattenbänk också.
Sportdevises har bra styrning för elektrisk broms..
I min inertiabänk jag körde engång toyota hiace diesel -95 på skoj, flera gånger. La alla mätningar till graphrutan tillsammans och det syns bara en vrid och en hk kurva..

det blev 80hk 160nm från en 2445cc diesel, trodde inte att vridet kan vara så liten, ringre till toyota och det stämde..behöver inte undra att hiace måste ha kort utväxling.
I mångmiljonbänkar de kan simulera genom hela banan i bromsbänken.