b20 16v
- Rasmus Annander
- Forumsberoende
- Inlägg: 627
- Blev medlem: fre nov 24, 2006 8:58 pm
- Ort: Eksjö
- Kontakt:
b20 16v
har köpt en Rallycross 242 kaross som ska göras iordning till supernationell 2400
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
Re: b20 16v
Verkar lite meningslöst men fy fan vad coolt.
Re: b20 16v
Den motorn har man sett live i en bromsbänk
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: b20 16v
de värkar dock inrikta sig på nostalgi sportbilar än race bilar. va väll typ 150hk?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: b20 16v
Fan va illa, är ju inte en stötstångsmotor längre...
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Re: b20 16v
En bit över 200 hkJens Gustavsson skrev:de värkar dock inrikta sig på nostalgi sportbilar än race bilar. va väll typ 150hk?
Sen skall det kanske byggas en värsting...
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: b20 16v
jag hörde 195 nått men det va inget som skulle säljas utan det va 150hk motorer till slipps sportbils gubbar som det handlade mer om. men jag kanske missförstog nått?
en 16v race på 2.1 liter (92mm borr) annars så ska det bli 250+hk tycker jag??
hur som helst inga stötstänger= ingen B20
mvh jens
en 16v race på 2.1 liter (92mm borr) annars så ska det bli 250+hk tycker jag??
hur som helst inga stötstänger= ingen B20
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: b20 16v
du har ingen som helst aning då det hela tidenJens Gustavsson skrev:de värkar dock inrikta sig på nostalgi sportbilar än race bilar. va väll typ 150hk?
placeras desinformation till dig
Senast redigerad av effe den fre apr 26, 2013 12:47 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: b20 16v
Fränt med ny grejor
Senast redigerad av effe den fre apr 26, 2013 12:49 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: b20 16v
Jag hade för mig B20 loggan stod på blocket jag
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: b20 16v
exakt står så på mitt
Re: b20 16v
Kul med nåt ovanligt, men är inte en B20 med kamrem i stort sett en B23?
Re: b20 16v
Om priset är rätt, är detta en bra grej
Kom ihåg at B20-bottendelarna är mer strycktålig, kraftigare ramöverfall, mer gods rundt ramerna och tjockare cylinderväggar än alla nyare Volvo-motorer,
Detta blir då et bra packet for dom som vil hänta mycket mos i dragracing, utan å kliva över på billet-block.
Skal bli kul å se bilder på kanalerna...
Frågan blir ju om et rekord gjort med en sådan 16v-topp kan räknas som B20-rekord?
Om ni tycker at det är godkänd som B20 med 16v och kamrem, finns det ju andra sätt å åka 16v på B20
Tycker ni borde gjöra en röstning over om det är en riktig B20 eller inte. Är ju inte värre än å stoppa 16v-topp på en B230, och det är det ingen som bråkar om....
MVH
Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster
Kom ihåg at B20-bottendelarna är mer strycktålig, kraftigare ramöverfall, mer gods rundt ramerna och tjockare cylinderväggar än alla nyare Volvo-motorer,
Detta blir då et bra packet for dom som vil hänta mycket mos i dragracing, utan å kliva över på billet-block.
Skal bli kul å se bilder på kanalerna...
Frågan blir ju om et rekord gjort med en sådan 16v-topp kan räknas som B20-rekord?
Om ni tycker at det är godkänd som B20 med 16v och kamrem, finns det ju andra sätt å åka 16v på B20
Tycker ni borde gjöra en röstning over om det är en riktig B20 eller inte. Är ju inte värre än å stoppa 16v-topp på en B230, och det är det ingen som bråkar om....
MVH
Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster
mvh
Per-Åge Nygård
Volvo Amazon '69 Prosjekt
Volvo 242 evo (USA turbo)
Volvo 965 '95
Volvo V70r AWD '97
Volvo B20 Dragster
Per-Åge Nygård
Volvo Amazon '69 Prosjekt
Volvo 242 evo (USA turbo)
Volvo 965 '95
Volvo V70r AWD '97
Volvo B20 Dragster
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: b20 16v
effe skrev:du jens är du yr i nattmössan?Jens Gustavsson skrev:de värkar dock inrikta sig på nostalgi sportbilar än race bilar. va väll typ 150hk?
du har ingen som helst aning då det hela tiden
placeras desinformation till dig
varför skulle gunnar lundström ljuga till mig om det? jag har inte heller frågat så mycket.
skit samma jag har som sagt inget med den motorn att göra och jag kanske inte fått rätt info eller missförstått allt men det tänker jag inte diskutera på ett forum med sådana som inte heller har med projektet att göra.
missförstå mig inte det är jätte kul att den toppen äntligen börjar bli klar efter 35-40 år och den är jätte frän jag menade inget negativt jag menar bara att det inte är samma sak som en B20 med vanlig topp och ska man trimma för att få effekt har en vanlig B234 topp mer potential och mycket mycket billigare att jobba med i dag och har större borr.
prisena lär inte bli nått som gör detta till en vanligt mans motor.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/