Kylarservice volvon bromsad
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 97
- Blev medlem: lör dec 24, 2005 11:51 am
- Ort: Öland Färjestaden
- Kontakt:
Kylarservice volvon bromsad
Nu har vi bromsat kompisens Volvo 5a
1010HK påVP CSP 2.72 bar
918 Hk på E85 2.25 bar
Mer fakta på www.teamxracing.se bilder tottes152
http://www.youtube.com/watch?v=tZNST1CEkpc Film från bromsningen
1010HK påVP CSP 2.72 bar
918 Hk på E85 2.25 bar
Mer fakta på www.teamxracing.se bilder tottes152
http://www.youtube.com/watch?v=tZNST1CEkpc Film från bromsningen
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det blir oftast tidigare laddtryck i värkligheten, sen så ska den inte dra husvagn utan den ska leverera effekt till en PG om jag inte mins fel.Axel skrev:Det behövs väldigt många växlar för att åka med ett varvtalsregister på bara 25% av varvtalet..
effekt mellan 7000 och 9000 rpm... 2000/8000=0,25
lite lustgas kan också användas före start för att nå start rpm på transbraken lite snabbare.
team X berätta gärna lite mer om vad ni gjort med motorn sen sist (vist var det typ 750hk då?)
bromsdiagram http://www.teamxracing.se/bilder/totte/dyno10106.JPG
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Axel
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1027
- Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
- Ort: Knivsta
- Kontakt:
Jens Gustavsson skrev:det blir oftast tidigare laddtryck i värkligheten, sen så ska den inte dra husvagn utan den ska leverera effekt till en PG om jag inte mins fel.Axel skrev:Det behövs väldigt många växlar för att åka med ett varvtalsregister på bara 25% av varvtalet..
effekt mellan 7000 och 9000 rpm... 2000/8000=0,25
Manuell Doug Nash stog det på webbsidan som länkades till.
Axel Wall
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
coolt !
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
då har de bytt drivlina men det är ändå inget problem, de bara bygger upp tryck på startlinjen med antilaget i insprutningen ca 7500rpm sen låta den jobba till 9000rpm i med en ny växel varvet sjunker till ca 6500med fullt tryck direkt kolpligen och ev varvtalsbegränsare släpper lös motorn igen.Axel skrev:Jens Gustavsson skrev: det blir oftast tidigare laddtryck i värkligheten, sen så ska den inte dra husvagn utan den ska leverera effekt till en PG om jag inte mins fel.
Manuell Doug Nash stog det på webbsidan som länkades till.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 97
- Blev medlem: lör dec 24, 2005 11:51 am
- Ort: Öland Färjestaden
- Kontakt:
Det som är gjort sen sist är : Nytt insug (trattar med mindre diameter som stämmer mot toppen) samma plenum , ny topp-packning , (motorn ger nu 40 Hk mer än innan vid samma tryck 788Hk /743Hk vid 1,8 bar) och mer laddtryck
I år ska vi åka Manuell låda (Doug Nash 5speed)
Allt är ju oprövat så vi får väl se hur det går
I år ska vi åka Manuell låda (Doug Nash 5speed)
Allt är ju oprövat så vi får väl se hur det går
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vad är det för kam och turbo spec i år?Team X skrev:Det som är gjort sen sist är : Nytt insug (trattar med mindre diameter som stämmer mot toppen) samma plenum , ny topp-packning , (motorn ger nu 40 Hk mer än innan vid samma tryck 788Hk /743Hk vid 1,8 bar) och mer laddtryck
I år ska vi åka Manuell låda (Doug Nash 5speed)
Allt är ju oprövat så vi får väl se hur det går
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
var spridarna maxade på e85 eller varför kördes de inte längre på de?
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
jädra fin effekt:)
det agget räcker en bit till va?
hoppas vi möts på någon bana framöver:)
Behöver du koppla mellan växlarna?
hehe
det agget räcker en bit till va?
hoppas vi möts på någon bana framöver:)
Behöver du koppla mellan växlarna?
hehe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Blir en till spridarrad nästa steg då?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!