nej den ska vara 215mm isåfall..ip98 skrev:Passar Saab 900-T16 (årsmodell 90-93) 228mm tryckplattan rakt på Volvo plant svänghjulet?
Kopplingar
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
- Ort: Ronneby
De stål"bleck" som håller själva tryckplattan, alltså den runda breda ringen som trycker mot lamellen, har en benägenhet att spricka. Och ringen åker mot ena sidan av huset med kraftiga vibrationer som följd. Har sett detta hända 3 ggr , hade själv en ny sån som rasade efter en säsong. Ingen av dessa 3 kördes med sinter.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 322
- Blev medlem: fre jan 13, 2006 11:26 am
- Ort: Umeå
- Kontakt:
mattias skrev: http://www.kennedyeng.com/jap_car.htm
$72 blir ju ingenting med dagens dollarkurs (5.95SEK).
Jag skulle kunna tänka mig att handla några lameller därifrån åt dom som bor nära Umeå.
Tänkte kolla intresset för att sambeställa kopplingar i umeå med omnejd från det stora dollarlandet i väst, då man kanske kan komma lite billigare undan inför stundande säsong . Seriöst intresserade kan skicka understruken information till mig så ser vi om sambeställning blir av .mattias skrev:Dom som har seriöst intresse, skicka PM eller e-mail till mig. Jag behöver veta lamellstorlek, typ av centrum och diameter.
Senast redigerad av Urban Lindström den mån mar 31, 2008 4:34 pm, redigerad totalt 1 gånger.
En plånboksvänlig approach till bilhobbyn:
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
Det gick bra förra beställningen, men jag hjälper er inte den här gången - har inte tid att samordna och risken är att jag är borta när ni ska ha dom (är i utlandet stor del av April).
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 82
- Blev medlem: ons okt 20, 2004 8:40 pm
Har suttit och läst lite på tråden här, tänkte bara göra ett litet inlägg på en koppling som ja knåpat ihop... Har dock inte provkört den då bilen inte är klar än.
-Plant svänghjul från 240 (215mm), b21/23.
-Tryckplatta från volvo´s M90 (940ltt), (240mm)
-4-puckad (240mm) sinter från dalhems med löst centrum.
-Har både 10 och 22-splines centrum.
Någon som har en aning om hur långt den kan tänkas räcka?
Mvh Crille
-Plant svänghjul från 240 (215mm), b21/23.
-Tryckplatta från volvo´s M90 (940ltt), (240mm)
-4-puckad (240mm) sinter från dalhems med löst centrum.
-Har både 10 och 22-splines centrum.
Någon som har en aning om hur långt den kan tänkas räcka?
Mvh Crille
tror den bör funka till 320 hästar iaf, kanske mer, vet inte när dom där kopplingarna börjar slira med organisk lamell, lättare att veta då men säg en chippad 940 turbo kan nå 240 hk utan slir?
240mm är ju stort men den trycker nog inte jättehårt, har själv en sån tryckplatta som ligger, med M90 lamell
upp till bevis är nog det som gäller..
240mm är ju stort men den trycker nog inte jättehårt, har själv en sån tryckplatta som ligger, med M90 lamell
upp till bevis är nog det som gäller..
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
håller med om att det blir mycket kanske!larsat skrev:tror den bör funka till 320 hästar iaf, kanske mer, vet inte när dom där kopplingarna börjar slira med organisk lamell, lättare att veta då men säg en chippad 940 turbo kan nå 240 hk utan slir?
240mm är ju stort men den trycker nog inte jättehårt, har själv en sån tryckplatta som ligger, med M90 lamell
upp till bevis är nog det som gäller..
kopplingen känner inte av hur många hk man har som enda parameter
tex en koppling som orkar hålla fast till 320hk vid 5000rpm bör ju klara
640hk vid 10000rpm! men då blir det svårt att växla med volvos växellådor