sinterlamell
sinterlamell
Tjenare tänkte höra vad det är för skillnad mellan 6 och 4 pucklar på en sinterlamell.
jag ska ha det till min b20 som är trimmad till runt 200hk och m45 låda till det
finns det någon som vet ett billigt ställe att köpa sånna??
//Richard
jag ska ha det till min b20 som är trimmad till runt 200hk och m45 låda till det
finns det någon som vet ett billigt ställe att köpa sånna??
//Richard
Du handlar på Dalhems.
En 6-puckad är snällare.
En 6-puckad är snällare.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Att det sitter 4 respektive 6 puckar på lamellplattan, givetvis.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Men är det ingen som förstår ??
Jag undrar vilken av lamellerna som är bäst OCH VARFÖR den är bättre en den andra??
mastias skrev att en 6 puckad lamell är snällare men snällare mot vad`??
mot motor låda eller vad är den snällare mot ??
och vilken håller längst
och så vidare
hoppas ni förstår nu
//Richard
Jag undrar vilken av lamellerna som är bäst OCH VARFÖR den är bättre en den andra??
mastias skrev att en 6 puckad lamell är snällare men snällare mot vad`??
mot motor låda eller vad är den snällare mot ??
och vilken håller längst
och så vidare
hoppas ni förstår nu
//Richard
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 63
- Blev medlem: mån jul 19, 2004 12:11 am
- Ort: Västervik
Ett fjädrat centrum är att föredra för att skona transmissionen dessutom.
En lamell med 4 puckar istället för 6 kommer att "hugga" snabbare eftersom friktionsytan är mindre och värmen högre, både svänghjul och tryckplatta slits hårdare. Jämför med andra situationer här i livet då du hellre använder en liten anläggningsyta för att få tillräckligt med friktionskraft istället för en stor. Hur som helst måste du ha tillräckligt stark tryckplatta.
(Ingen vidare vetenskaplig utläggning det här, nån kanske vet bättre? )
En lamell med 4 puckar istället för 6 kommer att "hugga" snabbare eftersom friktionsytan är mindre och värmen högre, både svänghjul och tryckplatta slits hårdare. Jämför med andra situationer här i livet då du hellre använder en liten anläggningsyta för att få tillräckligt med friktionskraft istället för en stor. Hur som helst måste du ha tillräckligt stark tryckplatta.
(Ingen vidare vetenskaplig utläggning det här, nån kanske vet bättre? )
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.