Bmw 1600-2-1974
Bmw 1600-2-1969
Bmw 1600-2-1972 reserv bil (papper säljes)
Bmw 525i-1992 (såld)
Bmw 325i-1993 Cupè(till salu)
Volvo 142-1970
Golf Gtd-1983
Vw 1303s-1975(till salu)
Nån som anser de är lättare o laborera med Su`s än Stromberg/Zenith ?
Har testat en hel del med stromberg/Zenith men tycker inte de funkat någe vidare dessvärre
Allibow skrev:(Tack till Wezzli för ny hosting av bilderna / Mattias)
Här kommer en lite guide till hur du trycksätter din SU förgasare hoppas det är till hjälp.
1. här måste vi borra och knacka in ett passande rör som vi sedan limmar fast med epoxy lim! det gör vi för att trycksätta flotörhuset. röret ska sedan gå till et sk. pitå?rör. pitå röret styr hur mycke soppa som ska tryckas genom förgasaren
2. soppa in genom en BTR
3. fin hemgjord fläns?
Domhär 2 hålen skall tätas enklast genom att göra en ny packning!
packningen
det andra hålet!
enklare än så blir det inte lite omslipning av bränslenålen kan behövas för att ge den mer sås.
Allibow skrev:
Genom att ha pitåröret i mitten av tryckröret ger du motorn mest soppa.. eftersom att flödet i ett rör alltid är mest i mitten av röret dvs. om du vill att den ska få mindre soppa bryter du ut pitåröret mot sidan av tryckröret