Besikta utan innerskärmar?

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
16-v
För mycket laddtryck
Inlägg: 137
Blev medlem: ons apr 22, 2009 11:52 pm
Ort: Nyköping

Besikta utan innerskärmar?

Inlägg av 16-v »

Vad säger besiktningen om att man inte har några innerskärmar på en volvo 145 och iställe använder "rörbågar"
Eller har jag fel igen?
JBHunter
För mycket laddtryck
Inlägg: 217
Blev medlem: ons jan 17, 2007 6:10 pm
Ort: Östersund/Trångsviken

Inlägg av JBHunter »

Som jag fattat det så sak det gå utmärkt eftersom innerskärmarna inte är en del av nån bärande konstruktion som tex innerskärmarna på 740is där du har fjädertornen i skärmarna.

Vist kan dom gnälla men dom ska inte kunna underkänna bilen pågrund av avsaknad av innerskärmar.

OBS det är endast något som jag har för mig jag läst någon stans men inte 100% säker.

Nån som är mer insatt kanske kan bekräfta det jag nyss skrev.
En dålig dag är en dag det med
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Inlägg av Rydberg »

JBHunter skrev:Som jag fattat det så sak det gå utmärkt eftersom innerskärmarna inte är en del av nån bärande konstruktion som tex innerskärmarna på 740is där du har fjädertornen i skärmarna.

Vist kan dom gnälla men dom ska inte kunna underkänna bilen pågrund av avsaknad av innerskärmar.

OBS det är endast något som jag har för mig jag läst någon stans men inte 100% säker.

Nån som är mer insatt kanske kan bekräfta det jag nyss skrev.

"Vi kan inte avgöra om detta är godkänt eller inte, det måste en högre makt göra" har många fått här på forumet.
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
LarC

Inlägg av LarC »

HAHA! Ja då är det väl bara att börja be då! :hihi:
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

En bra tråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... rsk%E4rmar

Personligen så kommer jag nog att chansa och ersätta mina extremt dåliga och fula innerskärmar med lite rör här och var. Får väl tjata lite på bes. gubbarna och köra en "blaablaa allt är svetsat med trefas-svets blaabla fästplattor i 3mm" vals eller nåt :lol:
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Re: Besikta utan innerskärmar?

Inlägg av Rydberg »

Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Skriv svar