Måste man kapa upp kardantunnen för att få dit m46?

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
16-v
För mycket laddtryck
Inlägg: 137
Blev medlem: ons apr 22, 2009 11:52 pm
Ort: Nyköping

Måste man kapa upp kardantunnen för att få dit m46?

Inlägg av 16-v »

Måste man kapa upp kardantunneln för att få dit en m46 låda i en volvo 145?
Eller har jag fel igen?
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Re: Måste man kapa upp kardantunnen för att få dit m46?

Inlägg av Rydberg »

16-v skrev:Måste man kapa upp kardantunneln för att få dit en m46 låda i en volvo 145?
har du långspak, ja....har du kortspak, nej....om du har långspak kan du bygga om spakstället på m46 ifrån kort till lång annars...
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Användarvisningsbild
Gustav
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1478
Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
Ort: Överboda, Umeå
Kontakt:

Re: Måste man kapa upp kardantunnen för att få dit m46?

Inlägg av Gustav »

Rydberg skrev:
16-v skrev:Måste man kapa upp kardantunneln för att få dit en m46 låda i en volvo 145?
har du långspak, ja....har du kortspak, nej....om du har långspak kan du bygga om spakstället på m46 ifrån kort till lång annars...
Mm..
Men även om man bygger om spakstället så går det nog inte.
Dom med långspak måste va trängre typ överallt i växellådstunneln.
Jag fick kapa ganska bra för att få upp en M47 i min 142 -69, det gick inte ens utan spakställ...
Gustav Sundberg
16-v
För mycket laddtryck
Inlägg: 137
Blev medlem: ons apr 22, 2009 11:52 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av 16-v »

funkade inte blev tvungen att kapa upp ganska så mycker, även då jag inte hade något spakställ :wink:
Eller har jag fel igen?
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

bygde om traversen til lådan; da den inte har korrekt høyde; derfor passer det inte direkt...( hadde ett utkutt for gummiet på ca 25mm, så lådan kom liiite lenger. jort på 10 minutter)
om bilen har langspak; bruk kortspaktunellen fra en 240 :thumbright: :thumbright: ; felles referanse er BOLTHULL for sikkerhetselen :wink:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Re: Måste man kapa upp kardantunnen för att få dit m46?

Inlägg av Rydberg »

Gustav skrev:
Rydberg skrev: har du långspak, ja....har du kortspak, nej....om du har långspak kan du bygga om spakstället på m46 ifrån kort till lång annars...
Mm..
Men även om man bygger om spakstället så går det nog inte.
Dom med långspak måste va trängre typ överallt i växellådstunneln.
Jag fick kapa ganska bra för att få upp en M47 i min 142 -69, det gick inte ens utan spakställ...
kollade upp d där nu, d va m45 som gick o passa in utan att modda tunneln med långspak...
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Skriv svar