Måste man kapa upp kardantunnen för att få dit m46?
Måste man kapa upp kardantunnen för att få dit m46?
Måste man kapa upp kardantunneln för att få dit en m46 låda i en volvo 145?
Eller har jag fel igen?
Re: Måste man kapa upp kardantunnen för att få dit m46?
har du långspak, ja....har du kortspak, nej....om du har långspak kan du bygga om spakstället på m46 ifrån kort till lång annars...16-v skrev:Måste man kapa upp kardantunneln för att få dit en m46 låda i en volvo 145?
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1478
- Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
- Ort: Överboda, Umeå
- Kontakt:
Re: Måste man kapa upp kardantunnen för att få dit m46?
Mm..Rydberg skrev:har du långspak, ja....har du kortspak, nej....om du har långspak kan du bygga om spakstället på m46 ifrån kort till lång annars...16-v skrev:Måste man kapa upp kardantunneln för att få dit en m46 låda i en volvo 145?
Men även om man bygger om spakstället så går det nog inte.
Dom med långspak måste va trängre typ överallt i växellådstunneln.
Jag fick kapa ganska bra för att få upp en M47 i min 142 -69, det gick inte ens utan spakställ...
Gustav Sundberg
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
bygde om traversen til lådan; da den inte har korrekt høyde; derfor passer det inte direkt...( hadde ett utkutt for gummiet på ca 25mm, så lådan kom liiite lenger. jort på 10 minutter)
om bilen har langspak; bruk kortspaktunellen fra en 240 ; felles referanse er BOLTHULL for sikkerhetselen
om bilen har langspak; bruk kortspaktunellen fra en 240 ; felles referanse er BOLTHULL for sikkerhetselen
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Re: Måste man kapa upp kardantunnen för att få dit m46?
kollade upp d där nu, d va m45 som gick o passa in utan att modda tunneln med långspak...Gustav skrev:Mm..Rydberg skrev: har du långspak, ja....har du kortspak, nej....om du har långspak kan du bygga om spakstället på m46 ifrån kort till lång annars...
Men även om man bygger om spakstället så går det nog inte.
Dom med långspak måste va trängre typ överallt i växellådstunneln.
Jag fick kapa ganska bra för att få upp en M47 i min 142 -69, det gick inte ens utan spakställ...
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....