Freddes vita pv
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Freddes vita pv
Efter vissa påtryckningar så har jag fått tummen ur och gör en projekttråd,fast det behövs oxå för att komma ihåg detaljer/mått
eller vad man har för grejer och skulle ha glömt bort annars(jag har inte högt tempo på bygget!).
Bilen har jag ägt sen jag fyllde 15 och har fått smaka på flera motorer och olika påhitt bla
Lustgas på sent 80 tal som övergick till turbo tidigt 90 tal.
Efter lång och trogen tjänst med streetracing och gatkörning men även lite dragracing
(har kört mina 2 första DR tävlingar i lycksele på 80talet och sista i piteå runt 95-96 ca)
Så har bilen fått vila ca 10år när barn och sånt kännts viktigare.
Efter att ha bytt växellåda startat upp och besiktat för nått år sen så blev jag sugen(körde lite blackrace)
på Att uppgradera och byta motor, men som alla vet så kan det inte hållas på normal nivå
Så det blir eftersom byte av både det ena och det andra.
Den gamla motorn var en B20 med Erik marklund byggt turbosystem (MC-Xpress)
Som gick som bäst höga 11or och 195 i slutfart med gatdäck och den nya motorn ska bli en B23a
Med förhoppningsvis på tok för mycket effekt
hittade en dålig bild på själva bilen!
en bild på gamla B20:in
och så hur det ser ut idag (juni-09)
/F
eller vad man har för grejer och skulle ha glömt bort annars(jag har inte högt tempo på bygget!).
Bilen har jag ägt sen jag fyllde 15 och har fått smaka på flera motorer och olika påhitt bla
Lustgas på sent 80 tal som övergick till turbo tidigt 90 tal.
Efter lång och trogen tjänst med streetracing och gatkörning men även lite dragracing
(har kört mina 2 första DR tävlingar i lycksele på 80talet och sista i piteå runt 95-96 ca)
Så har bilen fått vila ca 10år när barn och sånt kännts viktigare.
Efter att ha bytt växellåda startat upp och besiktat för nått år sen så blev jag sugen(körde lite blackrace)
på Att uppgradera och byta motor, men som alla vet så kan det inte hållas på normal nivå
Så det blir eftersom byte av både det ena och det andra.
Den gamla motorn var en B20 med Erik marklund byggt turbosystem (MC-Xpress)
Som gick som bäst höga 11or och 195 i slutfart med gatdäck och den nya motorn ska bli en B23a
Med förhoppningsvis på tok för mycket effekt
hittade en dålig bild på själva bilen!
en bild på gamla B20:in
och så hur det ser ut idag (juni-09)
/F
Tjusigt fredde
Kommer bli fint med mos i den gamla kutryggen
Kommer bli fint med mos i den gamla kutryggen
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
-
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
Blackrace hösten 2004:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
skulle vilja se fler bilder då du hade b20in i
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21695
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
kul med en tråd till slut fredde
den här bilen va en stor förebild då jag börja med min bil.
jag mins första gången vi i sävar såg den live på ett street race för xx år sen, mins att den va helt ovärkligt snabb då den körde ifrån de mesta på den tiden.
blir ricktigt kul att se hur version 2.1 av bilen blir allt är som vanligt mycket genomtänkt och snyggt gjort
vist blir det en bromsning på den gamla motorn i sommar i min broms bänk?
har du nån bild på nya grenröret utanför bilen? det är ricktigt fränt!
den här bilen va en stor förebild då jag börja med min bil.
jag mins första gången vi i sävar såg den live på ett street race för xx år sen, mins att den va helt ovärkligt snabb då den körde ifrån de mesta på den tiden.
blir ricktigt kul att se hur version 2.1 av bilen blir allt är som vanligt mycket genomtänkt och snyggt gjort
vist blir det en bromsning på den gamla motorn i sommar i min broms bänk?
har du nån bild på nya grenröret utanför bilen? det är ricktigt fränt!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Med andra ord kan man bygga vilken konstruktion som helst där utan att besiktningen kan säga ngt? Eftersom man inte behövde några alls?Steve skrev:Innerskärmarna är inte bärande fram på en pv så man behöver inga rör alls..
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
jo, eftersom det står på en ram som tar upp allt så om man plockar bort skärmar o lite bara så är det ju inget där orginal ( och skärmarna bär ju inget )Rydberg skrev:Med andra ord kan man bygga vilken konstruktion som helst där utan att besiktningen kan säga ngt? Eftersom man inte behövde några alls?Steve skrev:Innerskärmarna är inte bärande fram på en pv så man behöver inga rör alls..
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro