Kirres garage
Kirres garage
nu kommer de lite bilder på mitt projekt, håller på att stoppa i en bur i den just nu. även egna spjäll me megasquirt insprutning. Bilen kommer besiktas med dessa grejer när den är klar
Lite mer info kan ju va skoj
b23 balanserad och borrad till 2350
portad och planad 405 topp 46/38 ventiler, stora tryckare dubbla ventil fjädrar
köhler racing kam 320/13.6/106
extraktor
lättat svänghjul 5.6kg
sinter 4puckad lamell
sachs race tryckplatta
tryckplatta, lamellen och svänghjulet är balanserat och väger 11.6kg tillsammans
växellåda m45
bakaxeln är en lamelldiffad 4:10
oljekylare sitter monterad
stor volvo 960 kylare med elfläkt
2.5" avgassystem
bild på de hemgjorda spjällen
nya fälgar ska de ju så klart vara
Fick tag i en ny koppling och tryckplatta med svänghjul och allt. Svängjulet väger 5.6kg och svänghjul med koppling och tryckplatta väger 11.6kg.
sprutet som blev ett MS I V3
Spjäll med flänsar mot insug och trattar
Just nu ser bilen ut så här PGA 4st 2or på besiktningen bla reg besiktning på motorn
Så här såg motorn ut på besiktningen
och en liten film 20 minuter innan besiktningen
http://www.garaget.org/video/uba4abgilwpr" onclick="window.open(this.href);return false;
Lite mer info kan ju va skoj
b23 balanserad och borrad till 2350
portad och planad 405 topp 46/38 ventiler, stora tryckare dubbla ventil fjädrar
köhler racing kam 320/13.6/106
extraktor
lättat svänghjul 5.6kg
sinter 4puckad lamell
sachs race tryckplatta
tryckplatta, lamellen och svänghjulet är balanserat och väger 11.6kg tillsammans
växellåda m45
bakaxeln är en lamelldiffad 4:10
oljekylare sitter monterad
stor volvo 960 kylare med elfläkt
2.5" avgassystem
bild på de hemgjorda spjällen
nya fälgar ska de ju så klart vara
Fick tag i en ny koppling och tryckplatta med svänghjul och allt. Svängjulet väger 5.6kg och svänghjul med koppling och tryckplatta väger 11.6kg.
sprutet som blev ett MS I V3
Spjäll med flänsar mot insug och trattar
Just nu ser bilen ut så här PGA 4st 2or på besiktningen bla reg besiktning på motorn
Så här såg motorn ut på besiktningen
och en liten film 20 minuter innan besiktningen
http://www.garaget.org/video/uba4abgilwpr" onclick="window.open(this.href);return false;
Senast redigerad av Kirre den mån dec 07, 2015 8:55 pm, redigerad totalt 33 gång.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 393
- Blev medlem: sön jan 28, 2007 1:15 pm
- Ort: Ljungby
lade dem på ett bord, i mitt fal mat bordet sen mätte jag bara från bordet upp till hålen i centrumet så de var exakt lika sen punktade jag och kollade i ballanseringsmaskinen som robban sa.sunken_1 skrev:aha ok hur har du gjort då för att få dom raka sen?Kirre skrev: kapa bara bort punkterna med en rondell
karlsson_6 skrev:Mappat bilen sjäv? pinna ju på bra iallafall
japp mappade själv och på e85 dessutom om de har någon betydelse
lite mer info på bilen, de är inte bara motor
polyurethan bussningar runtom
bilstein rallypatron stötdämpare fram
R-sport bak
sänkningssats av okänt märke men fjädrarna är grova
lite ombyggda länkarmar fram för mer camber och caster
omp fjäderbensstag
riktigt grov krängningshämmare bak
ventilerade skivor fram med racebelägg
polyurethan bussningar runtom
bilstein rallypatron stötdämpare fram
R-sport bak
sänkningssats av okänt märke men fjädrarna är grova
lite ombyggda länkarmar fram för mer camber och caster
omp fjäderbensstag
riktigt grov krängningshämmare bak
ventilerade skivor fram med racebelägg
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 393
- Blev medlem: sön jan 28, 2007 1:15 pm
- Ort: Ljungby
köpte dem av Markus här på forumet och han hade i sin tur köpt dom av Stefan Rajala som hade tillverkat dom själv. Men som sagt de är ju några små barn sjukdomar som måste fin justeraskarlsson_6 skrev:Mappade min 242 16v turbo E85 MS1 V3.0 själv och med bra resultat.
Tänkte mest att alla säger att det är svårt och få till de bra när man har separata spjäll.
Vad har du fått spjällen i från?
Ser bra ut kirre
Bilden är som en "dröm"
Edit: hur ser det ut jämfört med tändmappen jag gav dig från denn vassa 142:an i Rörmyrberg ?
Tror faktiskt det är nått att pröva på din motor.
Bilden är som en "dröm"
Edit: hur ser det ut jämfört med tändmappen jag gav dig från denn vassa 142:an i Rörmyrberg ?
Tror faktiskt det är nått att pröva på din motor.
Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
tackar. hmm tändningen jag har just nu är nog ganska lik 142an. men ska ju som sagt bromsa så fort ja ha regg besikta. kommer få 202hp i pappernaEvert skrev:Ser bra ut kirre
Bilden är som en "dröm"
Edit: hur ser det ut jämfört med tändmappen jag gav dig från denn vassa 142:an i Rörmyrberg ?
Tror faktiskt det är nått att pröva på din motor.