Garret T28 med T25 avgashus?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Garret T28 med T25 avgashus?

Inlägg av Cassius »

Fungerar denna kombination? Skulle vilja haft en turbo som inte dröjjer alltför länge innan laddet kommer, ska räcka för lite över 300hk. Sen ska den trycka genom en feting ic... är bra pris på den ic'n så jag är sugen på att handla ;)

En T25 som laddar ca 1bar når fullt ladd genom en 740tic ic på en likadan bil vid ca 3500varv, nått liknande skulle jag vilja uppnå men då är ic'n jag är sugen på 3st ihopsvetsade S2 paket, alltså aningens större!! Att laddet kommer mot 4500rpm kan jag väl kanske acceptera..

Så, kan man sätta ett T25 hus på en T28 eller ska man fixa sig en annan turbo? T28an kanske inte är så sen på laddet annars?
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

båda aggregaten är ju hyffsat moderna snurror..jag skulle tippa på att T28an inte har mkt sämre spool up tid än T25an...jag skulle köra med T28
sen beror det på vad du har för kamaxelval samt hur du byggt grenröret.
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Cassius »

funderade på orginal grenrör och orginal kam, möjligen en omslipad kam.. men men.. nu fick jag ju höra att Big Al har fullt ladd (1,4bar) vid 3000rpm med bara 2dl mer slagvolym :evil: Jag vill ha tidigare ladd!!! :D

Hur mycke kan t ex ett hemknopat, men väl beräknat pulssplit grenrör göra? Och om man väljer en annan turbo (förslag nån? ska palla just över 300hk i alla fall) kan man komma ner mot 2500rpm då kanske? :D
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
ridern
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: tis maj 10, 2005 8:10 pm
Ort: Arvidsjaur

Inlägg av ridern »

VAd har BigAl för snurra då?
//Rickard Eriksson

/Porsche 911 -65
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Cassius »

ridern skrev:VAd har BigAl för snurra då?
T03 tror jag han sa, men de finns ju typ en uppsjö sånna så vilken av alla T03or vet jag inte! Kanske är nån cossie orginal grej? :S
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

både mitsubishi TE05 och T25 kommer igång bra mycket snabbare än en T3 (T03).
Big Al
Forumsberoende
Inlägg: 1625
Blev medlem: sön maj 22, 2005 11:11 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Big Al »

-
Senast redigerad av Big Al den tor apr 01, 2021 9:32 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Cassius »

hmm hmm ja då kanske man skulle börja med ett nytt grenrör då :/ för de suger verkligen på 180zx!!!!
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

Cassius skrev:hmm hmm ja då kanske man skulle börja med ett nytt grenrör då :/ för de suger verkligen på 180zx!!!!
så sant så.
Skriv svar