Turbomata B18
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 131
- Blev medlem: lör feb 12, 2005 10:26 pm
- Ort: Strängnäs igen!
Kolvar
har tänkt svarva mina kolvar, någon som vet hur mycket man kan/bör ta?
läste någonstans om 0.6mm!?
är det någon som vet hur man räknar ut hur mycket komp-sänkning man får då? i förhållande till orginal
tacksam för hjälp med detta
läste någonstans om 0.6mm!?
är det någon som vet hur man räknar ut hur mycket komp-sänkning man får då? i förhållande till orginal
tacksam för hjälp med detta
Så nu är äntligen bilen lackerad, monterad och besiktigad, så nu börjar d klia lite i fingrarna, projekt B20 turbo är igång igen, visseligen sakta men säkert
Blir min andre orginaltopp, som jag sätter i 44/37 lr 44/38.5 ventiler i, samt portar och tar upp förbränningsrummen, tror d blir bättre än den andre toppen som är så pass mycket planad redan
Vad för kam borde jag köra med? funderar på en D lr K kam, men dom kanske är för "snälla" har funderat på KG10 men tycker d är lite väl dyrt med 2 papp för en kam
kom gärna med förslag och mycket tips
Blir min andre orginaltopp, som jag sätter i 44/37 lr 44/38.5 ventiler i, samt portar och tar upp förbränningsrummen, tror d blir bättre än den andre toppen som är så pass mycket planad redan
Vad för kam borde jag köra med? funderar på en D lr K kam, men dom kanske är för "snälla" har funderat på KG10 men tycker d är lite väl dyrt med 2 papp för en kam
kom gärna med förslag och mycket tips
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 179
- Blev medlem: sön aug 21, 2005 11:19 pm
- Ort: Sala
- Kontakt: