Turbomata B18

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Goofy
Lite mer laddtryck
Inlägg: 46
Blev medlem: tor jan 20, 2005 10:34 pm

Inlägg av Goofy »

har nu kommit fram till att det enklaste är att ta min andra orginaltopp, som inte är planad något, visseligen 42/35 ventiler, men det ska väl inte göra så stor skillnad?
Brewmaster
För mycket laddtryck
Inlägg: 131
Blev medlem: lör feb 12, 2005 10:26 pm
Ort: Strängnäs igen!

Inlägg av Brewmaster »

Mekonomen i Strängnäs har tjockare stålpackning till B20, finns inte det nån annanstans?
Volvo 854 -93
Alfa 75 -87
Användarvisningsbild
Goofy
Lite mer laddtryck
Inlägg: 46
Blev medlem: tor jan 20, 2005 10:34 pm

Inlägg av Goofy »

Finns det säkert, men jag har inte haft tid att kolla, är just nu i lackerar-svengen :) så turboprojektet är avstannat för tillfället
Användarvisningsbild
Goofy
Lite mer laddtryck
Inlägg: 46
Blev medlem: tor jan 20, 2005 10:34 pm

Kolvar

Inlägg av Goofy »

har tänkt svarva mina kolvar, någon som vet hur mycket man kan/bör ta?
läste någonstans om 0.6mm!?

är det någon som vet hur man räknar ut hur mycket komp-sänkning man får då? i förhållande till orginal

tacksam för hjälp med detta
Användarvisningsbild
Goofy
Lite mer laddtryck
Inlägg: 46
Blev medlem: tor jan 20, 2005 10:34 pm

Inlägg av Goofy »

Så nu är äntligen bilen lackerad, monterad och besiktigad, så nu börjar d klia lite i fingrarna, projekt B20 turbo är igång igen, visseligen sakta men säkert

Blir min andre orginaltopp, som jag sätter i 44/37 lr 44/38.5 ventiler i, samt portar och tar upp förbränningsrummen, tror d blir bättre än den andre toppen som är så pass mycket planad redan

Vad för kam borde jag köra med? funderar på en D lr K kam, men dom kanske är för "snälla" har funderat på KG10 men tycker d är lite väl dyrt med 2 papp för en kam :(

kom gärna med förslag och mycket tips
Race-Jimmy
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: sön aug 21, 2005 11:19 pm
Ort: Sala
Kontakt:

Inlägg av Race-Jimmy »

jaa. med separat wastegate så går det å kontrollera avgaserna lite bättre, men det blir ju lite extra rörmokeri och plats iofs. Sen så om du kör med en turbo med inbyggd wg å inte tokladdar så borde det väl inte vara några större probs, rättare sagt inga.
┌∩┐(_)┌∩┐
Skriv svar