Volvo 142 Rally replika
Volvo 142 Rally replika
Jaha!
Tänkte snida ihop en tråd om mitt projekt.
Det är en 142:a av årgång 1972.
Det är tänkt att det ska bli en gat/busbil med rötter i rallyvärlden alla 70-talet.
Recept:
Kaross skapligt orörd (så nära org. som möjligt)
Rensad på inredning
Bur
Rallystolar+bälten
Lesjöfors fjädrar
Bilstein dämpare
164 bromsar m. vassare belägg
Powerflex bussningar i hela framvagnen
Sten Parner trimmad b20 ca:190hk
Getrag låda
Diffad bakaxel
Pärlan!
Här krävs lite plåtslagar TLC. Är väll typ det ända på bilen oxå
Rum för förändring!
Då är det bara att sätta fart då!
Tänkte snida ihop en tråd om mitt projekt.
Det är en 142:a av årgång 1972.
Det är tänkt att det ska bli en gat/busbil med rötter i rallyvärlden alla 70-talet.
Recept:
Kaross skapligt orörd (så nära org. som möjligt)
Rensad på inredning
Bur
Rallystolar+bälten
Lesjöfors fjädrar
Bilstein dämpare
164 bromsar m. vassare belägg
Powerflex bussningar i hela framvagnen
Sten Parner trimmad b20 ca:190hk
Getrag låda
Diffad bakaxel
Pärlan!
Här krävs lite plåtslagar TLC. Är väll typ det ända på bilen oxå
Rum för förändring!
Då är det bara att sätta fart då!
Senast redigerad av Erikwdt den mån feb 08, 2010 7:39 pm, redigerad totalt 3 gång.
NU KÖR VI!!
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Va ute i verksta'n o knäppte ngr kort som det ser ut nu. Blev mörka som faan men det får duga.
Tomt!! Ska blästras, målas o få nya bussningar.
Den här gamla trotjänaren ska bara dra bilen genom besiktningen en gång till sen får den ta pension.
Tomt!! Ska blästras, målas o få nya bussningar.
Den här gamla trotjänaren ska bara dra bilen genom besiktningen en gång till sen får den ta pension.
Senast redigerad av Erikwdt den lör feb 13, 2010 11:03 pm, redigerad totalt 1 gånger.
NU KÖR VI!!
Ja, dom var helt täckta med tecktyl så dom fick ligga ett par dagar i ett kärl för spillbensin o lösningsmedel på jobbet. Va bara att pensla av o tvätta med avfättning o varmvatten. Skulle vilja trycka ner hela bilen i det där karet...Gustav skrev:Oj va fräscha länkarmar!
Kommer ju bli kanonbra det där
NU KÖR VI!!