Tackar
Arbetet med fälgarna fortsätter.
Jag har (nästan?) polerat färdigt denna ytterbanan.
Övriga är nu grovpolerade.
En till av ytterbanorna riktades.
(Denna på bilden)
Jag har mycket stora (ilands) problem med att välja nav och färg.
Men ett inköp av Biltemas guldfärg som prov tror jag gjorde att jag lutar åt att byta till guldlackerade nav.
Återstår dock fortfarande att bestämma om det ska bli 5-eker eller x-eker.
Lite bilder.
Bäst att poängtera att fälgen är på inget sätt färdig utan bara tillfälligt ihop för att kolla hur det ser ut.
Innerbanorna ska blästras och lackas (svarta?) och naven ska blästras och lackas.
Tid: 40 timmar.
Jag har även närt tanken på att byta tändstift, då all logik säger att jag borde, förutom om man tittar på dem, för de ser fina ut.
Vid närmare eftertanke har jag nog aldrig köpt stift till denna bilen, de som sitter i kommer från en 500:- reservdels motor som råkade ha nya stift
Jag kör nu med NGK ZGR5A och "femmor" känns fel på denna maskinen nu.
ZGR7A verkar inte finnas, men ett BPR7ES borde vara nästan likadant ?
Vad åker ni andra med i era M10 och M30 ?
Har BPR7ES samma "extra" utstick på elektroderna ?
Stod på Mekonomen och sprättade T-stift askar på löpande band, men de hade bara 2 BPR7ES hemma och inga ZGR5A att jämföra med.
Kan även nämna att bilen fungerar utmärkt i +31 grader, största värme problemet vart nog min rygg mot den svarta skinnklädseln
86 Grader varmaste vatten temp.
Ca. 80 Grader på motorolja.
Insugstemp 56 Grader.
När alla kylfläktar går sjunker även insugstemp till ca. 10-15 grader över yttertemp.
Lugn brukskörning förvisso men i "stan", lyckades dessutom att behöva stanna vid det enda trafikljuset båda gångerna.