hallå
håller på att bygga ihop min nya motor till min 242a. cheva 350.
speedpro kolvar och eagel Ibeam stakar blir det i den.
vill inte ha allt "förmycket" vrid i botten säg att man har 0.5bar vid ca 3000rpm sedan får vi se vart de slutar
skulle behöva lite tips med turbo storlek. och gärna synpunkter på kamaxeln.
kammen som satt/sitter i nu:
Intake Duration at 050 inch Lift 234
Exhaust Duration at 050 inch Lift 244
Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio 0.488 in.
Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio 0.510 in.
har byggt om ett weiand insug för spridare.
http://www.summitracing.com/search/?key ... 47-1&dds=1
topparna är just nu org har faktiskt inte riktigt koll på komp eller ventil storlek eller nått tänkt att putsa till lite bara.
grenrör bygger jag till när jag har aggregatet
själv har jag funderat på hx52-55 med måtten runt 65/70 va tror ni om detta?
säkert nått jag har missat? men hade varit fint med lite funderingar
mvh johan
turbo tips till min cheva 350
turbo tips till min cheva 350
wrooommm
Jag laddar en Mopar 360 med en HX50 som har 66in och #25 avgashus. Jag har automat och min turbin i greppar vid 2500 och laddet kommer ganska omgående därefter ca. 2500-3000 m.a.o laddet kommer nästan direkt när man kliver på, så ett större avgashus
skulle kanske vara bättre egentligen känns det som.
Det kanske kan ge ett lite riktmärke, vad vet jag.
Har tills nu kört med en snäll original rullkam, ska byta till "trimkam" i vinter....får se vad som händer då.
skulle kanske vara bättre egentligen känns det som.
Det kanske kan ge ett lite riktmärke, vad vet jag.
Har tills nu kört med en snäll original rullkam, ska byta till "trimkam" i vinter....får se vad som händer då.
Mopar SB
11.14s 204 km/h
-Turbo is da' Shit-
11.14s 204 km/h
-Turbo is da' Shit-
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
jag har en Ford 302 som jag satt en MasterPower T70 med 0.96A/R avgashus på...
Börjar bygga ladd vid 2000, fullt ladd vid 3000rpm..
finns några filmer i slutet på min tråd
jag kör ju manuell låda men inget lagg ändå...
har man tomatlåda kan man ju sätta lite större agg.. bara trycka järnet och vänta på laddtryck, sen bara hålla i sig!
Börjar bygga ladd vid 2000, fullt ladd vid 3000rpm..
finns några filmer i slutet på min tråd
jag kör ju manuell låda men inget lagg ändå...
har man tomatlåda kan man ju sätta lite större agg.. bara trycka järnet och vänta på laddtryck, sen bara hålla i sig!
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hur mycket pulver vill du ha? vad håller drivlina och chassi till? berätta mer om bilen och använings området.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
säg en 450-500hk.
växellådan är just nu en m20 fast kommer inte överens med den så tänkte prova en zflåda. vägarna.
bakaxeln är en svetsad 1031a(ska byttas till någon "riktig"diff).
orginal upphängning av bakaxel ställbara dämpare runt om och justerbar fjädringshöjd.
bilen är som sagt en en 242a bågen går från fjädertonen fram till fjädertonen bak.
jag kan inte svara på vad chassit klarar av är orginal fast upp styvat med bågen massor meter rör:P
sedan är ja osäker på kamaxeln som sitter i nu??
mvh johan
växellådan är just nu en m20 fast kommer inte överens med den så tänkte prova en zflåda. vägarna.
bakaxeln är en svetsad 1031a(ska byttas till någon "riktig"diff).
orginal upphängning av bakaxel ställbara dämpare runt om och justerbar fjädringshöjd.
bilen är som sagt en en 242a bågen går från fjädertonen fram till fjädertonen bak.
jag kan inte svara på vad chassit klarar av är orginal fast upp styvat med bågen massor meter rör:P
sedan är ja osäker på kamaxeln som sitter i nu??
mvh johan
wrooommm