Mackees 940 Drifting 452Whp
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 355
- Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
- Ort: Braås (växjö)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 355
- Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
- Ort: Braås (växjö)
Nu har man äntligen fått tid att lägga på 940 in igen och de har ju hänt endel
Provade lätta lite men mer plåt ska bort !
Plockade ur alla rutor vissa på mindre bra sätt
Trodde bak va laminerad så sket i att skära nederbiten
rutan kom ut fint nån cm sen sa de pang
Fanns lite koppar i bilen med.
Detta el systemet ska strippas ner till endast de nödvändiga.
Karossen börjar bli tom
Byggde en special pall så man kan flytta runt på den.
Nu var de dags å lägga den på sidan
Väl på sidan va de dags å börja skrapa
sen har ja även inhandlat lite smått o gott
nu blir de lägga karossen på andra sidan och skrapa de sista.
sen ska de måttas upp hur mkt delrin jag ska beställa för tillverkning av nya bussningar
Provade lätta lite men mer plåt ska bort !
Plockade ur alla rutor vissa på mindre bra sätt
Trodde bak va laminerad så sket i att skära nederbiten
rutan kom ut fint nån cm sen sa de pang
Fanns lite koppar i bilen med.
Detta el systemet ska strippas ner till endast de nödvändiga.
Karossen börjar bli tom
Byggde en special pall så man kan flytta runt på den.
Nu var de dags å lägga den på sidan
Väl på sidan va de dags å börja skrapa
sen har ja även inhandlat lite smått o gott
nu blir de lägga karossen på andra sidan och skrapa de sista.
sen ska de måttas upp hur mkt delrin jag ska beställa för tillverkning av nya bussningar
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
- Deztallica
- Forumsberoende
- Inlägg: 676
- Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
- Ort: Haninge
Dra nya kablar i silver. Koppar väger för mycket!!
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 355
- Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
- Ort: Braås (växjö)
subw000fer skrev:Var på tiden med en update! Ser kalasbra ut!
Jo nu har de hänt lite som vart värt att visa
Karossen numera klarskrapad
Nu börjar rostlagningen sen ska den iväg på blästring
Alu vore väll bättre då :p ska bli kul att få bilen på vågen senDeztallica skrev:Dra nya kablar i silver. Koppar väger för mycket!!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
- Ort: ljungby
Re: Mackees 940 turbo update 7 nov
min 945a vägde 1186kg efter bara utsleten inredning (ALLT) å med full tank, värt att notera är att tjänstevikten på min är 1560kg..
lys in i ramsnokarna fram så ser du en grov gummerad stålplatta inuti, dom väger 5kg styck, ta bort alubalkarna å krockdämparna fram å bak, över 30kg bara där
lys in i ramsnokarna fram så ser du en grov gummerad stålplatta inuti, dom väger 5kg styck, ta bort alubalkarna å krockdämparna fram å bak, över 30kg bara där
learning by trail and error
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 355
- Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
- Ort: Braås (växjö)
Glömt uppdatera här ju
Skrot
kul.
Bromsköld eller ?
Mer skrot
Vinkelharry och svets
Köpt en ny dumå från Marmander
Köpt ny topp en portad 531
Lite rostlagning
Lite saker som ska blästras
Buren
Liten teaser på färgen
Lättat lite
Dubbla 19mm kräningshämare
På väg till blästring
Blästring på G
Blir byta tröskel
Epoxigrundat
Moddat frontspolern och lättat balkarna
Skysst biltransport ?
Fick hem ett Nira från Chrima Motorsport idag
Skickat iväg motorn för borrning,toppdeckning,oringning och total balansering
passade även på att skicka iväg mina bmwlådor på omsvetsning och svänghjulet på bearbetning
så det kommer passa min 712 platta.
Fått hem mina saker
Wigge på SGR som svetsat låderna fixat svänghjulet även toppdeckning och oringning.
Svänghjulet dock dubbel hålbild pga rätt folk inte fick delarna direkt.
Inget som stör funktionen då allt är balanserat.
Fint
Toppdeckat 0,07mm oringat sen borrat till andra öd
Nya bultar och frostpluggar till hela motorn.
Har även hunnit med att rensa alla gängor på blocket
Har hänt lite mer men har som vanligt 1000 andra saker man måste lägga tid på
Skrot
kul.
Bromsköld eller ?
Mer skrot
Vinkelharry och svets
Köpt en ny dumå från Marmander
Köpt ny topp en portad 531
Lite rostlagning
Lite saker som ska blästras
Buren
Liten teaser på färgen
Lättat lite
Dubbla 19mm kräningshämare
På väg till blästring
Blästring på G
Blir byta tröskel
Epoxigrundat
Moddat frontspolern och lättat balkarna
Skysst biltransport ?
Fick hem ett Nira från Chrima Motorsport idag
Skickat iväg motorn för borrning,toppdeckning,oringning och total balansering
passade även på att skicka iväg mina bmwlådor på omsvetsning och svänghjulet på bearbetning
så det kommer passa min 712 platta.
Fått hem mina saker
Wigge på SGR som svetsat låderna fixat svänghjulet även toppdeckning och oringning.
Svänghjulet dock dubbel hålbild pga rätt folk inte fick delarna direkt.
Inget som stör funktionen då allt är balanserat.
Fint
Toppdeckat 0,07mm oringat sen borrat till andra öd
Nya bultar och frostpluggar till hela motorn.
Har även hunnit med att rensa alla gängor på blocket
Har hänt lite mer men har som vanligt 1000 andra saker man måste lägga tid på
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
- Kontakt:
Re: Mackees 940 turbo update 7 nov
ser bra ut! har hänt mycke med karossen sen dom gammla bilderna;)
Mvh Wigge
Mvh Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 355
- Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
- Ort: Braås (växjö)
Re: Mackees 940 turbo update 7 nov
Ja de är lite skillnad på underredet nu Nästa steg med karossen är bygga bur du är inte intresserad ?
Re: Mackees 940 Drifting Pro-Int
ett hett tips är att välja en annan kammaxel.
av två anledningar
för det första ger den (296) väldigt dåligt vakum så det är svårmappat under låg och dellast (nya nirat kanske kan köra TPS baserat men är osäker)
den ger dåligt vridmoment i låg och meallanregister
med den turbon du har (relativt stor) så vill det till att ha en motor som ger bättre vrid som sugmotor i mellanregostret, på toppen behöver du inte oroa dej för där kommer du ändå ha så pass bra flås tack vare att turbon pumpar på tillräckligt med luft...
annars tycker jag det mesta ser bra ut, ett jäkla jobb och lägga ned på en sån kaross
en annan sak jag tycker du ska fundera över äe om det nte är värt att bygga bort orginal brygga bak och hundbenen mot nått liknande 3 länksystem som bakaxeldelar säljer. det kommer bli enklare att få bakvagnen att funka bra då
av två anledningar
för det första ger den (296) väldigt dåligt vakum så det är svårmappat under låg och dellast (nya nirat kanske kan köra TPS baserat men är osäker)
den ger dåligt vridmoment i låg och meallanregister
med den turbon du har (relativt stor) så vill det till att ha en motor som ger bättre vrid som sugmotor i mellanregostret, på toppen behöver du inte oroa dej för där kommer du ändå ha så pass bra flås tack vare att turbon pumpar på tillräckligt med luft...
annars tycker jag det mesta ser bra ut, ett jäkla jobb och lägga ned på en sån kaross
en annan sak jag tycker du ska fundera över äe om det nte är värt att bygga bort orginal brygga bak och hundbenen mot nått liknande 3 länksystem som bakaxeldelar säljer. det kommer bli enklare att få bakvagnen att funka bra då
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Re: Mackees 940 Drifting Pro-Int
ser grymt bra ut;) blir hela bilen lackad i primer gul:)?
Re: Mackees 940 Drifting Pro-Int
jo som knotan sa om kammen, även jag vet har provat och försöka köra den kammen dock mappat på mapsensor (VEMS) och Bilen gick inte alls och köra, om inte du hade tomgång på typ 2500rpm.
Den kammen är för vass, det är iaf vad jag har erfarenheter av..
Sjukt jobb du lägger ner på karossen det blir riktigt bra när det blir klart ös på bara
Den kammen är för vass, det är iaf vad jag har erfarenheter av..
Sjukt jobb du lägger ner på karossen det blir riktigt bra när det blir klart ös på bara
Micke Grönlund
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: Mackees 940 Drifting Pro-Int
Är väl BM gul lr?
Har samma på rallybilen
Har samma på rallybilen
- Deztallica
- Forumsberoende
- Inlägg: 676
- Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
- Ort: Haninge
Re: Mackees 940 Drifting Pro-Int
Jag har nog bara 2hg vakuum och har 800rpm tomgång med MS1. Lite ruppig men det är ballt
7aan skrev:jo som knotan sa om kammen, även jag vet har provat och försöka köra den kammen dock mappat på mapsensor (VEMS) och Bilen gick inte alls och köra, om inte du hade tomgång på typ 2500rpm.
Den kammen är för vass, det är iaf vad jag har erfarenheter av..
Sjukt jobb du lägger ner på karossen det blir riktigt bra när det blir klart ös på bara
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 355
- Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
- Ort: Braås (växjö)
Re: Mackees 940 Drifting Pro-Int
Knotan
Tack för ett bra svar !
Ang kamaxeln vad skulle du anse vara mer lämpligt all fakta om motorn finns på sida 1
och den ska ju användas till drifting
Har funderat lite på staget de du råkar inte veta vad de är för material tjock lek ?
Ja det är lite små tråkigt att göra i ordning underredet men lätt värt det när man ska skruva
Snacka inte om jobb dina projekt har ju vart mycket värre
Färgen kommer från Volvos Dumprar har den av pga jävligt billig, tål stryk som fan och bra rost skydd i sig
dumprarna blästras bara sen lägger dom denna färgen direkt utan grund.
Lär ju få byta några bakskärmar osv och då behöver man inte gråta pga kostnad
Sen att den är snygg i mina ögon är bara ett +
Hoppas på mycket bankörning iår så nu är det dags att man slutar lata sig så det händer något
Tack för ett bra svar !
Ang kamaxeln vad skulle du anse vara mer lämpligt all fakta om motorn finns på sida 1
och den ska ju användas till drifting
Har funderat lite på staget de du råkar inte veta vad de är för material tjock lek ?
Ja det är lite små tråkigt att göra i ordning underredet men lätt värt det när man ska skruva
Snacka inte om jobb dina projekt har ju vart mycket värre
Färgen kommer från Volvos Dumprar har den av pga jävligt billig, tål stryk som fan och bra rost skydd i sig
dumprarna blästras bara sen lägger dom denna färgen direkt utan grund.
Lär ju få byta några bakskärmar osv och då behöver man inte gråta pga kostnad
Sen att den är snygg i mina ögon är bara ett +
Hoppas på mycket bankörning iår så nu är det dags att man slutar lata sig så det händer något