trimma en om 617
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 7
- Blev medlem: sön jun 17, 2012 12:48 am
Re: trimma en om 617
Lämnar in den åt fast dieselmeken.
Re: trimma en om 617
dieselmeken skrev:Jag har egendesignade 7,5mm element, större diameter, kortare duration än 7 mm, beprövade i bland annat Sverige, Norge, Danmark, Lettland, Irland, Cypern. Byggs av mig, 30 års erfarenhet av dieselpumpar, egen verkstad med bland annat 3 testbänkar, commonrail med mera
Välkommen till http://www.facebook.com/dieselmeken" onclick="window.open(this.href);return false;
men dom funkar ju inte!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 51
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 1:25 pm
Re: trimma en om 617
Jaså, Gör dom inte????
Konstigt, för mina kunder är helnöjda. Dom fungerar alldeles utmärkt efter modifiering av min mekaniska verkstad i Aneby.
Dock ger dom inte mer än 140ccm på 111 spridare,16mm rw, 165ccm 21mm rw men nu är det så att dom ger det på en kort duration jämfört med ett 7 mm element & 170ccm, Där ligger hemligheten.
Att det är ccm som är marknadsfört har jag förstått, Mynä ger 170ccm etc etc, Mina ger "bara" 140ccm. Men hur lång tid tar det att få in 170ccm på ett 7 mm element? Någon som vet? Jag vet och jag vet att mina element fungerar alldeles lysande.
Hur många kan förbränna 170ccm++ och få det att hålla utan rök?
Kom med fakta innan du skriver att det inte fungerar, eller har du provat någon av mina pumpar och har någon form av resultat?
Om så är fallet, lämna in den igen så ska jag räta till den, kostnadsfritt.
Konstigt, för mina kunder är helnöjda. Dom fungerar alldeles utmärkt efter modifiering av min mekaniska verkstad i Aneby.
Dock ger dom inte mer än 140ccm på 111 spridare,16mm rw, 165ccm 21mm rw men nu är det så att dom ger det på en kort duration jämfört med ett 7 mm element & 170ccm, Där ligger hemligheten.
Att det är ccm som är marknadsfört har jag förstått, Mynä ger 170ccm etc etc, Mina ger "bara" 140ccm. Men hur lång tid tar det att få in 170ccm på ett 7 mm element? Någon som vet? Jag vet och jag vet att mina element fungerar alldeles lysande.
Hur många kan förbränna 170ccm++ och få det att hålla utan rök?
Kom med fakta innan du skriver att det inte fungerar, eller har du provat någon av mina pumpar och har någon form av resultat?
Om så är fallet, lämna in den igen så ska jag räta till den, kostnadsfritt.
Re: trimma en om 617
Kan lägga till att jag lämna min pump åt Dieselmeken och fick 7,5mm elementen och sitter nu i en 605a går riktigt riktigt bra på lågt ladd dessutom så nog FUNKAR min pump allt
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 97
- Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
- Ort: Burvik
Re: trimma en om 617
dieselmeken skrev:Jaså, Gör dom inte????
Konstigt, för mina kunder är helnöjda. Dom fungerar alldeles utmärkt efter modifiering av min mekaniska verkstad i Aneby.
Dock ger dom inte mer än 140ccm på 111 spridare,16mm rw, 165ccm 21mm rw men nu är det så att dom ger det på en kort duration jämfört med ett 7 mm element & 170ccm, Där ligger hemligheten.
Att det är ccm som är marknadsfört har jag förstått, Mynä ger 170ccm etc etc, Mina ger "bara" 140ccm. Men hur lång tid tar det att få in 170ccm på ett 7 mm element? Någon som vet? Jag vet och jag vet att mina element fungerar alldeles lysande.
Hur många kan förbränna 170ccm++ och få det att hålla utan rök?
Kom med fakta innan du skriver att det inte fungerar, eller har du provat någon av mina
pumpar och har någon form av resultat?
Haha jag brännde 170cc utan rök, nema problema 3bar så är saken biff
Om så är fallet, lämna in den igen så ska jag räta till den, kostnadsfritt.
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
Re: trimma en om 617
Sök på google och du ska finna! Någon finne som bromsade typ 350HK, pumpen var modifierad, grenrör och stor turbo..Mycket mer kommer jag ej ihåg, men motorn var "original" mer den att den ville bromsa mer men delarna stoppade, gissar på turbon, utan att veta, men brukar ju vara så!
Iaf, lyssna på Göran, han vet exakt i minsta detalj hur pumparna är uppbyggda, inte sagt att han leder effektligan..Men tror aldrig det har varit hans mål heller, det ska vara en körbar motor, inte stå och hålla inne gasen tills 4000rpm och sedan dumpa kopplingen för att ha ett register på bästa fall till 7500rpm.
Ja nu fick du allt lite credit Göran, men det är du värd, du har ställt upp så mycket för forumet för dom betalande, även om du tjänat på det, vem är inte affärsman ; ) Men sedan har du hjälpt mig utan att tjäna en krona...Eller någon pump har det väl blivit...Det var ju ingen Bosch så då är det lika bra att en fackman går igenom pumpen, funkar kanon än, hunnit rulla 3k mil eller något sådant.
Hur har det gått med elementen till OM606 motorerna, vet att jag mailat dig tidigare och läst om dom, men du fick aldrig riktig ordning på dom? Min kompis hade mycket kontakt med dig i våras men du kunde inte erbjuda det mynää gjorde ( hade du säkert kunnat om du hade experimenterat men utan garanti) Så han lämnade sin till mynää och nu sitter det kompressor och en väldigt stor turbo. Kommer köras i en Bmw först men han ville egentligen köpa min gamla 242:a och sätta motorn i.
Iaf, lyssna på Göran, han vet exakt i minsta detalj hur pumparna är uppbyggda, inte sagt att han leder effektligan..Men tror aldrig det har varit hans mål heller, det ska vara en körbar motor, inte stå och hålla inne gasen tills 4000rpm och sedan dumpa kopplingen för att ha ett register på bästa fall till 7500rpm.
Ja nu fick du allt lite credit Göran, men det är du värd, du har ställt upp så mycket för forumet för dom betalande, även om du tjänat på det, vem är inte affärsman ; ) Men sedan har du hjälpt mig utan att tjäna en krona...Eller någon pump har det väl blivit...Det var ju ingen Bosch så då är det lika bra att en fackman går igenom pumpen, funkar kanon än, hunnit rulla 3k mil eller något sådant.
Hur har det gått med elementen till OM606 motorerna, vet att jag mailat dig tidigare och läst om dom, men du fick aldrig riktig ordning på dom? Min kompis hade mycket kontakt med dig i våras men du kunde inte erbjuda det mynää gjorde ( hade du säkert kunnat om du hade experimenterat men utan garanti) Så han lämnade sin till mynää och nu sitter det kompressor och en väldigt stor turbo. Kommer köras i en Bmw först men han ville egentligen köpa min gamla 242:a och sätta motorn i.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 51
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 1:25 pm
Re: trimma en om 617
http://www.youtube.com/watch?v=UpROYz0boJA" onclick="window.open(this.href);return false;
Serie 2 på gång. Bränsle till jagvetintehurmångahk, men fungerar, det gör det.
Serie 2 på gång. Bränsle till jagvetintehurmångahk, men fungerar, det gör det.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 51
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 1:25 pm
Re: trimma en om 617
Nu vet jag vad mina supoerpumpar maxar, 597hk 902nm @4800 rpm.
7,5mm 180cc bränsle
Var det någon som sa att dom inte funkar?
http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater
7,5mm 180cc bränsle
Var det någon som sa att dom inte funkar?
http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 97
- Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
- Ort: Burvik
Re: trimma en om 617
det finns nog några hk till å kräma ut med en större turbo ska du se;)
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 51
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 1:25 pm
Re: trimma en om 617
210cc pump levererad till Norge, OM606,Eaton M90 + turbo, går i dyno snart
http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater
http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: trimma en om 617
Tøft