trimma en om 617

En plats för olje-brännare!
trimmaaudi
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: sön jun 17, 2012 12:48 am

Re: trimma en om 617

Inlägg av trimmaaudi »

Lämnar in den åt fast dieselmeken.
Gurre_88
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 93
Blev medlem: fre aug 07, 2009 10:58 am

Re: trimma en om 617

Inlägg av Gurre_88 »

dieselmeken skrev:Jag har egendesignade 7,5mm element, större diameter, kortare duration än 7 mm, beprövade i bland annat Sverige, Norge, Danmark, Lettland, Irland, Cypern. Byggs av mig, 30 års erfarenhet av dieselpumpar, egen verkstad med bland annat 3 testbänkar, commonrail med mera
Välkommen till http://www.facebook.com/dieselmeken" onclick="window.open(this.href);return false;


men dom funkar ju inte!
dieselmeken
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: sön jun 14, 2009 1:25 pm

Re: trimma en om 617

Inlägg av dieselmeken »

Jaså, Gör dom inte????

Konstigt, för mina kunder är helnöjda. Dom fungerar alldeles utmärkt efter modifiering av min mekaniska verkstad i Aneby.

Dock ger dom inte mer än 140ccm på 111 spridare,16mm rw, 165ccm 21mm rw men nu är det så att dom ger det på en kort duration jämfört med ett 7 mm element & 170ccm, Där ligger hemligheten.
Att det är ccm som är marknadsfört har jag förstått, Mynä ger 170ccm etc etc, Mina ger "bara" 140ccm. Men hur lång tid tar det att få in 170ccm på ett 7 mm element? Någon som vet? Jag vet och jag vet att mina element fungerar alldeles lysande.
Hur många kan förbränna 170ccm++ och få det att hålla utan rök?

Kom med fakta innan du skriver att det inte fungerar, eller har du provat någon av mina pumpar och har någon form av resultat?
Om så är fallet, lämna in den igen så ska jag räta till den, kostnadsfritt.
Drivmerc
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: sön jun 24, 2012 9:54 am

Re: trimma en om 617

Inlägg av Drivmerc »

Kan lägga till att jag lämna min pump åt Dieselmeken och fick 7,5mm elementen och sitter nu i en 605a går riktigt riktigt bra på lågt ladd dessutom :D så nog FUNKAR min pump allt :lol:
Dieselmerc
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
Ort: Burvik

Re: trimma en om 617

Inlägg av Dieselmerc »

dieselmeken skrev:Jaså, Gör dom inte????

Konstigt, för mina kunder är helnöjda. Dom fungerar alldeles utmärkt efter modifiering av min mekaniska verkstad i Aneby.

Dock ger dom inte mer än 140ccm på 111 spridare,16mm rw, 165ccm 21mm rw men nu är det så att dom ger det på en kort duration jämfört med ett 7 mm element & 170ccm, Där ligger hemligheten.
Att det är ccm som är marknadsfört har jag förstått, Mynä ger 170ccm etc etc, Mina ger "bara" 140ccm. Men hur lång tid tar det att få in 170ccm på ett 7 mm element? Någon som vet? Jag vet och jag vet att mina element fungerar alldeles lysande.
Hur många kan förbränna 170ccm++ och få det att hålla utan rök?


Kom med fakta innan du skriver att det inte fungerar, eller har du provat någon av mina
pumpar och har någon form av resultat?

Haha jag brännde 170cc utan rök, nema problema 3bar så är saken biff
Om så är fallet, lämna in den igen så ska jag räta till den, kostnadsfritt.
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
breisladd
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 75
Blev medlem: lör nov 14, 2009 8:58 pm

Re: trimma en om 617

Inlägg av breisladd »

Sök på google och du ska finna! Någon finne som bromsade typ 350HK, pumpen var modifierad, grenrör och stor turbo..Mycket mer kommer jag ej ihåg, men motorn var "original" mer den att den ville bromsa mer men delarna stoppade, gissar på turbon, utan att veta, men brukar ju vara så!

Iaf, lyssna på Göran, han vet exakt i minsta detalj hur pumparna är uppbyggda, inte sagt att han leder effektligan..Men tror aldrig det har varit hans mål heller, det ska vara en körbar motor, inte stå och hålla inne gasen tills 4000rpm och sedan dumpa kopplingen för att ha ett register på bästa fall till 7500rpm.

Ja nu fick du allt lite credit Göran, men det är du värd, du har ställt upp så mycket för forumet för dom betalande, även om du tjänat på det, vem är inte affärsman ; ) Men sedan har du hjälpt mig utan att tjäna en krona...Eller någon pump har det väl blivit...Det var ju ingen Bosch så då är det lika bra att en fackman går igenom pumpen, funkar kanon än, hunnit rulla 3k mil eller något sådant.

Hur har det gått med elementen till OM606 motorerna, vet att jag mailat dig tidigare och läst om dom, men du fick aldrig riktig ordning på dom? Min kompis hade mycket kontakt med dig i våras men du kunde inte erbjuda det mynää gjorde ( hade du säkert kunnat om du hade experimenterat men utan garanti) Så han lämnade sin till mynää och nu sitter det kompressor och en väldigt stor turbo. Kommer köras i en Bmw först men han ville egentligen köpa min gamla 242:a och sätta motorn i.
dieselmeken
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: sön jun 14, 2009 1:25 pm

Re: trimma en om 617

Inlägg av dieselmeken »

http://www.youtube.com/watch?v=UpROYz0boJA" onclick="window.open(this.href);return false;

Serie 2 på gång. Bränsle till jagvetintehurmångahk, men fungerar, det gör det.
dieselmeken
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: sön jun 14, 2009 1:25 pm

Re: trimma en om 617

Inlägg av dieselmeken »

Nu vet jag vad mina supoerpumpar maxar, 597hk 902nm @4800 rpm.

7,5mm 180cc bränsle

Var det någon som sa att dom inte funkar?

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater
Dieselmerc
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
Ort: Burvik

Re: trimma en om 617

Inlägg av Dieselmerc »

det finns nog några hk till å kräma ut med en större turbo ska du se;)
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
dieselmeken
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: sön jun 14, 2009 1:25 pm

Re: trimma en om 617

Inlägg av dieselmeken »

210cc pump levererad till Norge, OM606,Eaton M90 + turbo, går i dyno snart

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater
Modlendingen
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm

Re: trimma en om 617

Inlägg av Modlendingen »

Tøft ;)
Skriv svar