Heavy metal bmw:n
Re: Heavy metal bmw:n
Tackar, men speciellt snabb vet jag inte om jag är..
Dock jobbar jag ganska mycket, tyvärr allt för mycket mad andras grejer så eget blir ofta lidande.
En jäkla massa mätande och justerande på kammar:
Enl. mina uträkningar står nu avgaskammen på 116 graders centerline, och insugningskammen på 115 grader.
Men måtten på lyft i överlappet är lite märkliga, jag måste ta och rita upp diagram och se om kammarna är asymetriska eller något.
Lite paket har det kommit också, ett som bla. innehöll det här:
Nu blir det att köra 2 skivig rallykoppling istället..
Lite grejer har hittat in i bilen igen, ett par kort underifrån:
Idag kom ett annat efterlängtat paket:
Jag var lite orolig att det var rätt, tyckte det var lite väl stort
Men det stämde
Håller på och försöker placera dem nu, det är inte heller helt lätt..
Den där tryckklockan ställer till med rätt mycket..
Dock jobbar jag ganska mycket, tyvärr allt för mycket mad andras grejer så eget blir ofta lidande.
En jäkla massa mätande och justerande på kammar:
Enl. mina uträkningar står nu avgaskammen på 116 graders centerline, och insugningskammen på 115 grader.
Men måtten på lyft i överlappet är lite märkliga, jag måste ta och rita upp diagram och se om kammarna är asymetriska eller något.
Lite paket har det kommit också, ett som bla. innehöll det här:
Nu blir det att köra 2 skivig rallykoppling istället..
Lite grejer har hittat in i bilen igen, ett par kort underifrån:
Idag kom ett annat efterlängtat paket:
Jag var lite orolig att det var rätt, tyckte det var lite väl stort
Men det stämde
Håller på och försöker placera dem nu, det är inte heller helt lätt..
Den där tryckklockan ställer till med rätt mycket..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
nice, vad är det för mått på snurrorna??
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: Heavy metal bmw:n
Fränt med efr!
Står 7064 0.83 på kartongen...
Gissar att det är måtten in/ut och a/r på avgas?
Står 7064 0.83 på kartongen...
Gissar att det är måtten in/ut och a/r på avgas?
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Re: Heavy metal bmw:n
Ja, det är 7064:or med .83 hus.
Jag hade tänkt köra 7670:or, men blev övertalad av säljaren att köra de här istället.
Det blir inga rekordeffekter, men det bör bli bra register..
Uträkningar finns tidigare i tråden
Måtten som uppges i namnet är kompressorexducier och turbininducier
Kompressorinducier är 52mm turbinexducier är 56mm
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 1&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett par bilder på inpassning av ena:
Jag hade tänkt köra 7670:or, men blev övertalad av säljaren att köra de här istället.
Det blir inga rekordeffekter, men det bör bli bra register..
Uträkningar finns tidigare i tråden
Måtten som uppges i namnet är kompressorexducier och turbininducier
Kompressorinducier är 52mm turbinexducier är 56mm
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 1&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett par bilder på inpassning av ena:
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
om det inte var trångt och jävligt så nu ser jag att det blir i vilket fall som helst!!
du kommer få rekord i fint register
du kommer få rekord i fint register
Niklas.E
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Heavy metal bmw:n
Det kanske står tidigare i tråden, men jag antar att kompressorn blir bortplockad nu ?
Det ska bli mycket intressant att se hur någon annan skruvar ihop detta på en Rak 6a !
Men av den bakre snurrans placering antar jag att den främre blir högt monterad och att Downpipen kommer gå över bakre grenröret ?
Det ska bli mycket intressant att se hur någon annan skruvar ihop detta på en Rak 6a !
Men av den bakre snurrans placering antar jag att den främre blir högt monterad och att Downpipen kommer gå över bakre grenröret ?
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Re: Heavy metal bmw:n
Mysiga grejer!
Vart handlade du kopplingen?
Vart handlade du kopplingen?
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Re: Heavy metal bmw:n
Daniel, det var så länge sedan du kommenterade i tråden så jag började tro att du inte läste den längre
Det är precis som du säger, främre turbon högt monterad. Avgasröret ner över bakre grenröret.
Kompressorn har jag inte tänkt använda längre, tror inte jag ska ha något större behov av den.
Kopplingen har jag handlat på summit.
Det är precis som du säger, främre turbon högt monterad. Avgasröret ner över bakre grenröret.
Kompressorn har jag inte tänkt använda längre, tror inte jag ska ha något större behov av den.
Kopplingen har jag handlat på summit.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Heavy metal bmw:n
Jag är en flitig läsare, men har inte kommenterat så mycket senaste tiden
Får väl passa på att fråga nu, är det Biltemas Diesel / Vatten Pump du ska ha till Oljekylet på bakaxeln ?
(Den har jag köpt för Turbo returoljan på min bil)
Får väl passa på att fråga nu, är det Biltemas Diesel / Vatten Pump du ska ha till Oljekylet på bakaxeln ?
(Den har jag köpt för Turbo returoljan på min bil)
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: Heavy metal bmw:n
de måste vara Biltema pumpen, har för mig jag såg en bild där man såg kartongen här i tråden... å den ser väldigt lik ut den jag köpte som jag ska ha till bakaxel kylning på 242... hörde en förklaring på ljudet från den pumpen, någonstans imellan en JAS och en stenkross.. ja är det inte värre så... GOD JUL på er..
Re: Heavy metal bmw:n
jag har rasat 2 såna på asconan, vart dyra ras...Daniel-635 skrev:Jag är en flitig läsare, men har inte kommenterat så mycket senaste tiden
Får väl passa på att fråga nu, är det Biltemas Diesel / Vatten Pump du ska ha till Oljekylet på bakaxeln ?
(Den har jag köpt för Turbo returoljan på min bil)
Den klarar inte värmen från oljan om man ligger på lite.
Köp en riktig pump från USA med vitondrev och fläktkylning istället.
MVH Erik
Re: Heavy metal bmw:n
Jagg skickar så mycket som möjligt i container.
Hur de gör med tullen vet jag inte..
Ja, det är biltema pumpen. Kugghjulsmodellen.
Det verkar vara ganska många som använder dem till oljeretur, vad man har sett verkar det väl fungera för de flesta.
(dock inga jag känner vad jag vet)
Jag har dock kört ihjäl en när jag pumpat spillolja med den för länge sedan. Kan varit tjockt bottenklegg ev. kommer inte riktigt ihåg..
Den brände lindningarna i motorn iaf.
Här har jag tänkt att det ska blåsa kylluft på den, och så är det ju ingen katastrof om den havererar för mig.
Till slut ett nästan färdigt grenrör:
Monterat:
Gott om plats:
Hur de gör med tullen vet jag inte..
Ja, det är biltema pumpen. Kugghjulsmodellen.
Det verkar vara ganska många som använder dem till oljeretur, vad man har sett verkar det väl fungera för de flesta.
(dock inga jag känner vad jag vet)
Jag har dock kört ihjäl en när jag pumpat spillolja med den för länge sedan. Kan varit tjockt bottenklegg ev. kommer inte riktigt ihåg..
Den brände lindningarna i motorn iaf.
Här har jag tänkt att det ska blåsa kylluft på den, och så är det ju ingen katastrof om den havererar för mig.
Till slut ett nästan färdigt grenrör:
Monterat:
Gott om plats:
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Bra kylning till den är nog inte fel!
Blir turboras direkt om pumpen stannar och man har lite belastning på turbosarna.
En tank med avluftning som pumpen suger ifrån är nog rätt smart. !
/erik
Blir turboras direkt om pumpen stannar och man har lite belastning på turbosarna.
En tank med avluftning som pumpen suger ifrån är nog rätt smart. !
/erik