Kollar man på din lilla avatarbild så ser ju orginalskärmarna ut att vara lite åt den designen ..
Daah . var ju redan föreslagit ser jag nu

I så fall ska jag hälla härdare i badvattnet nästa gång, för så där brukar mina fingrar se ut när jag har badat. Jag slänger i elvispen också så kanske det "löser sig"Daniel-635 skrev:Jag skulle gissa att gelcoat problemet beror på att härdaren vart dåligt blandad.
Ha ha, precis den designen jag bestämt mig för!gottlieb skrev:Här är en till variant som var lite anorlunda som du kanske kan knycka någon ide från om du inte vill ha ett classiskt stepside flak.
Varit inne på det spåret oxå, men eftersom jag breddat framskärmarna 70mm commer det att se helt fel ut.smidy skrev:eftersom du nämde att du var sugen på att jobba med polyester/glasfiberdu har ju redan formar till framskärmarna (lite tråkigt nu när du är så sugen på glasfiberjobb
) men min tanke är att skarva två framskärmsframändar, en höger och en vänster, till en skärm. då har du en bakskärm som matchar framskärmarna och ger en "orginal" känsla och framför allt så kan ingen peka på dina baksärmar och klia sig i huvudet mumlande "hmm commer dom däringa skärmarna från en chäva"