Kawasaki kx250 -01 PROBLEM!!!

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Användarvisningsbild
daniel.s
För mycket laddtryck
Inlägg: 133
Blev medlem: fre jun 11, 2010 12:35 am
Ort: Rusksällä

Kawasaki kx250 -01 PROBLEM!!!

Inlägg av daniel.s »

Hej nyss när jag bytte olja i crossen så körde jag 2km sen när jag kopplade och skulle byta växel så hoppade "justerar" saken på kopplingswire lös den som sitter id kopplings handtaget..

jag stannade av och skulle prova koppla med att dra i vajern ( den är hel) så fick jag motor stopp direkt, så den kopplade inte alls, den funkar ju att köra utan koppling utan problem..

armen vid växellådan dit kopplingsvajern går den armen går att få bak och fram utan problem, så ska det ej vara.. en kompis påstod att det va en "bult" som går från kopplingsarmen ner till lådan som är av, ett vanligt fel tydligen...

har någon i detta forum någon aning vad det kan vara för fel?!

TACKSAM FÖR ALLA SVAR!
Race in a japcar is like the Special Olympics for fag¨s..... even if you win, you're still a retarded FAG!.
Användarvisningsbild
daniel.s
För mycket laddtryck
Inlägg: 133
Blev medlem: fre jun 11, 2010 12:35 am
Ort: Rusksällä

Re: Kawasaki kx250 -01 PROBLEM!!!

Inlägg av daniel.s »

det är en kx250 -02 2takt
Race in a japcar is like the Special Olympics for fag¨s..... even if you win, you're still a retarded FAG!.
Filip L
Forumsberoende
Inlägg: 614
Blev medlem: ons jun 01, 2011 11:39 pm
Ort: sävar/umeå

Re: Kawasaki kx250 -01 PROBLEM!!!

Inlägg av Filip L »

lite smått förvirrad, sitter vajjern fast på handtaget nu?
frikopplar den när du drar på kopplings armen? lägg i 1an och dra och testa rulla
Användarvisningsbild
Heideken
För mycket laddtryck
Inlägg: 238
Blev medlem: fre mar 23, 2012 11:03 pm
Ort: Malmköping
Kontakt:

Re: Kawasaki kx250 -01 PROBLEM!!!

Inlägg av Heideken »

Här har du sprängskiss
http://www.cmsnl.com/kawasaki-2002-kx25 ... ml#results

Är det 13102 som din kompis menar skulle gått av?
Användarvisningsbild
daniel.s
För mycket laddtryck
Inlägg: 133
Blev medlem: fre jun 11, 2010 12:35 am
Ort: Rusksällä

Re: Kawasaki kx250 -01 PROBLEM!!!

Inlägg av daniel.s »

nej har tagit lös motorn från hojjen, sen öppnade jag vxl-lådan, jag tog lös kopplings armen den du menade 13102 den är hel..
det går ju en stång till denna arm, och när jag trycker på den armen så är armen som den ska, om jag ej trycker på armen, så går det att he fram/bak armen hur lätt som helst, den ska ju vara ganska hård när den är som den ska...känns som om stången är för kort...vad kan felet vara? äre lamellerna/mellanskivorna slut? alltså för lite material därför stången är för kort?!
Race in a japcar is like the Special Olympics for fag¨s..... even if you win, you're still a retarded FAG!.
Skriv svar