Philles 940 16v - HX55 - ZF
Re: Philles 940 16v turbo
Härligt, ska kika:)
E85 blir det, väljer att svarva kolvarna så man kan ladda lite mer, sägs iaf att kompet annars ligger på runt 10 så man hoppas på att hamna runt 9 ska räkna på det o se vad det blir sen!
E85 blir det, väljer att svarva kolvarna så man kan ladda lite mer, sägs iaf att kompet annars ligger på runt 10 så man hoppas på att hamna runt 9 ska räkna på det o se vad det blir sen!
Re: Philles 940 16v turbo
Okej, hur mycket har du tänkt ladda egentligen?
Re: Philles 940 16v turbo
Mycket fina bilder! Du verkar vara noggrann och seriös. Ser fram emot fortsättningen på projektet!
Re: Philles 940 16v turbo
Är det under 2 bar kan jag lika bra koppla insugsröret till mina fisarPhranz skrev:Okej, hur mycket har du tänkt ladda egentligen?
Tack! alltid kul med positiv respons.Adler skrev:Mycket fina bilder! Du verkar vara noggrann och seriös. Ser fram emot fortsättningen på projektet!
Re: Philles 940 16v turbo
Ja det hoppas jag på men räknar med 400+ sålänge för att inte bli besviken!
Letat upp mekaniska tryckare, nämligen ford 1.8 diesel. tog en stund men hittade på skruvat för 73:- styck. Blir billigt och enkelt. Med sjusterbricka för ventilspelet dessutom!
Så nu blir det troligtvis FS324 kammar.
För er andra som är intresserade:
Letat upp mekaniska tryckare, nämligen ford 1.8 diesel. tog en stund men hittade på skruvat för 73:- styck. Blir billigt och enkelt. Med sjusterbricka för ventilspelet dessutom!
Så nu blir det troligtvis FS324 kammar.
För er andra som är intresserade:
Kod: Markera allt
http://www.skruvat.se/Vevtapp-ventillyftare-P29405.aspx
Artikelnr: 29405
Originalnr:
1 047 213 6
136 467 6 957
756
84FM6500B1B
93FF6500AA
93FF6500AB
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
Re: Philles 940 16v turbo
Roligt project! Har ett liknande motorbygge på gång i en 242a.
De tryckarna ser intressanta ut. Har du fått hem några än? Är de som 8v tryckare med bricka på ovansidan?
Har gått i tankar om att köpa stumma "fötter" till mina originaltryckare. http://www.eurospecsport.com/products/c ... mance.html
De tryckarna ser intressanta ut. Har du fått hem några än? Är de som 8v tryckare med bricka på ovansidan?
Har gått i tankar om att köpa stumma "fötter" till mina originaltryckare. http://www.eurospecsport.com/products/c ... mance.html
Re: Philles 940 16v turbo
Tack:)
Nej dem hade inte 16st i lager så får se när dem blir skickade, lägger upp all info du vill ha och bilder när jag fått dem.
Det ska vara som 8v tryckarna ja.
Jag läste också lite om det där med stumma fötter men det känns bättre med andra mekaniska tryckare och kan man då sjustera spelet som på en 8v så är det helt perfekt
Nej dem hade inte 16st i lager så får se när dem blir skickade, lägger upp all info du vill ha och bilder när jag fått dem.
Det ska vara som 8v tryckarna ja.
Jag läste också lite om det där med stumma fötter men det känns bättre med andra mekaniska tryckare och kan man då sjustera spelet som på en 8v så är det helt perfekt
Re: Philles 940 16v turbo
Okej, det låter bra Jag vill tipsa om bildelaronline24, är mycket billigare än svenska sidor och billigare frakt. Finns mest grejer till framförallt tyska bilar, kolla in den!
Re: Philles 940 16v turbo
Det tackar vi för! =)
Har varit ute några timmar idag o pillat med följande:
Mätt upp svänghjul, ska fräsas av och svarvas upp, gjorde en markering för att det ska synas på bild hur mycket som ska bort. ca 18mm. (dubbelmasse vs det vanliga djupa)
http://imageshack.us/a/img191/1377/3yvm.jpg
Grovt ritat upp en mätarpanel, kommer behöva lite putsning innan den blir 100% (ersätter fläktarna i mitten)
http://imageshack.us/a/img14/4629/4zt9.jpg
Borrat upp, gängat hål för helicoil insatser till grenröret.
http://imageshack.us/a/img607/1103/ml0h.jpg
http://imageshack.us/a/img822/851/9vo5.jpg
Rengjort och slipat in fler ventiler, 2 insug 2 avgas. Ska läcktestas på tisdag.
http://imageshack.us/a/img12/5287/h7jk.jpg
Demonterat WGn och slipat in ventilen. Ska även ge ventilen längre slag och den ska portas i övrigt.
http://imageshack.us/a/img713/8125/ml25.jpg
Lackat mina motorkuddsdistanser som tsm med hårda 740 kuddar från kg ska ge rätt höjd, men det återkommer jag till, dem är 45mm höga. Inte min ide men många som kört med det tydligen!
http://imageshack.us/a/img844/5038/2qq6.jpg
Blir mer kul i veckan, ska b.la hämta ut tryckarna, så det blir spännande
Har varit ute några timmar idag o pillat med följande:
Mätt upp svänghjul, ska fräsas av och svarvas upp, gjorde en markering för att det ska synas på bild hur mycket som ska bort. ca 18mm. (dubbelmasse vs det vanliga djupa)
http://imageshack.us/a/img191/1377/3yvm.jpg
Grovt ritat upp en mätarpanel, kommer behöva lite putsning innan den blir 100% (ersätter fläktarna i mitten)
http://imageshack.us/a/img14/4629/4zt9.jpg
Borrat upp, gängat hål för helicoil insatser till grenröret.
http://imageshack.us/a/img607/1103/ml0h.jpg
http://imageshack.us/a/img822/851/9vo5.jpg
Rengjort och slipat in fler ventiler, 2 insug 2 avgas. Ska läcktestas på tisdag.
http://imageshack.us/a/img12/5287/h7jk.jpg
Demonterat WGn och slipat in ventilen. Ska även ge ventilen längre slag och den ska portas i övrigt.
http://imageshack.us/a/img713/8125/ml25.jpg
Lackat mina motorkuddsdistanser som tsm med hårda 740 kuddar från kg ska ge rätt höjd, men det återkommer jag till, dem är 45mm höga. Inte min ide men många som kört med det tydligen!
http://imageshack.us/a/img844/5038/2qq6.jpg
Blir mer kul i veckan, ska b.la hämta ut tryckarna, så det blir spännande
Senast redigerad av philleee den mån maj 12, 2014 3:26 am, redigerad totalt 2 gång.
- Sebastiaan245
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 125
- Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
- Ort: Hallands Län
Re: Philles 940 16v turbo
Snyggt, kommer följa denna!
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 15G 0,9bar ladd.
Re: Philles 940 16v turbo
Fått hem tryckarna!
10mm hög tapp inuti:
Lite högre än orginal (2mm, 28>30)
Chimsen ska vara 31mm diameter. Från chimsytan till kanten på tryckaren är det 2,7mm högt.
Höjden mellan tappen och slutet på tryckaren är 12mm (22mm mellan kanten på tryckaren och "taket" inuti)
10mm hög tapp inuti:
Lite högre än orginal (2mm, 28>30)
Chimsen ska vara 31mm diameter. Från chimsytan till kanten på tryckaren är det 2,7mm högt.
Höjden mellan tappen och slutet på tryckaren är 12mm (22mm mellan kanten på tryckaren och "taket" inuti)
- ljungqvist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 281
- Blev medlem: sön maj 01, 2011 9:49 am
- Ort: Avesta/Borlänge
Re: Philles 940 16v turbo - Ford tryckare
vad är vikt skillnaden på tryckarna?
Re: Philles 940 16v turbo - Ford tryckare
Kollar upp det imorgon!
Edit: skiljer 6g, den nya är lite lättare, men med chims på blir det nog samma.
Ca 60g väger dem nya.
Edit: skiljer 6g, den nya är lite lättare, men med chims på blir det nog samma.
Ca 60g väger dem nya.
Re: Philles 940 16v turbo - Ford tryckare
Fick tag på ett riktigt billigt insug som verkade riktigt fint så det har inhandlats!
Bilder kommer när jag fått det!
Nu ligger fuelrailämnena och spjället till salu:)
Bilder kommer när jag fått det!
Nu ligger fuelrailämnena och spjället till salu:)