Hej!
Jag har använt k1 stakar i flera motorer, mest sugmotorer då. Väldigt fina o lätta, dock betydligt tunnare än andra h-profil så för extrema överladdade motorer skulle jag inte vågat använda dem, givetvis så i normala turbo maskiner upp till typ 6-700 hästar tror jag inte det skulle vara några problem.
Dock tycker jag att K1 är en väldigt prisvärd stake, kommer inte ihåg vikten men dom var lättare än en orginalstake till opel 2,4cih iaf.
// Hasse
BSR Vevstakar?
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 51
- Blev medlem: fre aug 13, 2010 8:34 am
- Ort: Växjö sweden
- Kontakt:
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: BSR Vevstakar?
K1 stakarna till B230 vägde mer än std staken. har för mig det var typ 50gram mer dessutom. Ganska slim i
designen men tunga. Kör LG h-profil i min egen bil, kommer inte ihåg vikten exakt men lite lättare än std iaf.
Själv är jag lite sugen på prova BSR stakarna. Priset är ju helrätt. Enda funderingen jag har
är hur smörjspåret i lilländan ser ut. LG stakarna hade ett 4mm brett spår hela vägen
runt (360g) = kolvbultsknack efter 1000mil. Bussade om dom & gjorde ett 180g spår ist
så att de fick mer bäryta. funkat fin nu i 4000mil.
designen men tunga. Kör LG h-profil i min egen bil, kommer inte ihåg vikten exakt men lite lättare än std iaf.
Själv är jag lite sugen på prova BSR stakarna. Priset är ju helrätt. Enda funderingen jag har
är hur smörjspåret i lilländan ser ut. LG stakarna hade ett 4mm brett spår hela vägen
runt (360g) = kolvbultsknack efter 1000mil. Bussade om dom & gjorde ett 180g spår ist
så att de fick mer bäryta. funkat fin nu i 4000mil.
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 393
- Blev medlem: sön jan 28, 2007 1:15 pm
- Ort: Ljungby
Re: BSR Vevstakar?
Kan lägga upp bild på det senare, beställde igår och idag ringde bsr o sa nått att det blivit en miss från tillverkaren så det dröjjer 4-5veckpr innan stakarna kommer
Re: BSR Vevstakar?
Robert om vi hade samma H-profil så vägde mina Lg stakar te b230in 578g stycket. betydligt mindre än org staken som vägde typ ca 750gram.
Jens Hedlund.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 393
- Blev medlem: sön jan 28, 2007 1:15 pm
- Ort: Ljungby
Re: BSR Vevstakar?
Någon som kan svara på åt vilket håll lagerlåsningen ska vara åt? Höger eller vänstersida om vevtappen bakifrån sett
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: BSR Vevstakar?
vänster, mot insuget. låsningarna mot varandra förståss!
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 393
- Blev medlem: sön jan 28, 2007 1:15 pm
- Ort: Ljungby
Re: BSR Vevstakar?
Tack så mycket