s200 utan restriktiv, tätningar skrot?
s200 utan restriktiv, tätningar skrot?
körde utan restriktor på min bw s200 som tryckte ur sig olja. Är tätningarna skrot nu? Går det byta eller är det bara att leta ny turbo?
..
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 118
- Blev medlem: fre feb 15, 2008 11:51 am
- Ort: Jönköping
Re: s200 utan restriktiv, tätningar skrot?
Gjorde själv samma misstag. Är troligtvis en av oringarna som har gått sönder och är förhållandevis smidig att byta.
Runt del nummer 11 sitter det en oring och det är oftast den som går sönder.
Minns jag inte helt fel så att axeln till turbinen felgängad. Markera också hur avgas och insugsimpellerna sitter i förhållande till varandra.
Bara att åka till någon lämplig firma så kan dom nog ta fram något passande till dig.
Runt del nummer 11 sitter det en oring och det är oftast den som går sönder.
Minns jag inte helt fel så att axeln till turbinen felgängad. Markera också hur avgas och insugsimpellerna sitter i förhållande till varandra.
Bara att åka till någon lämplig firma så kan dom nog ta fram något passande till dig.
Erik S
Re: s200 utan restriktiv, tätningar skrot?
Har äntligen skruvat isär turbon.
Den oringen runt nr 11 var hel.
Kom även på att den läckte ut oljan på avgassidan och inte på kompressor sidan.
Har ni några Idéer om hur man går vidare? hittar ingen mera oring som skulle kunna läcka.
Det sitter ju en "kolvring" nr 5, skulle det kunna ha byggt för mkt tryck så det smitit förbi den?
Den oringen runt nr 11 var hel.
Kom även på att den läckte ut oljan på avgassidan och inte på kompressor sidan.
Har ni några Idéer om hur man går vidare? hittar ingen mera oring som skulle kunna läcka.
Det sitter ju en "kolvring" nr 5, skulle det kunna ha byggt för mkt tryck så det smitit förbi den?
..