351 cleveland går dåligt
351 cleveland går dåligt
Goddag experter!
Har en 72as Mercury Cougar med en 351 cleveland i som går dåligt.
Den är lite svårstartad men går fint på tomgång, i sisådär en 30 sek innan den dör. Startar igen och går 30 sek till och dör, och så vidare.
Sen vägrar den varva över 2000 varv hur man än gör. Vare sig pelle i bött eller om man smyger upp varvtalet.
Har hittills bytt till en brytarlös HEI fördelare, nya 8mm accel tändkablar, nya tändstift, ny bränslepump, nytt bränslefilter, ultraljudstvättat förgasaren samt justerat in flottörer och packat om den.
Så hela tändsystemet är nytt och bränslesystemet fräscht.
Vad kan orsaka detta? Dålig kompression?
Är så jäkla trångt så får inte dit en komprestare.
Tacksam för tips.
.
Har en 72as Mercury Cougar med en 351 cleveland i som går dåligt.
Den är lite svårstartad men går fint på tomgång, i sisådär en 30 sek innan den dör. Startar igen och går 30 sek till och dör, och så vidare.
Sen vägrar den varva över 2000 varv hur man än gör. Vare sig pelle i bött eller om man smyger upp varvtalet.
Har hittills bytt till en brytarlös HEI fördelare, nya 8mm accel tändkablar, nya tändstift, ny bränslepump, nytt bränslefilter, ultraljudstvättat förgasaren samt justerat in flottörer och packat om den.
Så hela tändsystemet är nytt och bränslesystemet fräscht.
Vad kan orsaka detta? Dålig kompression?
Är så jäkla trångt så får inte dit en komprestare.
Tacksam för tips.
.
Re: 351 cleveland går dåligt
Kollat så den får bränsle?
Ställt in tändningen ordentligt? Kollat så tdc-markeringen stämmer?
Ventilspel?
Fick ta lös headers för att göra komptest på en bil jag hade...till ingen nytta
Ställt in tändningen ordentligt? Kollat så tdc-markeringen stämmer?
Ventilspel?
Fick ta lös headers för att göra komptest på en bil jag hade...till ingen nytta
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: 351 cleveland går dåligt
Ingen ventilation i bränsletanken? Låter som ett bränsleproblem, och låter som vacuum i tanken.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Re: 351 cleveland går dåligt
Tät sil i tanken? Annars låter föregående inlägg rimligt.
Re: 351 cleveland går dåligt
Prova att starta den utan tanklock, så ser du om det är tankvent. som sitter igen.
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Re: 351 cleveland går dåligt
Den får bränsle och tändinställningen är trippelcheckad ordentligt!
Ventilspel går inte att justera
Känns jobbigt att ta bort grenrören men det är nog tyvärr det jag måste om jag ska göra komptest på denna bil suck...
Kan verkligen dålig kompression få motorn att bete sig såhär?
Ska testa det med att starta utan tanklock! Återkommer!
Ventilspel går inte att justera
Känns jobbigt att ta bort grenrören men det är nog tyvärr det jag måste om jag ska göra komptest på denna bil suck...
Kan verkligen dålig kompression få motorn att bete sig såhär?
Ska testa det med att starta utan tanklock! Återkommer!
Re: 351 cleveland går dåligt
Varför ska du testa att starta utan tanklock om du vet att den får bränsle?
Re: 351 cleveland går dåligt
Tänkte om det kunde va nåt att den får bränsle på tomgång men suger vacuum på högre varv.
Men isåfall kan jag ju skippa det steget
Men isåfall kan jag ju skippa det steget
Re: 351 cleveland går dåligt
Jag menade mest att du vet nog inte riktigt Så det är nog bäst att du testar det steget
Re: 351 cleveland går dåligt
Ingen skillnad utan tanklock iallafall.
Såg nu att vipporna på cyl 5 rör sig betydligt mycket mindre än resterande cylindrar. Kan det vara nernött kam tro?
Edit: ska tilläggas att stötstängerna var raka och fina.
Såg nu att vipporna på cyl 5 rör sig betydligt mycket mindre än resterande cylindrar. Kan det vara nernött kam tro?
Edit: ska tilläggas att stötstängerna var raka och fina.
Re: 351 cleveland går dåligt
även om den bara skulle gå på sju cylindrar ska den ju inte lägga av..............jag skulle nog testa med en dunk bensin framme vid förgasaren för att utesluta tanken helt.