Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion SFRO
En vecka senare och fortfarande inga sfro papper...börjar bli lite fundersam. Enligt min sfro gubbe så ska det vara granskat och klart så varför det inte är här än känns konstigt.
Styrväxeln är iallafall bytt så nu känns den tajt och fin igen
Styrväxeln är iallafall bytt så nu känns den tajt och fin igen
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion SFRO
Fortfarande inga papper...Börjar bli lite orolig I Väntans tider så har jag pysslat med lite smågrejor.
Gjort hjulinställning och byggt om mätarhuset eftersom jag inte stod ut med mattgrönt sken längre.
Före
Efter
Hjulinställning
Gjort hjulinställning och byggt om mätarhuset eftersom jag inte stod ut med mattgrönt sken längre.
Före
Efter
Hjulinställning
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Idag var det dags! Bilen är nu reggad och besiktad och är antagligen Sveriges enda vr6 turbo som är
reggad, antagligen den enda mk2an med haldex som är reggad. Helt unik
Känner ett litet glädjerus just nu!
reggad, antagligen den enda mk2an med haldex som är reggad. Helt unik
Känner ett litet glädjerus just nu!
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Stort grattis! Härlig känsla att kunna åka lagligt va?
Skickat från min tegelsten via Tapatalk
Skickat från min tegelsten via Tapatalk
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Gammalt dragracingordspråk.
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Grattis! har inte tillfört så mycket i tråden men följer hela tiden.
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Christ3r Lakkapää
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Tack! Ja det känns förbannat bra att åka lagligt
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Grattis igen!
Det är nästan så du skulle bli besviken om du inte blir stannad om polisen har fordonskontroll va?
Så kände jag häromdagen när dom inte vinkade in mig
Har du pratat med försäkringsbolaget om vad som gäller nu när den är både ombyggd och reggad?
Vad säger dom isf?
Det är nästan så du skulle bli besviken om du inte blir stannad om polisen har fordonskontroll va?
Så kände jag häromdagen när dom inte vinkade in mig
Har du pratat med försäkringsbolaget om vad som gäller nu när den är både ombyggd och reggad?
Vad säger dom isf?
Jonas Eklund
"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_
____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw
Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_
____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw
Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Ja faktiskt! jag mötte polisen i förrgår och spände ögonen i dom men ingen reaktion
Jag ska byta till Länets nu och värdera om bilen!
Jag ska byta till Länets nu och värdera om bilen!
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Grattis, bra jobbat!
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
J.Eklund: ang försäkring så är det som TS skriver att man måste åka in och värdera bilen för att få en skälig summa om nått händer, baksidan med detta är att försäkringen sen liknar den som är på en ny sporthoj..
finns lite olika sätt att se på saken:
1. man inser att ingen annan kan laga bilen om nått händer och att ersättning då spelar mindre roll då man gärna lägger pengarna i tanken och på reparationer man själv åstakommer = man skiter i att värdera bilen och åker med en vanlig trafikförsäkring.
2. man använder bilen flitigt och man parkerar lite var stans och därmed riskerar P skador etc och då vill ha en försäkring som täcker allt (arbete får man troligen göra själv ändå) = smartast men också dyrast.
edit: shit glömde... men GRATTIS !
finns lite olika sätt att se på saken:
1. man inser att ingen annan kan laga bilen om nått händer och att ersättning då spelar mindre roll då man gärna lägger pengarna i tanken och på reparationer man själv åstakommer = man skiter i att värdera bilen och åker med en vanlig trafikförsäkring.
2. man använder bilen flitigt och man parkerar lite var stans och därmed riskerar P skador etc och då vill ha en försäkring som täcker allt (arbete får man troligen göra själv ändå) = smartast men också dyrast.
edit: shit glömde... men GRATTIS !
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Update.
Köpte mig en BW sx-e369 men den turbon hade en karaktär som var otroligt ogatvänlig så nu sitter
min gamla HX52 på plats igen Bilen går som brukis varje dag och fungerar bra.
Planer för sommaren är:
*Kasta ut edition one inredningen och hitta en skinninredning istället. Tyg funkar verkligen inte när man använder bilen hela tiden så om någon vet om en inredning eller bara dörrsidor så är jag intresserad!
*Bygga ett nytt pulssplitt grenrör
*Byta sprut
*Montera ihop nya motorn
*Bygga nytt 2,5" avgas med kat, massor av dämpare och ett 3,5" cutout spjäll som öppnar på laddtryck.
Typ det stora hela plus lite kosmetiska saker som huven och gärna en hellackering om tid och ork finns.
Har beställt nya g60 breddare fram bland annat för att fräscha upp den utvändigt.
Köpte mig en BW sx-e369 men den turbon hade en karaktär som var otroligt ogatvänlig så nu sitter
min gamla HX52 på plats igen Bilen går som brukis varje dag och fungerar bra.
Planer för sommaren är:
*Kasta ut edition one inredningen och hitta en skinninredning istället. Tyg funkar verkligen inte när man använder bilen hela tiden så om någon vet om en inredning eller bara dörrsidor så är jag intresserad!
*Bygga ett nytt pulssplitt grenrör
*Byta sprut
*Montera ihop nya motorn
*Bygga nytt 2,5" avgas med kat, massor av dämpare och ett 3,5" cutout spjäll som öppnar på laddtryck.
Typ det stora hela plus lite kosmetiska saker som huven och gärna en hellackering om tid och ork finns.
Har beställt nya g60 breddare fram bland annat för att fräscha upp den utvändigt.
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Nytt sprut)
En liten update, nytt sprut, nya 2200cc spridare och ett tryckstyrt 3,5" spjäll
och mera pyssel. Bygger ny surgetank med dränkta 044 pumpar. Eftersom jag inte var sugen på
att betala skitmycket pengar för 2st flänsar så fick det bli svarven Samma sak med y-kors, alla
jag hittade hade vinklade inlopp men jag ville ha raka så då fick det bli svets och rondell
För den som undrar över regulatorn så blir det returnless fram till motorn.
Det kommer inte heller bli någon sunkig an-slang eller an-kopplingar.
Riktig pressad slang blir det!
och mera pyssel. Bygger ny surgetank med dränkta 044 pumpar. Eftersom jag inte var sugen på
att betala skitmycket pengar för 2st flänsar så fick det bli svarven Samma sak med y-kors, alla
jag hittade hade vinklade inlopp men jag ville ha raka så då fick det bli svets och rondell
För den som undrar över regulatorn så blir det returnless fram till motorn.
Det kommer inte heller bli någon sunkig an-slang eller an-kopplingar.
Riktig pressad slang blir det!
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
en liten fråga, varför inte vacuum styrt?.
köpte en liknande som är "open style" . dvs den står helt öppen utan vacuum..direkt motorn startar så är den stängd och tyst.
fördelen är ju att man kan mappa in en open style med hjälp av en laddtryckstyrning .
så hålls den öppen mellan växlingar etc.
tänkte bara höra din tanke bakom ..fränt bygge förövrigt
köpte en liknande som är "open style" . dvs den står helt öppen utan vacuum..direkt motorn startar så är den stängd och tyst.
fördelen är ju att man kan mappa in en open style med hjälp av en laddtryckstyrning .
så hålls den öppen mellan växlingar etc.
tänkte bara höra din tanke bakom ..fränt bygge förövrigt
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85