Projektrådar med information och bilder om olika byggen
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195 Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:
Inlägg
av pejon » sön aug 20, 2006 8:09 pm
Nu har äntligen "min" PV anlänt.
/pejon
Senast redigerad av
pejon den tis aug 22, 2006 9:18 pm, redigerad totalt 2 gång.
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435 Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:
Inlägg
av * * * NXJ * * * » sön aug 20, 2006 8:31 pm
Äntligen
Ser bra ut
.
Hur fort går den
.
Synd att jag inte hann se den när jag var uppe i somras. Men vi ska väl träffas igen, brorsan
.
Nu har du fränaste Pv:n i familjen men vänta du bara
. Vi höres.
PS. Den ser lite hög ut i tak å markfrigång.... DS
/NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Bamazon64
För mycket laddtryck
Inlägg: 382 Blev medlem: fre jun 16, 2006 11:13 am
Ort: Vännäs City
Inlägg
av Bamazon64 » mån aug 21, 2006 12:22 pm
100 000:- kroners pv:n såg den i nån annons för nå år sedan
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318 Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am
Inlägg
av Bengan » mån aug 21, 2006 2:28 pm
ååå...Hoppas du fortsätter köra sugmotor oxå!!! vill ha!!
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195 Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:
Inlägg
av pejon » mån aug 21, 2006 3:49 pm
Helt klart blir det att fortsätta med sugmotor.
Kommer bara att förfinas och uppgraderas ytterligare.
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725 Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:
Inlägg
av Jens Gustavsson » mån aug 21, 2006 4:15 pm
frän! har du nått resept på bil och motor? väntar på att få höra webrar, borde nästan höras från bygdeå
N86ers
För mycket laddtryck
Inlägg: 191 Blev medlem: sön jul 10, 2005 8:42 pm
Ort: Skövde
Inlägg
av N86ers » mån aug 21, 2006 4:21 pm
den bilen e från mina hemtrakter =) den har blivit duktigt prissänkt med tiden iaf =)
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195 Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:
Inlägg
av pejon » mån aug 21, 2006 4:45 pm
Jens,
B-20 block, borrad 93 mm, B-23 turbokolvar, B-23 stakar + strokad axel= 2,4 Liter.
Lämpligt på en B-20
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
T-27
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1060 Blev medlem: lör jun 25, 2005 2:38 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av T-27 » mån aug 21, 2006 5:20 pm
Kul leksak Peter
går säkert att Trimma mer
MVH Mats
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435 Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:
Inlägg
av * * * NXJ * * * » mån aug 21, 2006 6:21 pm
T-27 skrev: Kul leksak Peter
går säkert att Trimma mer
MVH Mats
Turbo
/NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195 Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:
Inlägg
av pejon » mån aug 21, 2006 6:33 pm
Det är väl nog att kolvarna är "turbo".
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833 Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:
Inlägg
av Cpt Tuttle » tis aug 22, 2006 8:43 am
Blir det inte problem med ändrad toe-in vid fjädring med 240ns styrväxel och 140-framvagn? Kul bygge annars, visst.
ama tic
För mycket laddtryck
Inlägg: 459 Blev medlem: sön aug 01, 2004 9:20 pm
Ort: M-lund Småland
Kontakt:
Inlägg
av ama tic » tis aug 22, 2006 9:08 am
vissa lite bilder på motorn
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195 Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:
Inlägg
av pejon » tis aug 22, 2006 9:04 pm
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195 Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:
Inlägg
av pejon » tis aug 22, 2006 9:11 pm
Cpt Tuttle skrev: Blir det inte problem med ändrad toe-in vid fjädring med 240ns styrväxel och 140-framvagn? Kul bygge annars, visst.
Tyvärr så har jag inte hunnit med att kolla, men jag har också hört att det kan vara det problemet.
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!