Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Idag fick jag hem den sista slangen, så nu har jag snart nya slangar överallt.
Skall montera den då jag byter termostat.
Har även monterat en fruktansvärd varvräknare
Med lite tur så blir det lite mappning imorgon
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Skall montera den då jag byter termostat.
Har även monterat en fruktansvärd varvräknare
Med lite tur så blir det lite mappning imorgon
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Lite dåliga nyheter
Skulle montera sidorutorna men misslyckades fatalt
Så nu är jag en ruta kort... Hur gör man då...
Jo man skiter i glas o satsar på plast
Men det är senare bekymmer.
Har även fixat en löstagbar "vägg" som skall täta mot locket
Har en lite kort tätningslist men det skall fixas.
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Skulle montera sidorutorna men misslyckades fatalt
Så nu är jag en ruta kort... Hur gör man då...
Jo man skiter i glas o satsar på plast
Men det är senare bekymmer.
Har även fixat en löstagbar "vägg" som skall täta mot locket
Har en lite kort tätningslist men det skall fixas.
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Det har blivit mer bekymmer....
Kdfi boxen har gett upp
Har försökt kontakta tillverkaren men inget svar.
Den är helt död men power dioden lyser och dioder för lambdan och usb Interfacet.
Skall försöka mätaupp å kolla så det finns 5v å så.
Troligtvis så beror detta på klanten som svetsade några punkter i bilen när boxen var inkopplad, dvs jag....
Batteriet var urkopplat.
Någon som har nån idé?
Annars blir det nog till å köpa ett nytt processorkort..
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Kdfi boxen har gett upp
Har försökt kontakta tillverkaren men inget svar.
Den är helt död men power dioden lyser och dioder för lambdan och usb Interfacet.
Skall försöka mätaupp å kolla så det finns 5v å så.
Troligtvis så beror detta på klanten som svetsade några punkter i bilen när boxen var inkopplad, dvs jag....
Batteriet var urkopplat.
Någon som har nån idé?
Annars blir det nog till å köpa ett nytt processorkort..
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Hello!!
Nu är ett nytt processorkort på ingående, fick bra rabatt av försäljaren,
tydligen kan en strömspik eller liknande radera programmet i processorn och då måste den omprogrameras på annat vis än med usb´n
så jag skall skicka den döda till tyskland för att prova att omprogramera den.
Har fått hem en intercooler från en passat som på nått sätt skall få plats och fungera :S
så förhoppningsvis skall den startas i slutet av veckan så jag kan fortsätta mappningen
Nu är ett nytt processorkort på ingående, fick bra rabatt av försäljaren,
tydligen kan en strömspik eller liknande radera programmet i processorn och då måste den omprogrameras på annat vis än med usb´n
så jag skall skicka den döda till tyskland för att prova att omprogramera den.
Har fått hem en intercooler från en passat som på nått sätt skall få plats och fungera :S
så förhoppningsvis skall den startas i slutet av veckan så jag kan fortsätta mappningen
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Liten uppdatering
Fått hem kortet nu och insprutningen fungerar som den skall, nu är det bara jag som måste lära mig hur detta med mappning funkar.
Har även monterat en passat intercooler på ett lite udda ställe.
Det skall dit lite ALUplåtar för att styra luft till ic'n från undersidan motorn.
Har även kapat ett litet hål i huven för att få ut luften från kylaren
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Fått hem kortet nu och insprutningen fungerar som den skall, nu är det bara jag som måste lära mig hur detta med mappning funkar.
Har även monterat en passat intercooler på ett lite udda ställe.
Det skall dit lite ALUplåtar för att styra luft till ic'n från undersidan motorn.
Har även kapat ett litet hål i huven för att få ut luften från kylaren
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Större spridare "525cc" och Bosch motorsport spole inhandlad.
Har även börjat med "kåpan" baki kylaren.
Får se om jag får tid att byta spridarna i helgen.
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Har även börjat med "kåpan" baki kylaren.
Får se om jag får tid att byta spridarna i helgen.
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Nu är bilen testad.
Vi var till åmselebasen och körde lite konbana.
Bilen fungerade felfritt, inga läckage och allt satt kvar efterråt.
tempen låg stadigt på runt 96 grader hela tiden.
Det enda fel jag hittade på bilen då jag kom hem var bulten till generatorn som rallat upp..
Så remmen slirade en del.
skall göra en grundligare genomgång av bilen till helgen.
hur var den på banan då.... Jo den var väldigt lättkörd och hade inga hyss för sig, lite lätt understyrd bara.
Bästa tiden jag fick till var 1.54.31
Det regnade ju till å från hela tiden vi var där och det var ju inte många plusgrader heller
Det blev en liten video oxå
https://youtu.be/sNmUJHrOmyw
Vi var till åmselebasen och körde lite konbana.
Bilen fungerade felfritt, inga läckage och allt satt kvar efterråt.
tempen låg stadigt på runt 96 grader hela tiden.
Det enda fel jag hittade på bilen då jag kom hem var bulten till generatorn som rallat upp..
Så remmen slirade en del.
skall göra en grundligare genomgång av bilen till helgen.
hur var den på banan då.... Jo den var väldigt lättkörd och hade inga hyss för sig, lite lätt understyrd bara.
Bästa tiden jag fick till var 1.54.31
Det regnade ju till å från hela tiden vi var där och det var ju inte många plusgrader heller
Det blev en liten video oxå
https://youtu.be/sNmUJHrOmyw
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Tack för åkturen den skötte sig ju riktigt braDanne_jmk skrev:Nu är bilen testad.
Vi var till åmselebasen och körde lite konbana.
Bilen fungerade felfritt, inga läckage och allt satt kvar efterråt.
tempen låg stadigt på runt 96 grader hela tiden.
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Grattis till körbar bil!! Fasen va kul att kunna pressa den lite.. Avundsjuk
Victor Hofmeijer
VW1600 TL -72 fastback med Volvosnurra
VW1600 TL -72 fastback med Volvosnurra
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Nytt år och nya tag
Nu har golfen fått komma upp på pallbockar och oljeläckaget är hittat
Den startade på första försöket
Läckaget kom från en bult till oljefiltershållaren.
Så nu är de bara å riva och fixa.
Skall även byta oljepump när jag likaså ligger där under
Skall även dit med en Catchtank och luftfilter box.
Sedan skall allt färdigställas inför mappningen och andra sfrobesiktningen.
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Nu har golfen fått komma upp på pallbockar och oljeläckaget är hittat
Den startade på första försöket
Läckaget kom från en bult till oljefiltershållaren.
Så nu är de bara å riva och fixa.
Skall även byta oljepump när jag likaså ligger där under
Skall även dit med en Catchtank och luftfilter box.
Sedan skall allt färdigställas inför mappningen och andra sfrobesiktningen.
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 8
- Blev medlem: ons mar 14, 2007 1:33 pm
- Ort: Ånäset
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Hur gåre me goffen danne? Mötte en begie golf med jättehål i huven igår, kan det kanske ha varit du?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Nja tror inte det opelmannen, den står på pallbockar med havererad topppackning
Så det blir lite motorfix till vintern och en del ombyggnationer, då jag hittade en del som fungerar mindre bra.
Balken som främre motorfästet sitter i måste ändras och lite annat.
Annars är bilen i stort klar, blir till å fixa ett effektintyg och göra sfro2´an till våren.
Så det blir lite motorfix till vintern och en del ombyggnationer, då jag hittade en del som fungerar mindre bra.
Balken som främre motorfästet sitter i måste ändras och lite annat.
Annars är bilen i stort klar, blir till å fixa ett effektintyg och göra sfro2´an till våren.