Korrekt, eller från och med 1976 och frammåt..Steve skrev:Efter -75
//Steve
Nuvarande messerschmittter
Var inte helt fel ute i minnet varjefall.
Jag förstår dig Robban, jag har själv hamnat inom detta vid olika tillfällen (Reg. på lätt lastbil med baksäten mm)Robert Markström skrev:Är bara det som stod i protokollet. Det enda han gnällde på var de faktum att det satt intercooler i den. Han såg inte
det andra aggregatet som sitter längre ned bakom generatorn utan bara det övre. Som är i std storlek rent fysiskt.
Intercoolern är den ju förvisso reggad med men sen att den inte är till just en B230FK är ju en annan sak.
Insuget i sig eller motorn i övrigt kunde dom inte se några större fel på.
Nå jag fick beskedet av ts att det är hos polisen jag måste överklaga & för att inte verka 100% retarderad så skiter
jag i det & ska fara & surra/boka tid för regg. Måste bara få ut en annan polismagnet ur garaget först.
Det jag retar mig mest på är att jag inte är ett sånt där ägg som åker runt på stan lördag natt & kör som en idiot &
börnar/sladdar för jag har bara 1 bruksbil & det är denna. 242an å andra sidan är för fin för att sätta i en refug så den
kör jag med eftertänksamhet åxå. Så jag använder grejerna med förstånd & beter mig allmänt vuxet i trafiken & ändå
ska man bli "straffad" när andra jönsar man känner far runt fredag/lördag & svinar på parkeringar & racear med varandra
i 150Km/h+ på 70 vägar kring stan, utan att bli stoppade ens. Då blir man lite tjejsur
och det brukar liksom gå fortare att lösa detta så fort som möjligt.
Jag menar att den som i slutändan ändå kommer att bli inblandad i detta är ju ett besiktningsorgan och då kriga
med en annan instans, förstöra halva/hela säsongen för att sedan hamna där allefall är bara onödigt arbete
Men ok, kolla av med en besiktningsstation när dig om vad som gäller.
Att intercoolern är bytt hjälper INTE vid en reg då det inte finns någon som helst (juridiskt) anledning att byta
intercooler på en avgascertifierad bil om inte det osyftas trimning, så jag avråder att åka in med en stor bling bling intercooler.
Även om inte den andra turbon syns uppifrån så finns alltid risken att ingejören gör en kontroll på lyft (Har rätt att kontrollera så bilen
i helhet överensstämmer med registrerad uppgift) och framkommer det där att du har 2 turbo så ser det genast mycket mörkt ut.
Du har 2 val:
Återställa till senaste REGISTRERAT originalskick eller regga om den med det som finns under huven men här får SFRO hjälpa till.
Står det B230FK så är det mer eller mindre allt som en B230FK har (insug, motorblock, intercooler mm).
Mvh
Ákos