Hej, det är ju ett tag sedan man körde förgasarvolvo nu, så minnet sviktar en del angående hur f*n allt var kopplat.
Så när man fått tummen ur att börja skruva lite igen, då finns det inte nån som kör gammelvolvo längre man känner att kika på eller fråga, därför frågar jag här:
Vill ha reda på vart allt är kopplat enligt följande bilder:
1: Vart går denna original?
2: Tror att denna går till vakuumklocka fördelare?
3: Visst är detta en tomgångsskruv?
4: Magnetventil, visst ska denna ha spänning så länge motorn är igång, dvs kopplar på tändlås?
5: Kapad slang, vart går den?
6: Slang till bromsservo?
7: Kapad slang, vart går den?
Samt
8: Något med avgasrening?
9: Ytterligare skruv på förgasaren, eller är detta tomgångsskruv?
Det kommer säkert följdfrågor.. Trevlig helg!
Senilfrågor om Stromberg/Pierburg 175-CDUS?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 246
- Blev medlem: fre okt 09, 2015 5:59 pm
Re: Senilfrågor om Stromberg/Pierburg 175-CDUS?
6 går till bromsservo, 8 går till egr ventil, sedan tror jag att nr 1 skall till vacuumklockan som sitter på fördelaren.
/Jonas E
/Jonas E
Re: Senilfrågor om Stromberg/Pierburg 175-CDUS?
7an, ventilation flottörhus.
Re: Senilfrågor om Stromberg/Pierburg 175-CDUS?
Plockade bort en förgasare från en motor inatt men hade bråttom och det var mörkt, två slangar gick till motorblocket under insuget, dvs vevhuset. Vad har dessa för funktion?
De jag vill veta är alltså 2, 3, 4, 5, 9. Mvh
De jag vill veta är alltså 2, 3, 4, 5, 9. Mvh
Re: Senilfrågor om Stromberg/Pierburg 175-CDUS?
kolla lite här. inte klockrent med lite klokare blir du nog, från sidan 16
http://www.240.se/litteratur/tp30156_2.pdf
nr 4 är ju tomgångsventil eller vad de heter.
nr 9 eller 3 är tomgångsskruv
http://www.240.se/litteratur/tp30156_2.pdf
nr 4 är ju tomgångsventil eller vad de heter.
nr 9 eller 3 är tomgångsskruv