hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Tyvärr så har jag den gammla.. 123 ignition Men motorn går klockrent... Dock inte provat med belastning än...
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Vart ett rör som gänga med 2st olika gängtappar... Isbilen står å går på hjul..
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Bara köra... Nä letar baklysen finare.. Kanske en tryck mätare.
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Klia mig i huvudet... Å så kom jag på att jag har en orginal k kam... ... Vi monterar den i isbilen
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Har ej varit ut å kört men känns som motorn är som nu...känns som den inte vill driva turbon som jag behagar...
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Har testat k.. Kammen.. Nu måste jag shimsa den lite... Vart bättre flås i turbon.
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Vad detta är för topp? På den andra motorn... Igen lagda insugshål.. Å filad på insug sidan... Toppen är fin vad jag kan se än..
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Blocket är ett turbo lock b230 FT..
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
398?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Thomas Sörensen
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Vad menar du..thomass skrev:398?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Du undrade vad det var för topp, och jag tycker att det ser ut som en 398-topp Om inte annat står det ju på avgassidan(?) av toppen.bmwe12turbostorhamn skrev:Vad menar du..thomass skrev:398?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Thomas Sörensen
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Relativt kass på Volvo... Vad är det för topp... Årsmodell.. Är det nått å sätta i en värre kam i.. För en FT motor.. Om den är i skick...
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Trodde att FT motorn inte hade utag för mekanisk pump..?
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Den bensinpumpen der er den sikreste måten å oppnå fiasko på. Den er hovedgrunnen til at Volvos R-sport Turbosatser har så elendig rykte.
Bruk Volvo original innsprutspumpe og Malpassi BTR til forgasserturbo.
Bruk Volvo original innsprutspumpe og Malpassi BTR til forgasserturbo.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 266
- Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
- Ort: avesta dalarna
Re: hur vet man att det är en R-kitt volvo fugge.
Jo.. Jag vet. Jag har en malapsi på den i bilen... Stabilt tryck.
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk
Skickat från min FIG-LX1 via Tapatalk