Alter Racing Garage
Re: Datsun 260Z V8-Procharged LT1
Koolt! Det blir en jäkligt frän sång från just LT1an med centrigugalkompressor!
Vad är det för årsmodell på motorn? Är det en 303 hk version?
Vad är det för årsmodell på motorn? Är det en 303 hk version?
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Re: Datsun 260Z V8-Procharged LT1
Motorn är från en -95 Camaro Z28 och på 275hk std
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Re: Datsun 260Z V8-Procharged LT1
Lyckades flisa kompressorremmen.
Skulle gärna haft tag i en ny,
men det verkar inte va det lättaste att hitta i Sverige.
Beställde en på Ebayen men det tar en jävla tid.
Någon som har en rem liggande?
8rib, K-profil, 43.5tum utvändig.
Del nummer tex, K080435, 435K8 el 8PK1105
Skulle gärna haft tag i en ny,
men det verkar inte va det lättaste att hitta i Sverige.
Beställde en på Ebayen men det tar en jävla tid.
Någon som har en rem liggande?
8rib, K-profil, 43.5tum utvändig.
Del nummer tex, K080435, 435K8 el 8PK1105
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Re: Datsun 260Z V8-Procharged LT1
Kolla med dessa, de har mycket på lager eller snabba på att få hem.
http://www.kilremslagret.se/sv/hem.htm
http://www.kilremslagret.se/sv/hem.htm
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Re: Datsun 260Z V8-Procharged LT1
Ingen rem än så länge.
Men fick i alla fall monterat i de nya spridarna i kväll.
Siemens Deka 840cc hög ohm
Gången på motorn blev mycket bättre finns hopp att man får till en lite bättre mapp nu.
Men fick i alla fall monterat i de nya spridarna i kväll.
Siemens Deka 840cc hög ohm
Gången på motorn blev mycket bättre finns hopp att man får till en lite bättre mapp nu.
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Datsun 260Z V8-Procharged LT1
kul tråd att läsa! fin bil!
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Datsun 260Z V8-Procharged LT1
Tack, men kanske det här är världens långsammaste tråd, förhoppningsvis blir bilen snabbare.
Jobbar på Svalbard och är bara hemma en månad per år, så det blir inte så mycket gjort som man skulle önska.
Under tiden smids det på planerna att få bilen registrerad och besiktad.
Bromsar ligger i garaget klart för att montera, coilovers är nästa på beställningslistan och en lämplig bes motor.
Bus motorn ska få sig remskiva för mer ladd, ny kam, portning och troligt ett Vems.
Har tagit mått på hubbarna bak så där blir de att konstruera något nytt som funkar med 300ZXtt nav.
Troligen blir det flytt hem till våren då kanske man får mer tid att göra klar bilen
Jobbar på Svalbard och är bara hemma en månad per år, så det blir inte så mycket gjort som man skulle önska.
Under tiden smids det på planerna att få bilen registrerad och besiktad.
Bromsar ligger i garaget klart för att montera, coilovers är nästa på beställningslistan och en lämplig bes motor.
Bus motorn ska få sig remskiva för mer ladd, ny kam, portning och troligt ett Vems.
Har tagit mått på hubbarna bak så där blir de att konstruera något nytt som funkar med 300ZXtt nav.
Troligen blir det flytt hem till våren då kanske man får mer tid att göra klar bilen
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Re: Datsun 260Z V8-Procharged LT1
Näe... det finns fler med mig inräknad som tar det priset. Men fortfarande en intressant tråd!!!260Z skrev:...men kanske det här är världens långsammaste tråd.
Re: Datsun 260Z V8-Procharged LT1
Fick hem ny rem till slut på näst sista semesterdagen.
Skulle montera den då upptäckte jag varför den gamla remmen gick sönder, bussningen i remspännaren var sliten och gjorde så remmen klev över kanten på remskivorna. Fick fixat till den och monterat allt samman igen.
Höftade till mappen efter de nya spridarna, på 4e försöket är den i vart fall körbar och med hyffsad lambda.
Använder TunerCat programvara för att mappa original -95 LT1 Camaro ECMen, lite knotigt att hålla på med då man måste bränna till ecm efter varje liten justering. Nytt sprut är högt på önskelistan.
Men nu är bilen garagerad och kommer inte hända något med den under hela vintern.
Liten filmsnutt. 0.5bar,std toppar och kam
http://youtu.be/rvW3-doirvQ
Skulle montera den då upptäckte jag varför den gamla remmen gick sönder, bussningen i remspännaren var sliten och gjorde så remmen klev över kanten på remskivorna. Fick fixat till den och monterat allt samman igen.
Höftade till mappen efter de nya spridarna, på 4e försöket är den i vart fall körbar och med hyffsad lambda.
Använder TunerCat programvara för att mappa original -95 LT1 Camaro ECMen, lite knotigt att hålla på med då man måste bränna till ecm efter varje liten justering. Nytt sprut är högt på önskelistan.
Men nu är bilen garagerad och kommer inte hända något med den under hela vintern.
Liten filmsnutt. 0.5bar,std toppar och kam
http://youtu.be/rvW3-doirvQ
Re: Gotthem garage
Väcker liv i min gamla biltråd och gör om den till en garagetråd istället.
Har hänt lite diverse sen sist.
Skulle "bara" byta grenrör på S2an, drog av några pinnbultar så det blev att riva motorn.
Visade sig att blocket hade nog så mycket vändkanter, så tog reservblocket som var i bra skick.
Monterades ihop med nya ringar, lager och h-profilstakar. Toppen fick sig en portning och Piteå Motorslip gick över ventiler, säten och hyvlade av packningsytan Lite nya bussningar i fram och bakvagn monterades.
Uppstartad med Vems PnP, RS2 intercooler, Wagner EVO RS2 grenrör med en KKK K26/27 turbo och 3" avgas hela vägen bak
Har hänt lite diverse sen sist.
Skulle "bara" byta grenrör på S2an, drog av några pinnbultar så det blev att riva motorn.
Visade sig att blocket hade nog så mycket vändkanter, så tog reservblocket som var i bra skick.
Monterades ihop med nya ringar, lager och h-profilstakar. Toppen fick sig en portning och Piteå Motorslip gick över ventiler, säten och hyvlade av packningsytan Lite nya bussningar i fram och bakvagn monterades.
Uppstartad med Vems PnP, RS2 intercooler, Wagner EVO RS2 grenrör med en KKK K26/27 turbo och 3" avgas hela vägen bak
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Re: Gotthem garage
Nöjd med hur den blev, originallik och besiktningsvänlig fast den går rätt bra
Funkar på vintern också
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Re: Gotthem garage
Datsun fick lämna ifrån sig motor och växellåda
Planen var att det skulle sitta en BMW M54 b22 här, men efter diverse test och mätningar slopades de ideerna
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Re: Gotthem garage
Hann också bygga ihop en ProOpen Liberty Polaris 600IQr som sidoprojekt, raceportade cyllar och block, högkomp topp med lösa förbränningsrum, Racedepartement dubbelrör och Mikuni TM40 gasare.
Senast redigerad av 260Z den tor mar 31, 2022 4:31 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Re: Gotthem garage
Dök upp en lågmilad flyttgodsimporterad Pontiac Firebird Trans Am i Skellefteå som jag slog till på
Portade topparna och monterade en lite vassare kam innan den åkte på plats i sitt nya hem.
Den stod utan motor och låda
Samma LT1/T56 som jag hade stående ivägen på garagegolvet, överbliven från DatsunPortade topparna och monterade en lite vassare kam innan den åkte på plats i sitt nya hem.
Senast redigerad av 260Z den tor mar 31, 2022 7:26 pm, redigerad totalt 2 gång.
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Re: Gotthem garage
Fick ihop den precis så jag han provköra lite innan snön kom. Ska justeras och mappas innan besiktning till våren.
Sen ska ProChargern monteras på Fick åka släp till vintervilan på annan ort
Sen ska ProChargern monteras på Fick åka släp till vintervilan på annan ort
Senast redigerad av 260Z den tor mar 31, 2022 4:40 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Urban Forsberg
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged
Datsun 260Z 1974 - VR6 Turbo projekt
Audi S2 Coupe 1991 Vems
Pontiac Firebird Trans Am -LT1,Procharger D1
Ford Escort MK2 GrpH
Yamaha Nytro RTX 144" 2008 - Turbo MaxxEcu e85
http://www.garaget.org/Procharged