Grym BMW 2002t i tulinge
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Grym BMW 2002t i tulinge
Vem var det som körde den grymma 2002 turbon på Tullinge förra helgen (11.1/216km/t)? Han hadde visst en 316graders cam, Derllorto 40, stor turbo och 2.3bars laddtryck. Han måste vara den snabbaste 2002 med 8v topp, och delad bakvagn. Det blir något för Peter i Sävar och Pitebon att försöka slå!!!! 216km/t = effekt...
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
ilpo heter han, han åker dessutom orginalbakvagn med banracingslicks=) grymmt imponerande, dock så har han lite stadigare kolvar än mina orginal gjutna, smidda wiseco kolvar tror jag det var! en GT42 och scaniakyl... och programerbar tändning, hen ska visst åka sprut nästa år...
Själv satsar jag på stadig bakvagn, bättre bromsar, bur och om jag hinner ska toppen trixas lite med...och sen ska jag börja lätta oxå..
slutfarten blir svårknäckt, men med fäste och lite mer effekt kanske man vågar drömma om en 10:a nästa år
Själv satsar jag på stadig bakvagn, bättre bromsar, bur och om jag hinner ska toppen trixas lite med...och sen ska jag börja lätta oxå..
slutfarten blir svårknäckt, men med fäste och lite mer effekt kanske man vågar drömma om en 10:a nästa år
grymt, synd att man missade detta arragemang då man var på bmwcup på knutstorp i helgen....
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
Pratade med killen när jag var på tullinge i helgen, grym bil. Så ruggit kul med en jordnära bil som går så hårt. Tittade på några gamla resultat från tullinge där han kört en 12,8 /211 km/h det är ju ruggit fränt med lite slutfart på en tolva.
Hittade inte nån repa med högre slutfart än 212km/h för dom tar bara med den snabbaste tiden man kvalade in på, men här kommer all data på den repan.
Namn: Ilpo Gumse
Reaktion: 1,723
60-fot: 2,034
201m: 7,479 /161,87 km/h
402m: 11,244 /212,6 km/h
Jag sa att jag skulle hälsa 02 åkarna i norr att dom kan köra fort innan dom bygger om bakvagnen
/simon
Hittade inte nån repa med högre slutfart än 212km/h för dom tar bara med den snabbaste tiden man kvalade in på, men här kommer all data på den repan.
Namn: Ilpo Gumse
Reaktion: 1,723
60-fot: 2,034
201m: 7,479 /161,87 km/h
402m: 11,244 /212,6 km/h
Jag sa att jag skulle hälsa 02 åkarna i norr att dom kan köra fort innan dom bygger om bakvagnen
/simon
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
Jo jag vet det, man har ju sett ett och annat, hjul som låsnat och drivaxlel averier på löpande band. Jag sa till han att om han bara haft riktiga starter med bra fäste så skulle det inte hålla för han heller, men han trodde inte det...Pitebo skrev:problemet med bakvagnen är att det inte håller med riktiga däck på klistrad bana, och sen så kan hela bakdäcken släppa om medbringaren som håller bakdäcken går av....
och hade ilpo bra fäste så hade ju redan 10:an suttigt där utan tvekan!
Men det är ju kul att det håller så bra som det gör för den stingar på rätt bra på tvåan, för effekt finnst det.
Jag skulle vilja se den där bilen med 1,6 i 60-fot, det skullle va fränt.
Han skulle ju köra en mitten 10a utan problem.
Saxat från 02-tavlan.....nu har jag, peter, kronberg m.fl. nåt att bita i...
Ännu en dag på tullinge så är jag ganska nöjd fast jag inte fick upp laddtrycket till mer än 1.96 bar (måste undersökas).Men klockan stanna på personbästa 10.95sek:) och 204km/h efter en 60 fot på 1.83sek.Jag körde första repan utan ström till laddtryckstyrningen och då laddar den 0.9bar med resultatet 60fot 2.15s och sluttid 12.77sek, 190km/h,ser bra ut me tanke på laddtrycket.
Fortfarande helt standard bakvagn :).
mvh Ilpo
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt: