Kadett4wd skrev:Givetvis finns det variatormaskiner.
Men många vad jag erfar är inte direkt allergiska, utan de vill kunna ta moppen ned på byn och köpa en glass.
En all out dragracemaskin med variator blir lite trist att cruisa med.(hög stallspeed)
skönaste vore anser jag en maskin med slirkoppling och tryckluftsväxling på strippen.
Lugn och fin i starten med ett jäkla driv och sedan bara smack.smack.smack med växlarna.
THO kör med en variant av slirkoppling och luftväxling som är skitenkel att bygga själv.
Det matar på bra iväg för dom !
Snabbast i Hallsta Moppers 124 km/h
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Kadett4wd skrev:Givetvis finns det variatormaskiner.
Men många vad jag erfar är inte direkt allergiska, utan de vill kunna ta moppen ned på byn och köpa en glass.
En all out dragracemaskin med variator blir lite trist att cruisa med.(hög stallspeed)
skönaste vore anser jag en maskin med slirkoppling och tryckluftsväxling på strippen.
Lugn och fin i starten med ett jäkla driv och sedan bara smack.smack.smack med växlarna.
THO kör med en variant av slirkoppling och luftväxling som är skitenkel att bygga själv.
Det matar på bra iväg för dom !
Sist i v-ås klämde dom till med en 60fotare på 1.57 !!, sjukt bra.
ja skulle du lyckas me en 1.57 60fot skulle väl du kunna köra en 7a christer?
finns det så man kan se tiderna från det racet någonstans tro?
otroligt bra kört/trimmat
1.57 i 60ft med de variabler som tidigare räknats upp blir lite av nåt som lätt väcker spekulationer till om tidtagning var korrekt etc etc etc.
Men visst, man vet aldrig.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Kadett4wd skrev:1.57 i 60ft med de variabler som tidigare räknats upp blir lite av nåt som lätt väcker spekulationer till om tidtagning var korrekt etc etc etc.
Men visst, man vet aldrig.
nu har jag bara sett THO's maskin på filmer men det ser ut som ett väldigt lätt ekipage, ingen extravikt på föraren heller
men som du säger, man vet aldrig. kan ju vara något med tidtagningen också
Kadett4wd skrev:1.57 i 60ft med de variabler som tidigare räknats upp blir lite av nåt som lätt väcker spekulationer till om tidtagning var korrekt etc etc etc.
Men visst, man vet aldrig.
Håller helt med dig, slutfart och tid säger att nåt inte riktigt lirar. Misstänker att framhjulet har lyfts i starten så att bakhjulet har brutit sensorn ist för framhjulet. Tidtagningen verkar ruskigt stabil efter många körningar nu så den är nog helt oskyldig. Rent effektmässigt borde de gå att köra runt 1.7-1.8 iaf.
Chrille
Kadett4wd skrev:1.57 i 60ft med de variabler som tidigare räknats upp blir lite av nåt som lätt väcker spekulationer till om tidtagning var korrekt etc etc etc.
Men visst, man vet aldrig.
nu har jag bara sett THO's maskin på filmer men det ser ut som ett väldigt lätt ekipage, ingen extravikt på föraren heller
men som du säger, man vet aldrig. kan ju vara något med tidtagningen också
Det är nog den vinstrikaste maskinen och förare just nu å nå många gram xtra väger ekipage troligen inte. optimerad helt enkelt. kvalificerad gissning är att ja är 25++kg tyngre på startlinjen å gammal i reflexerna så då äre jobbit å få till 60fotarn...