LITE GAMLA BILDER OCH INFO
http://www.savarturbo.se/?sida=content/ ... &bil=simon
http://www.savarturbo.se/?sida=content/ ... 1&nomenu=1
http://www.savarturbo.se/?sida=content/ ... msele_2003
Recept B20 modell 2007
Bottendel: 2,1l B20 block, B21et kolvar, M-stakar, 8 bultad B21vev
Topp: 44/38,5 ventiler med racing säten och många fler portningstimmar än förut.
Kam: Insugnings-nock BOA 5 ca 308 grader/0.4 mm ventilspel, 8.55 mm kam-lyft. Avgas-nock BOA 6 ca 318 grader/0.4 mm ventilspel, 8.7 mm kam-lyft. Nockvinkeln är 112 grader och installerad med 2 grader advans. Stötstängerna är byggda av 10 mm 4340 stål rör med på svetsade original-ändar. Nyhet för året är också stålkamdrev.
Turbo: Holset 51mm in, 65mm ut
Grenrör: Orginal med adapter, byggt av mej för 7år sedan
Förgasare: Weber 45or, 40mm halsringar, f2 e-rör, 200 huvudmunstycken. hemmabyggd tryckbox med fullradie trattar.
Ombyggd 15ggr sen jens första upplaga 1996, består nu mest av kemiskmetall
Drivlina: Getrag 262 växelåda, M40 sprängkåpa med alu-adapter.
VW kenedey koppling steg 4, 200mm sinterkopling.
Chassi: Båge, sprängring till koppling och kardanring godkänd till 10,0 , man ska ha god marginal










