Opel Rekord hardtop -68

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Opel Rekord hardtop -68

Inlägg av Cpt Tuttle »

Ptja, det stora projektet att få upp huven är ju redan avklarat så... Det var bara att dra i RÄTT spak märkte jag sen jag kapat upp i frontplåten och ändå inte kom åt att öppna huven... Dragit i fel spak i nästan två år. :doh:

Bild
Där hittades denna föga roliga kraftkälla...notera motorkudden i äkta björk. Fördelen är väl att den är lätt att lyfta ur...

Bild
...så man får i det där som står i hörnet och lurar.

Karosseriet är inte så uschelt... Men visst finns det ju alltid fix på en nästan 40 år gammal bil.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

MEN...
Bild
Bild
...lite fabriksny och fin plåt så ska nog det vara fixat rätt mycket av den saken. :twisted:

Om ni ororar er så...lugn.
PV:n är fortfarande prioritet 1, den SKA byggas klart innan nåt seriöst startar på denna...
Så ett tag blir det glest mellan uppdateringarna, kan dock smyga upp lite småfix då och då, så håll ögonen öppna om projektet tycks intressant.
Senast redigerad av Cpt Tuttle den sön maj 03, 2009 8:52 am, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

Å nice, en gammal Rekord cupé.. :thumbright:
Diggar dom som fan..

Tjejen har oxå en cupé av 71 årsmod, den fick hon emot en whisky flaska. :thumbright:
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Melkutt skrev: Tjejen har oxå en cupé av 71 årsmod, den fick hon emot en whisky flaska. :thumbright:
Se där... Har du nån bild? :)
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

tyvärr, men jag kan nog fixa en.. :D
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Ska bli intressant som alltid att följa ett av dina projekt...Fräna bilar didär Åpel Rekord.
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

efter att du lagat upp pvn så fint så är nog rosten på oplet en baggis :D

jag har oxå börjat smyga med mitt nya projekt.. dock saknas en del delar som jag måste hämta hem först..
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Ett inlägg i debatten om gamla rostiga Oplar...
Bild
Bild
Sällan man får så här positiva överraskningar, brukar ju vara åt andra hållet snarare... :shock:

Bild
Fynden under golvmattan, en minneslapp för nåt studentfirande och ett kassettbandsfodral med Springsteen... Hell yeah! Det tyder ju på att detta är en bil med ungdomligt blod i venerna och ingen gubbv*lvo, eller hur? :wink:
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK

Inlägg av Perkele70 »

slängde en fin framruta på tippen förra veckan!har lite commodore jox i en låda!intresserad?skicka ett PM. :thumbright:
har inga roliga bilar!;)
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 864
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

yeah! nu börjar det likna nånting ;)
såg första bilden, tänkte opel när jag såg motorn, sen fick jag syn på förstärkningen i innerskärmen, åhå en rekord c ;)

förresten, var det fabriksnya framskärmar du hade?
opel-delar skulle ha 5000 kr för ett par fabriksnya. jag höll på dö när han sa det. blir plast för mig isf för ~3500 kr.

skruva ihop pv:n nu och börja med den riktiga bilen ;)
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Ja, de är fabriksnya, men jag köpte dem "i tredje hand" för en tusenlapp så där hade jag tur. :D
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jasså, det ser ut som det här kan bli ett rejsigare projekt?
Ska pv:n bli bruksvagn och det här driftingvagn eller vad :?
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 864
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

Cpt Tuttle skrev:Ja, de är fabriksnya, men jag köpte dem "i tredje hand" för en tusenlapp så där hade jag tur. :D
ja, det var ett lämpligt pris. :thumbright:
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Gör det nåt om jag hyschar lite ännu och säger att "the future will tell"? :wink:
stubben
För mycket laddtryck
Inlägg: 151
Blev medlem: tor jun 28, 2007 10:34 pm
Ort: luleå

Inlägg av stubben »

joo de gör välldigt mkt.nu har du ju satt igång oss på detta bygge och nu vill vi bara se mera..
205 GTI med 405 mi16 motor tillsalu pris 2000kr
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Mjaha, tanken ikväll var ju att bygga på PV:n, men kände att hjärnan behövde vila från den...Så vad gör man en fredag kväll? Lätt att bli sysslolös, de flesta man kan hälsa på ägnar ju sig åt krogen och dylikt, urk, inget för mig, näe jag får en snilleblixt...jag sätter igång med REKORDEN! :hihi:
Bild
När jag tar av ena skärmen så är det första som möter en att ena lyktpottan bara är kex...
Bild
Så här går det om man kör grusväg utan stänkskydd fram... Den där snedbalken har ju hål genom sig, men det har den på alla Rekorder, bara att lappa, så är framkant av tröskeln bortfrätt också... Hade iofs. inte förväntat mig nåt annat då skärmen hade två stora hål där och det ramlade ut ett halvt morotsland när man tog bort den. :doh:

Vad som förvånar mig är att en bil ur rostsynpunkt samtidigt kan byggas så klokt...och samtidigt så dumt. :doh:
Bild
Rätt öppna och bra innerskärmar som synes...
Bild
Men dubbel och trippel plåt här och var, punktsvetsat (synnerligen glest, månntro om man vinner nåt på att kompletteringssvetsa? :?)...Krångligt gjort, och inte ens kitt verkar det som ibland...
:doh:
Bild
Men å andra sidan måste man berömma den skruvade torpedplåten så går det lätt att rensa ut löv och skit som skulle samla sig... Och golvet är väldränerat...
Senast redigerad av Cpt Tuttle den lör apr 26, 2008 4:24 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar