Måste man inte ha byggt om både fram å bakvagn och ändrat i karossen om man ska kunna regga som ombyggt fordon ?joel skrev:ja ombyggt fordon är ju de ända sättet å få i en 230ft i en E30... å framför allt i en 318
bmw 323ft - Laxens garage
Det var en hyfsat diskret bur-konstruktion. Var har du handlat och har du följt något specifikt reglemente när du byggt in den?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 370
- Blev medlem: ons okt 31, 2007 10:17 pm
- Ort: gällivare
det är grabbarna på finess som bockat till den, och det är typ voc bur, är godkänd för sbp, men vet inte vad den är godkänd för när det är jag som svetsat in den och inte finess själva, men buren är för min egen säkerhet inte tänkt besikta buren för rally åka=)mattias skrev:Det var en hyfsat diskret bur-konstruktion. Var har du handlat och har du följt något specifikt reglemente när du byggt in den?
jimmy, gällivare
Inte nu för att vara pessimistkonsult, men du vet om att de tekniska reglerna för
dragracing säger att du inte får ha kylrör och slangar inne i kupen va ?
http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK.pdf
dragracing säger att du inte får ha kylrör och slangar inne i kupen va ?
http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK.pdf
DRT 1.1 Kylsystem
Om tävlingsfordonet är utrustat med kylsystem ska det vara
placerat på, för typen av kaross, avsedd plats. Tävlingsfor-
don med max 6 cylindrar får montera kylsystem i bakpartiet
av bilen, kylsystemet ska vara avskilt från förarutrymmet.
Kylrör eller slangar mm, får ej monteras inne i förarutrymmet.
Frontmotordragsters måste ha kylaren placerad framför motorn.
Bakmotordragsters ska ha en skyddsplåt monterad mellan
ramskenorna om kylelementet är placerat framför motorn.
Denna plåt ska sträcka sig från ramskena till ramskena och upp till
den högsta punkten på skyddsburen. Se även DRT 4.3 samt figur 16.
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 1
- Blev medlem: tor nov 19, 2009 6:30 pm
- Kontakt:
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
vad händer i vinter med din bil då?
ska man bli orolig så man måste skaffa andra toppar och sånt?
ska man bli orolig så man måste skaffa andra toppar och sånt?
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687