Mannen med 14 forumtrådar, 17 projekt, 19st avstannade och kanske 1 halvklart.
2007 har helt klart varit mitt velar år.
Började med att vi blev klar med Oranga E30in och åkte med den i Piteå. Mycket snack och även lite verkstad åkte 11.00sek / 206km/h på M&H 235 däck samt 1.2- 1.3kg laddtryck.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=2899
Då ville man ju genast ha mera, orginal motorn dog i Piteå tackvare en strulande trigger signal.
Mer motor, mer chassie? Den oranga åkte på semester och en 318 införskaffades.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
Denna är det inte så mycket jobb kvar på, men jag blev less på jobba och ville ta sabbats år. Det gjorde jag.
Men vad händer, Bäckis lurar på mig hans Mustang 66:a. Till tänkta motorn till den vita säljs, hammnar i Norge. Fin maskin bra prylar. Hoppas den går bra.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
Men jag ville ju ha sabbats år? Nu står jag här med en Mustang som ska ha baouta turbo och Lenco CS1 låda. Fast inners inne vill jag inte skruva, jag vill inte göra något.
Ja, här trodde jag att det skulle stanna. Bilen blir klar då jag vill. Men farsan tjatade att jag skulle köpa båt. Kentas race B23:a. Mja sade jag. Var i sommras och kikade på den. Sicken jävla båt, det slutade ju självklart med att jag köpte den i höstas. ( Tack pappa för att du tjatade )
Och här stannar det nog ett tag, den vita E30in finns kvar då det mest troligt kommer bli mitt livsverk då den är klar. Men nu är det båten som gäller och sugmotor trimming som för mig är rätt "nytt" om man bortser från V8:a.
Vit E30 Livsverk -> Mustang (once in a life time ) -> Båt ( once in a life time ). Blev riktigt svårt där för mig ett tag men nu är bestlutet taget. Bilen och lådan är till salu btw

Nåja, där har ni förklarningen i stora drag. Folk måste ju tro / trott att jag hade blivit knäpp i huvve.
BÅTEN
Loa: 7,25m
Beam: 2,50m
Weight: 330kg (without engine)
Engine: 200hp outboard
Top speed: 75 knots
Design year : 1996
Båten byggdes 2003 och modifierades kraftigt inte minst för att rymma en Volvo snurra med drev i aktern utan efter Kenta Och Antes önskan.
Finns inte så mycket att säga förutom att den är designad av Ocke (http://www.ocke.se)
Storebror till denna båt är riktigt häftig, en entyps båt. Där alla kör med samma utrustning och regler, thight och häftig klass:
http://www.youtube.com/watch?v=7jJr_0N3 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=CQJe4qeonQU
Visst, V-24 är tuffare med cockpit och allt men min är snabbare

Finns inte så mycket att säga, förutom att det är en hemsk skapelse och ännu hemskare att dra på släpet då ekipaget blir långt men framför allt WIDE LOAD.
MOTOR
16v topp portad av Antes Motor Racing.
B230 block marin ombyggt.
Flata kolvar med ventilurtag.
Polerade orginal stakar.
Enem kamaxlar.
Weber 48:or.
Hemma byggt extraktor grenrör.
Ja i grund och botten ingen hightech motor som vi är vana att läsa om på STS. Men jag och Jens ska nog spåna vidare på en vinnar motor 2009, den kan nog bli lite mer intressant.
Det är fri trimmning sålänge man håller sig till 2 liter. Ska man åka överladdat åker man på maxvolym 1.4 liter.
Var väll allt antar jag, ville mest bara presentera mitt projekt och vad jag håller på med nu, sjörövare som man är.
Bilder kommer, bror håller på skicka.
Mvh
PS. Christell, jag utmanar gärna din Arrow till sommaren
