Volvo 745-90 som är svårstartad (B230F)

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
JonasLinder
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: tis jan 02, 2007 7:00 pm
Ort: Umeå

Volvo 745-90 som är svårstartad (B230F)

Inlägg av JonasLinder »

B230 med insprutning

Blir tokig på min bil och jag får inte till felet, symtomen är:

#När den är kall så startar den knappt av sig själv, när den är "varm" så måste man dra runt den med startmotorn kanske 4-5 gånger för att den ska gå igång.

#Har konstaterat att det inte är tändingen som är felet då bilen startar direkt med startgas även om den är kall.

#Lambdasond lampan tänds ibland, har då ryckt säkringen ett tag och då kan man köra ca 10 mil innan den kan tändas igen.

#Rycker man ur TPS kontakten när motorn är igång så ändras inte motorkaraktären, ska det vara så?

Har bytt=
Bensinpump, bensinfilter, BTR, Stift, LMM

Finns det nån kallstartsventil som kanske jävlas?

Tacksam för alla idéer :wink:
Användarvisningsbild
MV
För mycket laddtryck
Inlägg: 159
Blev medlem: ons apr 01, 2009 1:39 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av MV »

Lambdasond lampan tänds ibland, har då ryckt säkringen ett tag och då kan man köra ca 10 mil innan den kan tändas igen.



Har du kollat upp Funktionen på lamdan ? Mät med multimeter dels om den får stysspäning 12volt samt hur många volt den ger ut till datorn DÅ MOTORN GÅR DÅ DEN ÄR VARM.
______________________
R5 GT TURBO
Bengt Nessèn
Användarvisningsbild
mårten nordström
För mycket laddtryck
Inlägg: 390
Blev medlem: ons jan 04, 2006 4:18 am
Ort: kumla

Inlägg av mårten nordström »

kolla lmm enda jag kan komma på
Att gå på krogen är som att öppna en ask choklad. Alla godbitar är redan tagna och allt som återstår är några spritfyllda äckel i hörnen...
Skriv svar