Street & strip no:3-2009
Street & strip no:3-2009
Då var det dags för en ny tidning och som alltid kommer det en liten förhandsvisning för dom som inte får den i brevlådan.
Allt från volvo 164 turbo till disel turbo trimmad MB
Kolfiber C70
Simon Marmanders 164 , Forums medlem
MB som nöter däck
Allt från volvo 164 turbo till disel turbo trimmad MB
Kolfiber C70
Simon Marmanders 164 , Forums medlem
MB som nöter däck
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 21
- Blev medlem: tis apr 18, 2006 2:09 pm
- Ort: Linköping
- utah racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 134
- Blev medlem: tis aug 19, 2008 10:49 am
- Ort: Hedemora
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag gilla reportaget från verdi, mer sånt - finns så många duktiga i sverige.
skulle vilja veta mer om pro stock stakarna och vad de är gjorda i för material?
viast kör man stålstakar nuförtiden har jag hört ?
för verdi har väll aldrig sänkt sig till kortlivade alu stakar
skulle vilja veta mer om pro stock stakarna och vad de är gjorda i för material?
viast kör man stålstakar nuförtiden har jag hört ?
för verdi har väll aldrig sänkt sig till kortlivade alu stakar
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 81
- Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
- Ort: Mora
- Kontakt:
Jens Gustavsson skrev:jag gilla reportaget från verdi, mer sånt - finns så många duktiga i sverige.
skulle vilja veta mer om pro stock stakarna och vad de är gjorda i för material?
viast kör man stålstakar nuförtiden har jag hört ?
för verdi har väll aldrig sänkt sig till kortlivade alu stakar
Svar via mail från Stefan Verdi:
____________________________________________________
Jättefint reportage ni gjorde! (Syftar till Street&Strip tror jag. Reds anm)
Kul att ni uppskattar reportaget! (Till Sävarturbos forummedlemmar antar jag också. Reds anm)
Pro Stock-stakarna är gjorda i ett höglegerat konstruktionsstål 36CrNiMo16, samma material som Audi bland annat använt till sin racerstakar, härdat till 45 Hrc.
Många Pro Stock-team kör stålstakar nu i USA.
Nej vi gör inga aluminiumstakar.
Mv Stefan Verdi
____________________________________________________
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
SSPatrik skrev:Jens Gustavsson skrev:jag gilla reportaget från verdi, mer sånt - finns så många duktiga i sverige.
skulle vilja veta mer om pro stock stakarna och vad de är gjorda i för material?
viast kör man stålstakar nuförtiden har jag hört ?
för verdi har väll aldrig sänkt sig till kortlivade alu stakar
Svar via mail från Stefan Verdi:
____________________________________________________
Jättefint reportage ni gjorde! (Syftar till Street&Strip tror jag. Reds anm)
Kul att ni uppskattar reportaget! (Till Sävarturbos forummedlemmar antar jag också. Reds anm)
Pro Stock-stakarna är gjorda i ett höglegerat konstruktionsstål 36CrNiMo16, samma material som Audi bland annat använt till sin racerstakar, härdat till 45 Hrc.
Många Pro Stock-team kör stålstakar nu i USA.
Nej vi gör inga aluminiumstakar.
Mv Stefan Verdi
____________________________________________________
roligt att få ett sånt snabbt och bra svar direkt från experten själv
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Det var ett jättefint nummer, har inte riktigt lyckats plöja genom det ännu just för att det var så mycket bra läsning. Kul nivå på alla reportage!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Fan, måste börja prenumerera
Köper ju endå varje nummer.
Ser ut som ett intressant nummer
Gillar speciellt tekniska reportage, som jag hoppas det på verdi kan vara.
(har ju inte läst ännu då jag inte prenumererar )
Skulle det kunna vara intressant med ett reportage om en gammal pv (om det blir ordning på den någon gång )?
Se länk:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=915
Köper ju endå varje nummer.
Ser ut som ett intressant nummer
Gillar speciellt tekniska reportage, som jag hoppas det på verdi kan vara.
(har ju inte läst ännu då jag inte prenumererar )
Skulle det kunna vara intressant med ett reportage om en gammal pv (om det blir ordning på den någon gång )?
Se länk:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=915
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836