Sida 14 av 17

Re: Freddes vita pv

Postat: fre aug 19, 2016 11:31 pm
av ventonz
Såg lagomt farlig ut :hihi:

Re: Freddes vita pv

Postat: fre apr 21, 2017 6:56 pm
av gasekke
Hallå där, nu har det gått en hel vinter sedan något nytt inlägg.
har det skett något under den mörka delen av året så den syns på vägen i sommar :?: :eclipsee_steering: :lakrits:

Re: Freddes vita pv

Postat: lör apr 22, 2017 9:10 am
av fredde_vit_pv
har inte hänt nåt med själva bilen sen frosten kom, men det börjar vara plussgrader i garaget nu :D

Re: Freddes vita pv

Postat: sön apr 23, 2017 7:02 am
av Nicklas Eriksson
Tummen upp! Orginal look men under ytan ruvar något annat. Det är nåt med den här typen av byggen som jag gillar skarpt!

There's more than meets the eye

Re: Freddes vita pv

Postat: sön sep 10, 2017 8:23 pm
av DanielW
Nu vill man ju ha lite uppdatering!
Ser att du är anmäld till åmsele.

Re: Freddes vita pv

Postat: mån sep 11, 2017 11:56 am
av fredde_vit_pv
tyvärr kan jag inte fixa bilder,hoppas det löser sig :doh:

Bilen är ihopmonterad redo för provkörning
jag har testat lite på vägen utanför och det verkar rätt lovande
jag vet bara inte hur man kör den än :lol:
Det som är bytt är:
alla bromsar utom fram
svänghjul,koppling, låda,mellanaxel,bakaxel,bakaxelupphängning,bakfjädring,bränsleledningar,stolar
nytt är fullbur,bromsvåg,hydraulisk handbroms,40mm krängare bak,dubbelt justerbara coilovers bak
fälgar 5" fram 10" bak.
Har även fått dit lite lister på skärmar och dörrar, kanske för att kompensera lite för att allt lull-lull och mys som försvunnit inne i bilen :hihi:

hoppas det blir väder i Omsele och att bilen inte pajar innan jag fått testa

//F

Re: Freddes vita pv

Postat: tis sep 12, 2017 4:08 am
av DanielW
Hoppas allt lirar på lördag för dig.
Mycket som är nytt/bytt, blir kul att få se den bara det blir bra väder.

Re: Freddes vita pv

Postat: sön sep 17, 2017 7:40 pm
av DanielW
Fick äntligen se pv:n din live i åmsele, inget dåligt bygge.
Kul å snacka lite oxå.
Hörde av mina medföljare att det gick bra tror det var sista
repan.

Re: Freddes vita pv

Postat: mån sep 18, 2017 9:37 am
av fredde_vit_pv
Tack Daniel! ja det blev en allt för kort men välbehövlig testntune
det blev som jag misstänkte, omöjligt att starta vettigt utan att bygga tryck innan.
nu var jag lite feg och vågade inte försöka få till launch med pang pang innan jag fått
prova om bilen gick köra,bromsa,växla,svänga.

men efter några boggiga testrepor kunde jag konstatera att chassiet verkar vara duktigt
och hade sån tur att robban(Dynotech) snabbhjälpte till med en start-launch som "fungerade"
kan bara konstatera att Autronic sm2 inte har det jag skulle behöva :)

testade med en trög och okontrollerad laddtrycksbyggning att köra eliminering
med väntat resultat :thumbdown:
men jag tog chansen att köra en testrepa mellan finalerna där jag hade tid på mig
och fick till en hyfsad körning.
jag fick göra en omtagning på ettan till tvåan och växla på varvstoppet pga att gaswiren hade slackat efter till 98% spjällvinkel
sprutet kräver 100% för att shiftcutten ska fungera :(
men lyckades ändå köra 6.56-173. 1.52 60ft på 1.5 ladd

Bilen känns arg men snäll och jag behöver lära mig hantera den

jag är glad att få hunnit testa i år och kan ordna till innan nästa sommar!

Re: Freddes vita pv

Postat: mån sep 18, 2017 12:27 pm
av super7
Går det inte att ställa ner gränsen för shiftcutten till 95% ?

//Nisse

Re: Freddes vita pv

Postat: mån sep 18, 2017 1:36 pm
av fredde_vit_pv
super7 skrev:Går det inte att ställa ner gränsen för shiftcutten till 95% ?

//Nisse
nej :thumbdown:

Re: Freddes vita pv

Postat: mån sep 18, 2017 6:33 pm
av Steve
Hur blir det om man fuskar lite när man kalibrerar och gör så att den är 100% före spjället är helt öppet?

Tror du körde 6.95 med en dutt på bromsen? :)

Re: Freddes vita pv

Postat: mån sep 18, 2017 7:02 pm
av Richard
Vi måste ju ha med en bild på senaste inkarnationen...

Bild

Re: Freddes vita pv

Postat: tis sep 19, 2017 7:47 am
av fredde_vit_pv
Steve skrev:Hur blir det om man fuskar lite när man kalibrerar och gör så att den är 100% före spjället är helt öppet?

Tror du körde 6.95 med en dutt på bromsen? :)
jo jag hade gjort så men jag tror det berodde på att jag har fel typ av hölje till gaswiren
det är sånna där längsgående svagt vridna ståltrådar med en kärna av nylon
kärnan kan krypa längre in i wirestoppen om den glider efter.

:shock: Tändes bromljuset?
jag snabbkollade i loggen på sista 6.56 repan och där ser man att jag ligger kvar några tiondelar
på ettan och hade börjat släppa upp gasen innan växeln gick in på varvstoppet
jag kanske paniktryckte ner fler pedaler än kopplingen!? :lol: (det är ganska trångt mellan pedalerna)

det är mycket att ta in på kort tid när man är ovan men känns underbart och brutalt med lådan

Re: Freddes vita pv

Postat: tis sep 19, 2017 8:00 am
av fredde_vit_pv
Tack för den Richard! jag hade faktiskt inte sett bilen från lite avstånd utan massa jox runtomkring :thumbright:

jag har resten av nästan alla lister och märken mm liggandes som ska sitta på en 1960 Pv,
kofångare dessutom och den främre behövs som en dålig men välbehövlig spoiler/split
jag har tänkt täta mellan underkant kofångare och kaross fram för att få nytta av ratten över 200 :)