MOTOR (uppdaterad Jan 2014):
B230ft
H-stakar
Viktade kolvar
405 topp portad, 46/38 ventiler, B20 brons-styrningar (special för rallycross) mirafrästa säten
Ajden grenrör
Holset H1E Bytt avgashus till ett med utan intern VX (hx40)
3" Avgasystem
950 CC spridare
Scania intercooler
960 El kylfläkt
KRAFTÖVERFÖRING:
BMW låda
Sachs 765.
4-P Sinter
BRÄNSLE:
10 mm tur och retur.
3 liter catch tank.
1 förpump
2 huvudpumpar
E85 + SI alcohol (smörjning)
STYRSYSTEM:
Megasquirt V3.52
Styr både bränsle och tändning
Triggar från fördelaren
TPS: från en ford
Senast redigerad av warp den tor jan 16, 2014 1:34 pm, redigerad totalt 2 gång.
Grenröret som är på bilden är nu demonterat. Den enda det kan användas till är som ankare till båten. Det sprack 4 gånger sen så tröttna jag och köpte ett riktigt grenrör ifrån Robert Ajdén
Ursäkta kvalitén men mobilen var lite oljig efter meckandet.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Ascona 400 skrev:När ska vi mappa då?
Kommer bli mycket roligare med den turbon!
Tjenare Mapparn !
Jo fan, ja ska köpa mig avgasfläns till turbon och bygga downpipe. Denna gång kommer ja defenetivt att placera lambdasonden så man kan kruva av den uppifrån.
(Kör med LC-1 som har en tendens att kalibrera sig helt spontant å då krävs det att man gör en ny kalibrering i fria luften)
Rillan_142 skrev:snyggt byggt
Funkar aussie-lockern bra för dig? Har hört många som haft problem med dom.
den funkar fint. både jag och Barre. (den taksänkte gule) kör med dom och det funkar fint. allt föruton handbromsen. drar man det klonkar det till som fan
Rillan_142 skrev:snyggt byggt
Funkar aussie-lockern bra för dig? Har hört många som haft problem med dom.
den funkar fint. både jag och Barre. (den taksänkte gule) kör med dom och det funkar fint. allt föruton handbromsen. drar man det klonkar det till som fan
EDIT: Kom på att den gule kör med ESAB diff, Däremot har han Aussie på sin 240 Brukis
warp skrev:
den funkar fint. både jag och Barre. (den taksänkte gule) kör med dom och det funkar fint. allt föruton handbromsen. drar man det klonkar det till som fan
EDIT: Kom på att den gule kör med ESAB diff, Däremot har han Aussie på sin 240 Brukis
och det fungerar finfint!
Ska byta till aussie locker i den gule så fort som svetsdiffen går sönder.
Jag har kört ett halvår med aussie i brukisen, och det fungerar superbra! Det är lite bökigt ibland när man kör på trånga gator i centrala göteborg, eller små rondeller. Men så fort som man vant sig vid körsättet så fungerar det alldeles utmärkt.
En annan kul grej är att alla tror att bakaxeln är ras när dom hör klickljudet, men ack så fel dom har