Å trykksette en Strombergforgasser er relativt lett. Blir det gjort riktig kan den holde til ca 150-200hk. Man må imidlertid bruke en fresh forgasser uten for mye glipp i spjeldakselen. Det er ellers 4 viktige momenter ved anlegget:
1 CHOKE:
Denne må tettes for at choke-huset ikke skal lekke brensel ved ladetrykk. Det kan gjøres på flere måter:
A- Ta bort lokket på choke-huset, gjeng opp de tre hullene og skru inn 5mm skruer.
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=24624
B- Tette hele choke-huset med stålplast ect.
C- Legg en skive med samme form som choke-hus-lokket + en pakning mellom loket og choke-huset (en løsning jeg skal prøve selv).
2 FORGASSERNÅL OG NÅLVENTIL:
Nålen bør slipes for at forgasseren skal lever nok brensel. Slip de nederste 12mm (ca.) av nålen spissere. Kanskje går det å sette nålen i en drill og slipe den som i en slags dreibenk..?
Nålventilen bør byttes med en større (2,5mm-3mm) ved høyere effekter.
3 FORGASSERINNGANG:
Her er problemet 3 stk. hull – hvilke skal trykksettes?

Etter å ha lest et par innlegg om dette ser det ut som at ALLE skal trykksettes (selv løste jeg dette ved å legge en 6mm aluplate med extra ”kanaler” mellom forgasseren og flensen på trykkrøret fra turbon).
4 BRENSELTRYKK:
For å få rett brenseltrykk på forgasseren kan for eksempel en innsprøytningspumpe (fra en eller annen bil) brukes. Pumpen må kunne levere et trykk tilsvarende turbotrykk + 0,3 bar. Trykket styres med en lineær brenseltrykkregulator type malpassi ect. Disse kan kjøpes på for eksempel misab, mc-express, gikk-turbo.
Når dette er fixet skal man ha en fint fungerende trykksatt Strombergforgasser.
Stoffet er samlet fra:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... E4ta+choke
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... ryckt%E4ta
Kom gjerne med komentarer eller elementer som bør legges til!
