Påbörjar en tråd här nu när det börjar komma i närheten av sävar stil på bygget

Galenskapen började när jag blev ifrån åkt av Rebell_82 med 0.3 bar i ladd.
Likadan motor och bil som mig.
Så då rev jag motorn och började forska i riktig uppgradering. Skippade allt som hade med steg trim att göra utan byggde på mitt eget sätt.
Motor
Block: Toppdeckat och stressborrat,
Kolvar: CP 83.5,
Stakar: Apex,
Vev: Oslipad, polerad för ännu lite mer lagerspel
Lager: ACL Race lager med lite mer lagerspel än original.
Toppackning: Cometic 1.6mm,
Topp: Planad och småputsad
Kammar: Dubbla avgaskammar,
Turbo: Holset HX35 med vattenkylning och 12:ans avgashus,
Grenrör: Hembyggt pulsesplit och lindat,
Wastegate: Dubbla Tial 38mm,
Sprut: VEMS,
Intercooler: 600x300x76,
Dump: 50 mm Tial typ
Bränsle
BTR: Tomei,
Spridare: Power Enterprise 1000cc,
Soppapump: 2 st Henko racing,
Bränslefilter: z32,
Drivlina
Svänghjul: Lättat ett par kilo och modifierat för annan tryckplatta.
Tryckplatta: Sachs 618
Lamell: Original
Bilen i fråga.
Fel snurra på grenröret. Den är liiiite sliten.
Liten översiktsbild. (Men fel turbo på bild.)

Rätta snurran och tryckrör på gång.
Lite bilder på det modifierade och balanserade svänghjulet och tryckplattan.
http://www.youtube.com/watch?v=9tjslm-ndTw" onclick="window.open(this.href);return false;
Uppstartsfilmen. Jäklar så bra det kändes.