Sida 3 av 17

Postat: fre feb 03, 2006 4:35 pm
av henkeboi
Bjale_Racing skrev:Hur skiljer sig choken på R-sport fuggarna då? har en ligandes i garaget men har inte klurat nå nämdvärt på det?
det vet jag inte, choken sitter väl tillomed kvar på dom om jag inte har fel? värt att kolla upp iallafall...vore ju fint om man kunde använda choken på förgasaren, men utan att den chokar själv vid laddtryck, som det annars blir.

Postat: sön feb 05, 2006 2:43 pm
av lantz
detta forum tar bort många rynkor från min panna.TACK!

Postat: tis feb 21, 2006 12:02 am
av Jarmo Y
Varför tar bort choken? :shock: Naturligtvis ska du först köra sakta innan motor är varm, alltså du ska inte gasa och ladda med kallt motor.

Postat: tis feb 21, 2006 12:05 am
av peppe
Jarmo Y skrev:Varför tar bort choken? :shock: Naturligtvis ska du först köra sakta innan motor är varm, alltså du ska inte gasa och ladda med kallt motor.
För att den gillar att läka och pinka från choken. Ingen som påstått att man ska ge benet direkt.

Postat: tis mar 07, 2006 7:05 pm
av mswd
En liten fråga (kanske dum), varför måste man trycksätta hålet längst ner till höger (näst sista bilden)? har det någon funktion, det ser ut som det hålet kommer ut just före spjället.
Mvh
Markus

Postat: tis mar 07, 2006 9:41 pm
av henkeboi
mswd skrev:En liten fråga (kanske dum), varför måste man trycksätta hålet längst ner till höger (näst sista bilden)? har det någon funktion, det ser ut som det hålet kommer ut just före spjället.
Mvh
Markus
jag tror det hålet leder ner till flottörhuset om jag inte minns fel...utan trycksatt flottörhus funkar inte förgasaren med överladdning.

Postat: tis mar 07, 2006 10:38 pm
av mswd
140ttic skrev: jag tror det hålet leder ner till flottörhuset om jag inte minns fel...utan trycksatt flottörhus funkar inte förgasaren med överladdning.
Ska kolla igen imorgon om jag missade nån kanal men det såg ut som den gick in bakom spjället. Jag har tryckt satt en förut å ja vet jhu att det funkar när man gör så där :D men ja e bara lite nyfiken på varför den går ut där, och om man kan plugga kanalen som går ut bakom spjället isånnafall
Mvh
Markus

Postat: ons mar 08, 2006 1:38 am
av henkeboi
bara o testa som sagt...

Postat: ons mar 08, 2006 1:11 pm
av fredda
skit bra tråd gjorde en förgasare här om kvällen :P

Postat: sön apr 02, 2006 11:43 pm
av Lindell
Hur gör man eller funkar de om man vill köra me dubbla strombergare då och i så fall hur gör man me tryckboxen då?

Mvh Emil.

Postat: mån apr 03, 2006 12:17 pm
av henkeboi
ja det funkar med dubbla oxå såklart. det räcker mycket längre effektmässigt.

jag länkar till larsats sida, där kan du titta lite hur man kan göra me tryckboxen osv: http://www.neger.se/larsat/244.html

Postat: mån apr 03, 2006 1:40 pm
av Lindell
Tackar så mkt:)

Postat: ons maj 10, 2006 4:33 pm
av danmaa
Tackar,tackar nu fick jag mina frågor besvarade ..

Postat: tor aug 17, 2006 2:12 am
av mrgasser
hej!

jag har en fundering ang. bränslesystemet. En elektrisk soppapump från t.ex. 240 plus en btr som följer laddtryck är det som behövs?

bra guide! :D

Postat: tor aug 17, 2006 6:25 am
av * * * NXJ * * *
Vilken bra info :!: . Pedagogiskt med tydliga bilder, funkar skitbra på "rookies" :D . Blev sugen att sätta 4 strombergare i rad. Vad tror ni om det :?: . Vad skulle det kunna räcka till :?: .

:arrow: /NXJ