Hej!
Funderar på att byta bakväxel för att få ner varvtalet på en Mercedes E 320 T -94 (5stegs-auto)
Bilen har idag 3,69 klump med asd-diff. Tycker den varvar onödigt mycket, känns som den bör klara en betydligt högre utväxling.
Vad kan vara lämpligt att testa? Har funderat på nåt runt 2,6-2,7 helst med asd. Har dock aldrig sett den utväxlingen till 124an nån som vet om det finns?
Eller kan en bakväxel från W140, W126, W129 eller W201 passa utan ombyggnad?
Mvh Mattias
Bakväxel/Diff Mercedes W124
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 1
- Blev medlem: lör jul 07, 2012 1:14 am
Re: Bakväxel/Diff Mercedes W124
2.65 med ASD finns men de är rätt ovanliga, finns även 3.07 (som jag kör med) och 3.27
Jag har en riktigt fin 3.27 ASD liggandes om du är sugen.
Jag har en riktigt fin 3.27 ASD liggandes om du är sugen.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 97
- Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
- Ort: Burvik
Re: Bakväxel/Diff Mercedes W124
300tdt har 2,65 i utväxling!
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
Re: Bakväxel/Diff Mercedes W124
Jag har en 2,65 ads klump liggande!
Phazer_st@hotmail.com
Mercedes 190 2.5DT > om606 turbo/kompressor - dieselmeken 140cc - 16v paket
Mercedes E55T AMG -05 > Supersprint headers - 550cc spridare - 82mm gasspjäll - 180mm remskiva - FTP kylare.
Mercedes 190 2.5DT > om606 turbo/kompressor - dieselmeken 140cc - 16v paket
Mercedes E55T AMG -05 > Supersprint headers - 550cc spridare - 82mm gasspjäll - 180mm remskiva - FTP kylare.