Duger en orginal tryckplatta på 300DT 250hk+?

En plats för olje-brännare!
Toookie
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: tis jan 17, 2012 11:17 am

Duger en orginal tryckplatta på 300DT 250hk+?

Inlägg av Toookie »

Tänkte höra ifall någon vet om orginal tryckplattan + sinterlamell duger till att köra 250 - 300hk i en 300dieselturbo?
250diablo
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: sön jun 05, 2011 12:31 am
Ort: Vittangi

Re: Duger en orginal tryckplatta på 300DT 250hk+?

Inlägg av 250diablo »

Vad är det för "original tryckplatta" du talar om?
Men kan nästan lova att svaret är nej! Körde e320 tryckplatta och lamell i min 300 och de höll upp till 1,2 bar.
Phazer_st@hotmail.com

Mercedes 190 2.5DT > om606 turbo/kompressor - dieselmeken 140cc - 16v paket
Mercedes E55T AMG -05 > Supersprint headers - 550cc spridare - 82mm gasspjäll - 180mm remskiva - FTP kylare.
svarten
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: mån aug 01, 2011 8:46 am

Re: Duger en orginal tryckplatta på 300DT 250hk+?

Inlägg av svarten »

Jag körde länge med original tryckplatta och dubbelmasse-svänghjul på min 603 med drygt 250+ hästar. Inga problem mer än att kopplingen slirade ;)

Jag laddade ca 1,5 bar.
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

Re: Duger en orginal tryckplatta på 300DT 250hk+?

Inlägg av Babs »

Jag körde med standard c230kompressor(C250dt samma) tryckplatta med 4-puckssinter..bromsade 274hk/450nm i en OM605(20v)dieseln
jag åker med hårda tändkablar,stenhårda..

W123 DIESEL~274HK
Skriv svar