Duger en orginal tryckplatta på 300DT 250hk+?
Duger en orginal tryckplatta på 300DT 250hk+?
Tänkte höra ifall någon vet om orginal tryckplattan + sinterlamell duger till att köra 250 - 300hk i en 300dieselturbo?
Re: Duger en orginal tryckplatta på 300DT 250hk+?
Vad är det för "original tryckplatta" du talar om?
Men kan nästan lova att svaret är nej! Körde e320 tryckplatta och lamell i min 300 och de höll upp till 1,2 bar.
Men kan nästan lova att svaret är nej! Körde e320 tryckplatta och lamell i min 300 och de höll upp till 1,2 bar.
Phazer_st@hotmail.com
Mercedes 190 2.5DT > om606 turbo/kompressor - dieselmeken 140cc - 16v paket
Mercedes E55T AMG -05 > Supersprint headers - 550cc spridare - 82mm gasspjäll - 180mm remskiva - FTP kylare.
Mercedes 190 2.5DT > om606 turbo/kompressor - dieselmeken 140cc - 16v paket
Mercedes E55T AMG -05 > Supersprint headers - 550cc spridare - 82mm gasspjäll - 180mm remskiva - FTP kylare.
Re: Duger en orginal tryckplatta på 300DT 250hk+?
Jag körde länge med original tryckplatta och dubbelmasse-svänghjul på min 603 med drygt 250+ hästar. Inga problem mer än att kopplingen slirade
Jag laddade ca 1,5 bar.
Jag laddade ca 1,5 bar.
Re: Duger en orginal tryckplatta på 300DT 250hk+?
Jag körde med standard c230kompressor(C250dt samma) tryckplatta med 4-puckssinter..bromsade 274hk/450nm i en OM605(20v)dieseln
jag åker med hårda tändkablar,stenhårda..
W123 DIESEL~274HK
W123 DIESEL~274HK