164front på 142?
164front på 142?
Hur "dåligt" passar en 164 front på en 142a?? Mina skärmar på 140in är dåliga så jag måste ändå byta, vore ju snyggare att ha en 162 till slut.
Någon som testat??
behöver tips o råd!
Någon som testat??
behöver tips o råd!
Hur mycket längre blir bilen ifall man helt enkelt bara hänger på skärmarna från en 164 på 142? Handlar det bara om några centimeter hit eller dit så kanske det inte gör så mycket?!
Känner mig ganska stressad då jag funnit lite delar på exempelvis blocket från 164an.
Wankeln är inte högsta prio just nu, självklart blir det wankel i volvon, men vilken storlek på motor och andning är inte klart ännu. Vill få klart det rullande chassit först.
Känner mig ganska stressad då jag funnit lite delar på exempelvis blocket från 164an.
Wankeln är inte högsta prio just nu, självklart blir det wankel i volvon, men vilken storlek på motor och andning är inte klart ännu. Vill få klart det rullande chassit först.
Tja... Har för mig att det är runt 15 cm. Men problemet är ju inte att bilen blir längre, utan att framhjulen inte längre sitter i hjulhusen... Utan 15 cm längre bak om man säger så.
Om du köper delarna, så kommer du förstå. Och jag tror också det inte är några problem att bygga om, när man väl har bitarna framför sig.
Om du köper delarna, så kommer du förstå. Och jag tror också det inte är några problem att bygga om, när man väl har bitarna framför sig.
-
- Forumsberoende
140 Å 160(finnes 2 versoner av 164) har likelange forsjermer,men 164 har lite annat utforming av innersjerm, fronstykket er en del av innersjermen så bilen blir lengere.(sett forfra en annan vinkel på motorrommsbaljen)....siden er forstillingen framflyttet (balken) framflyttet 10cm fra 1973 er den framflyttat 12cm....styrsnekken har en annan boltmønster 

caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel